Tour 2015 Nabeschouwing

« 1 2 3
LyndaLid

Ik dacht we openen eens ff een topic om de Tour uitvoerig na te beschouwen. Daar kunnen we nu tenslotte al wel mee beginnen. Gelieve geen dopinggesprekken, maar puur over de koers.

Ik gooi een paar balletjes op en hoop dat er mensen andere dingen hebben die ze zijn opgevallen, die ze specifiek gaan onthouden of waar ze het graag over hebben:

1. Ik vond het een geweldige tour! Het parcours was fenomenaal, hoewel er wat minder lange etappes in hadden gemogen. Ik vind zelfs dat bergetappes zonder vlakke aanlopen mogen, maar dit zal toch nooit gebeuren. Etappes als vandaag en gisteren lenen zich gewoon perfect voor spektakel, niet alleen omdat het aan het einde van de Tour is. Een paar jaar geleden hadden we er in de Pyreneeën tenslotte ook al zo één. Kasseinetappe, die muur aankomsten, niet te veel sprints, leuke overgangsparcoursen, en een super ploegentijdrit. Alleen miste ik een individuele tijdrit waar verschil gemaakt kon worden, hoewel dat de Tour dit jaar nog minder spannend had gemaakt.

2. De wederopstanding van Gesink. Wat moet hier nog over gezegd worden? Ik vind het ronduit geweldig! Die man komt van zo ongelooflijk ver, het is niet te geloven hoe knap dit is. Hij wordt gewoon eerste achter de vijf namen die iedereen wel verwachtte en waar iedereen het over had. Ik had van tevoren Pinot, Bardet, Rodriguez, Mollema, Van Garderen, en nog een paar mannen veel hoger ingeschat. Zeker na de Ronde van Zwitserland. Ik hoop echt dat dit definitieve terugkomst is van Gesink op het hoogste niveau, en hopelijk zien we dit niveau in het najaar nog!

3. Ook Mollema haalt uiteindelijk een super resultaat. De prestatie van Gesink is natuurlijk nog een stukje sterker, vooral door hoe constant ie was, maar Mollema eindigt direct na hem. Dat betekent dat er twee Nederlanders "best of the rest" zijn.

4. Sky heeft hun kunststukje van twee jaar geleden nagedaan. Ze domineren het begin van de tour, en zakken dan langzaam wat weg. De waardeloze dopingdiscussies hoeven we het niet over te gaan hebben, net als het schandalige Franse publiek. Ik wil wel even zeggen hoe knap ik het vind hoe ze bij Sky blijven puzzelen en zo elke dag haast een andere knecht als allerbelangrijkste naar voren kunnen schuiven. Ik heb er diep respect voor.

5. Thomas als ronde renner geboren? Grote rondes dan, dat ie de kleine aan kon bewees ie al in de Algarve(?) en Parijs-Nice. Volgend jaar de opvolger van Porte in de voorjaarskoersen?

6. De Belgen vallen wat tegen, met Wellens voorop. Van Avermaet en Pauwels redden de tour, waar Van Avermaet eindelijk zijn overwinning binnen heeft!

7. Sagan is mijn mancrush. Genant, en ik zou nog altijd liever zijn chick hebben, maar wat een ongelooflijke held op een fiets, en een geweldige gast! Laat hem zijn klassieker en tour rit winnen!

8. Dijkstra en Ducrot moeten een andere baan zoeken. Ok, ook die discussie niet hier voeren maar het moet er even uit :)

9. Quintana heeft de grootste kans op tourwinst laten liggen. Hij heeft geen Colombiaanse cojones getoond en zal dat nog lang berouwen. Als er weer lange tijdritten in de tour komen moet ik het nog maar zien...

10. Mooiste etappe? Gisteren. Maar we hebben er veel gehad. Iets te veel vroege vluchten die mochten winnen wat mij betreft, maar wel altijd met grote namen erin!

Zo. Ik mis ongetwijfeld nog een hoop. Laten we deze tour eens lekker ontleden! :D

rennerske

'@ LyndaLid
11) Weinig jongens (niemand?) buiten tijd!

Poeksel

12. Froome won de Ronde van Nederland, Quintana de Ronde van Frankrijk :)
13. Kruijswijk doet zijn reputatie weer eer aan: in de laatste week gesteven van plek 37 naar plek 21.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Hoezo de Belgen vallen tegen ?
Er werd meewarig gedaan dat de Belgen maar met 11 man startten, maar als je de geschiedenis bekijkt is het al 15 a 20 jaar dat er maar een 12-tal starten. De laatste jaren is trouwens al genoeg gebleken dat het aantal er niet toe doet: Gilbert wint en pakte geel, Bakelants rit en geel, verder Vanendert, Steegmans, Boonen ... Niet verkeerd als je telkens de kwantiteit bekijkt.

