Wat kan de ASO doen om de Tour in de toekomst spannender te maken? En hoe kunnen we genieten van deze Tour?

1 2 »
KooijKarper

Als je het salaris van bijvoorbeeld Vermeersch & Grosschartner bij elkaar optelt kan UAE daar wel een leuke knecht voor binnenhalen. Voor iedereen die denkt dat een ploeg:
Pogi
Del Toro
Yates
McNulty
Narvaez
Wellens
Politt

Minder zou domineren dan de huidige ploeg heb ik slecht nieuws. Haal je er nog een coureur dan gebruiken ze gewoon budget om een Politt te vervangen voor een Ganna en halen ze een Yates eraf, dan is de lead-out van Pogi een kilometertje korter, daarmee verander je fundamenteel niks. Of ze vervangen Wellens voor een Skjelmose en je bent nog verder van huis want wat ga je als concurrentie doen tegen een superteam van:
Pogi
Del Toro
Skjelmose
McNulty
Narvaez
Ganna

Maillot à Pois

Met kleinere ploegen kan je minder makkelijk controleren en heb je vooral minder speling bij uitvallers. Maar aan de waardehoudingen zou het m.i. weinig veranderen.

Je zou het dan moeten combineren met een salary cap. Maar ook daar heeft UAE nog heel veel overschot, Als je ziet wie ze allemaal thuislaten uit de Tour. Zelfs als ze de helft van hun renners door goedkopere krachten moeten vervangen, kunnen ze nog een supersterk achttal (of zevental) samenstellen.

Of meer ploegen de vlakke etappes in de Tour zoveel leuker zouden maken, betwijfel ik. Zelfs nu zijn er nauwelijks ploegen te bewegen voor de vroege vlucht, en je krijgt nog meer chaos in de sprints met nog een extra treintje erbij.

@woutomaat, ben je trouwens na twee dodelijk saaie sprintetappes nog steeds overtuigd dat je er meer van wil? Niet dat ik ze er uit wil, maar het zijn er wel genoeg zoals het nu is.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.