Wat kan de ASO doen om de Tour in de toekomst spannender te maken? En hoe kunnen we genieten van deze Tour?
Beste lijdende medewielervolgers, we gaan door een moeilijke tijd, een tijd van (misschien wel) d*ping maar in elk geval een tijd waar de sport stervende is. En er is geen licht aan het eind van de tunnel aangezien we de volgende keizer/oliesjeik (want hij gaat naar UAE) al klaar hebben staan. Soms droom ik nog van die goeie ouwe tijd toen ik net begon met kijken, toen er nog spanning was, tijdens saaie solo's probeer ik dan maar weer te denken aan Roubaix, La Planche de Belles Filles of de Col du Granon en vaak als ik dan hard word wakker geschud met het harde besef dat mijn dromen bedrog zijn en ik naar een solo van 100km zit te kijken raak ik al snel weer in andere gedachten verzonken, gedachten met ideeen, bv. hoe kan -in dit geval de ASO- voorkomen dat het wielrennen zo saai blijft of is er een manier waarop wij als nederige bankzitters hier toch van kunnen genieten? Vandaar dit forum waar we tijdens lange solo's deze Tour op terug kunnen vallen om ideeen te opperen als is het maar om je ideeen te delen over bovenstaande vragen of om gewoon iets te doen te hebben.
In dit topic discuseren we over ideeen hoe het wielrennen en met name het wielrennen interessanter kan worden! Alle ideeen zijn welkom! Om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt, houden we het netjes, hebben we het niet over doping (dat kan op andere topics) en -ik zeg het er toch maar altijd bij, omdat het vaak overal erbij wordt gehaald- geen controversiele onderwerpen!
En ik zal beginnen:
- Is het eigenlijk wel spannender om naar bergritten te kijken? Aangezien Pogacar daar volledig domineert, en de hele rit het peloton braaf mee naar de slachtbank gaat. Is het niet veel spannender om er (op voorwaarde dat er veilige finishplekken gevonden worden) veel meer sprintritten in te gooien, zeker in de TDF waar het de laatste 50km toch spannend is met positioneren. Een sprint royale zonder dat je weet wie er gaat winnen is toch veel spannender?
- Meer tijdritkilometers, Evenepoel kan daar dan veel tijd pakken en het spannend AK maken!
- Nu gaan wel heel ver, maar moet de Tour wel op bergritten beslist worden, aangezien dat toch bloedsaai is?
Nu aan jullie de beurt om hierover verder te praten
Waarom kijk je uberhaupt wielrennen als je bergetappes al saai gaat vinden ? Met sprintersetappes wordt ook niemand vrolijk en tijdrijden is ook niet aan iedereen besteed. Als je niet kan genieten van een renner als Pogacar of van Van der Poel en nog andere die altijd willen koersen, dan is dit een zinloze discussie.
In elk tijdperk steekt er wel iemand bovenuit. Merckx, Hinault, Armstrong, Indurain en nu is het Pogacar.
Vanuit Nederlands oogpunt is het karig gesteld en heeft Nederland na Van der Poel weinig zicht op een uitzonderlijk talent die echt een gooi kan doen na een overwinning in een grote Ronde. Dit zal ook van invloed zijn op het kijkplezier van de gemiddelde Nederlandse wielrenliefhebber.
Het is toch zo dat er geen bal is aan die lange solo's! Een strijd om positionering en dan een sprint royale vind ik in ieder geval spannender! Maar goed als jij dat niet vindt, prima opper jouw ideeen daar is dit topic voor! En als je het al spannend vind vertel dan aan mij, hoe ik er ook van kan genieten want daar zou je mij en vele anderen erg mee helpen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.