Maar ik wijk af, het gaat over deze Tour. Hoe kan een Tour tegenvallen als je een rit wint ? Vast enkel en alleen omdat Wellens niet deed wat jij in gedachten had voor je pool, toch ? Klopt, hij viel ook tegen, maar om dan alle Belgen tegenvallend te noemen ...
Bakelants reed regelmatig in de aanval met een mooie 3de plaats in Rodez als bekroning
Van Avermaet was outstanding: 6 keer top 10 en ritwinst
De Gendt reed de meeste aanvalskilometers van iedereen
Wellens faalde, maar herpakte zich door prima te werken voor de ploeg in het 2de gedeelte (woorden Sergeant)
De Volder, Vermote, Vansummer, Debusschere waren knechten, dus die zie je niet in beeld, maar die deden vast hun werk
Vanbilsen reed in een heel mooie 1ste week 2 keer in de aanval, al vergeet men dat snel blijkbaar
en Pauwels hoeft ik niet uit te leggen: dé verrassing van deze ronde
Noem jij dat dan tegenvallend ? Dan leg je de lat wel hoog.

Het kan dat jouw visie zich beperkt tot het AK, en inderdaad, daar mist België iemand. Dat is al jaren zo, en dat zal zo nog wel even blijven. Niets aan te doen. Als het talent daar niet voor is, kan je er geen toveren.

Samengevat: ik vind je heel veeleisend als je stelt dat de Belgen tegenvielen desondanks verschillende top 10 plaatsen, de vele aanwezigheden in de kopgroep, ritwinst en een 13de plaats in het AK.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

De wederopstanding van Gesink staat mij het meeste bij. Tenminste als ik aan het sportieve denk.
Je merkt dat hij mentaal ijzersterk is geworden, door alle dingen die hij heeft meegemaakt. Dat is een ziek rijtje als je dat allemaal meemaakt.
Een top-6 rijden is nog altijd vele male moeilijker dan een rit winnen.
De klimmersbenen teruggevonden terwijl niemand er meer in geloofde. Hij rijdt zwaarder, maar ik vind dat persoonlijk het mooiste.
Lekker de grote molen erop en stampen, puur karakter.

Het parcours was het mooiste in jaren. De opbouw heel erg goed, en de beste all-rounder wint.

Sky is veruit de beste ploeg met financiële doping, om het zo maar te noemen.
Ik geloof in Froome, die heeft de laatste 2 dagen echt heel moeilijk gezeten. Twee slechte dagen voor zijn doen.
Heel die ploeg heeft het enorm slim aangepakt.
Eerste rit zo hard toeslaan, dat de concurrentie zo bang wordt dat ze niet durven aan te vallen.

En wat me het meest is bijgebleven deze tour is het slechte publiek, wat steeds meer op wieler-hooligans beginnen te lijken.
Met aan kop de Franse "journalisten" en pseudo wetenschappers die hiervoor verantwoordelijk zijn.
En natuurlijk Quintana, geweldige renner en een heel mooi persoon!

Maar toch vind ik als liefhebber de Giro en de Vuelta mooier. Leuker publiek, en niet zo'n negatieve sfeer tegen renners.

Laatst gewijzigd
Kristoffan

14. Neeltje jans was uiteindelijk de sleutel naar tourwinst.

simplex

Aansluitend op de vorige bijdrage van Silent Hill kan je ook nog stellen en dan zelfs zonder controle van de minuten, dat in deze Tour de Belgen langere tijd in beeld op kop hebben gereden tijdens de TV-uitzendingen dan de Nederlanders.
Met dank aan vooral Thomas De Gendt. Naast Sagan voor mij de tweede grote strijdlustige artiest in deze mooie Tour 2015

2e meer algemene punt ook aanvullend op Silent Hill. Kijk in zo'n ronde niet alleen naar AK prestaties maar naar wielrennen pur sang dus inclusief het ondersteunende werk. Dan mag je bijv. Martens naast alle Duitse successen hier ook gerust vernoemen.

De grootste verrassing was voor mij de Afrikaanse ploeg! Mooiman!

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Ja en dat wisten Knaven, de Jong en Verhoeven.
De valpartij rond Spijkenisse is cruciaal geweest voor deze tour.
Op het vlakke zijn minuten te halen.

oscarito1908

Ja in beeld rijden is natuurlijk veel beter dan een AK rijden, tegen de absolute wereldtop!

Nee dat is echt niet waar.

LyndaLid

Ik vind de Vuelta over het algemeen absoluut de minste van de grote rondes. We hebben altijd erg de neiging de tour negatief te benaderen, dat is volgens mij omdat je er meer van ziet en dus ook de saaiere ritten. Dit jaar was het echter spektakel en gebeurde er vrijwel altijd iets. De Giro dit jaar was natuurlijk super, maar vorig jaar was daar ook niet veel aan.

En de Vuelta is vaak leuk door plotselinge omwentelingen in het klassement, maar daar zitten vreeeeeeselijke ritten bij die pas in de laatste 2 kilometer op een muurtje leuk zijn.

En laten we eerlijk zijn: alle grote namen waren hier, en dat ga ik weer erg missen in de andere grote rondes.

Net als alles eromheen, behalve het vreselijke publiek. Maar daar heb ik me geloof ik al aardig over laten gaan vandaag... Ik heb me echt opgevroten jongens, het was schandalig hoe veel mensen zich gedragen hebben afgelopen weken en ik heb diep respect voor Sky en vooral Froome hoe die met ál deze ellende is omgegaan.

