Veldrit — een managerspel over veldrijden (zelfgemaakt, start 31 augustus)

Rascals

Dag allemaal,

Ik heb de voorbije maanden een managerspel over veldrijden gebouwd. Het gaat op 31 augustus open, en ik post het hier omdat dit ongeveer de enige plek is waar mensen zitten die weten wat een materiaalpost is.

Je krijgt zes renners, één in elke categorie: junioren vrouwen en mannen, beloften vrouwen en mannen, elite vrouwen en mannen. Elk van hen klimt in een eigen competitie.

Elke zondag rijden er zes races tussen 10 en 15 uur, elk een uur lang. Je hoeft er niet bij te zijn. Je schrijft in wie start en wie thuisblijft, je kiest wie de reservefiets krijgt, en 's avonds lees je hoe het gegaan is.

De parcours liggen op echte Belgische coördinaten en het weer wordt voor elke koers opgehaald bij open-meteo. Een natte week geeft een zware zondag, en Namen vriest als de kust dat niet doet. De renners zijn verzonnen. De modder niet.

Een junior van zestien heeft zeven seizoenen nodig voor hij bij de elite start — ruim twee jaar echte tijd. Je kan hem vervroegd laten doorstromen als hij zijn categorie ontgroeid is, maar dan begint hij onderaan de volgende ladder en wordt hij een seizoen lang geklopt. Terug kan niet.

Gratis, geen advertenties, geen trackers, geen cookiebanner.

https://veldrit.be/

Alle feedback is welkom. Ik ben tot nu toe zowat de enige die het gespeeld heeft, dus ik ben vooral benieuwd naar wat er niet klopt.

P.S. Voor de Nederlanders onder ons, de races zijn primair bepaald op Belgisch grondgebied, maar een uitbreiding naar Nederland komt er zeker nog aan!

Maillot à Pois
Rascals
Dag allemaal, Ik heb de voorbije maanden een managerspel over veldrijden gebouwd. Het gaat op ...

Hoi, zelf speel ik geen fantasy spellen met imaginaire renners, ik besteed al tijd genoeg aan spelletjes over het echte wielrennen/veldrijden.

Ik zie wel dat je hier al veel tijd en moeite in stak, en wens je dus veel succes!

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.