Wat ik wel altijd mis als de Tour is afgelopen zijn de wielerprogramma's op tv. Dan kan de Vuelta wel leuk zijn, en andere koersen ook, maar het echte nagenieten zit er niet bij. Naast de interviewtjes van Lieven in een over het algemeen erg saai programma, was Boogerd het absolute hoogtepunt op tv voor mij. Samen met Sagan natuurlijk.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ Silent Hill

Hoho, rustig maar. Ben je soms een Belg? Ik zeg de Belgen vallen "wat tegen", ik zeg niet dat ze waardeloos zijn? Ik noem nota bene zelf Pauwels en Van Avermaet als erg positieve uitzonderingen. En nee, ik heb Wellens niet gespeeld, dat zou dom zijn geweest hè.

De Gendt en Bakelants hebben leuk in de kopgroepen gereden, maar zijn geen één keer echt dichtbij iets van ritwinst geweest. Dat is toch jammer. Het probleem voor de Belgen is dat ze geen klassementsrenners hebben, én dat hun ploegen niet draaien om Belgen maar om buitenlandse toppers.

Casperge

Quintana heeft niet veel energie verspild aan grootse aanvalsplannen en had daardoor nog veel reserves in de laatste 2 etappes.
Froome heeft toch wel veel energie verspild met zijn acties in de eerste week en dat heeft hem misschien ook wel opgebroken de laatste paar dagen.
Gesink zat deze Tour vooral mentaal goed in elkaar en had geen last van de druk waardoor hij zich volledig op het fietsen kon concentreren.
Vooral de laatste 2 dagen konden we zien dat iedereen tot het gaatje is gegaan en echt niets meer over had. Echt sport zoals het hoort te zijn.

Het was een mooie Tour om te zien, maar ik denk dat het wel te zwaar was met te weinig etappes waar de toppers relaxt naar de finish konden gaan.
Zeker de warmte heeft er behoorlijk ingehakt:).

xistnc

Het was grotendeels geen 'puntje-van-mijn-stoel-Tour'. Wat ik zal onthouden:
- de voorpret in en om Utrecht, gevolgd door ambiance en hitte tijdens de tijdrit
- het geweldige presteren van de NL-ers in die tijdrit, ondanks het falen van Dumoulin
- regen en chaos naar Zeeland, met consequenties die we toen nog niet konden overzien
- de valpartijen en opgaves van opeenvolgende gele truien en kanshebbers daarop
- de overmacht van Greipel in de pure massasprints en de aanvalslust van Sagan
- de wederopstanding van Gesink in de eerste bergrit en het volharden nadien
- de bijna-ritzege van Kelderman, wiens karretje door Giant in de poep werd gereden
- de verdere onmacht van LottoNL-Jumbo, al dan niet vanwege valpartijen en ziekte
- de tragedie van Bardet en Pinot door Cummings, maar beide Fransen namen revanche
- het wachten, passen, wachten, passen en nog langer wachten door het Movistar-duo
- het succesvol-aanklampen-voor-gevorderden-tot-irritatie-van-velen door Mollema
- een nieuwe bevestiging van de fenomenale derde week van Kruijswijk
- Quintana die nog heel even de schijn van spanning terugbracht, maar Froome hield stand

oscarito1908

Daarom is de prestatie van Gesink zo knap.

Allemaal jongens die grote rondes hebben gewonnen voor hem. Zeer goed, dat geeft aan dat hij ook een Giro of Vuelta podium kan rijden.
En wie weet kan hij daar wel vertrouwen uit halen om dat ook als doel te stellen in de Tour.

Dat zou legendarisch zijn, een beetje de Nibali manier.
Eerst podium rijden in een grote ronde, en van daaruit verder bouwen.

De tour is wel het belangrijkst, maar vind dat publiek zo naar dat ik andere grote rondes leuker vind.
Al is de spanning om te snijden. Maar op een nare manier. Ik heb gewoon medelijden met Froome.

Mensen hebben zo weinig respect voor de sport, en dat vind ik geen goede zaak. Zeer slecht zelfs.
En dat is me helaas het meeste bijgebleven.

Scotty

Ik kan me wel vinden in de punten van xistnc, daaraan toegevoegd dat de op werkelijk niks gebaseerde en zeer disrespectvolle dopinggeruchten jegens Sky en het daaropvolgende wangedrag van heeel veel supporters de TdF toch een nare bijsmaak geven.

Naspa

Geweldig veel jong talent; Kijk dat jongeren klassement eens; natuurlijk was die ontwikkeling met Sagan, Quintana, Pinot en Bardet al een tijdje bezig. En dan zijn Kwaitkowski, Dumoulin, Bouhanni en Meintjes al naar huis. Leuke debutanten. Barguil klasse. Buchmann, Van Baarle, Wellens, de Yates-broertjes; het zat ze niet altijd mee, maar ze rijden allemaal uit en ze hebben zich niet verstopt. En ook leuk, die Afrikaanse ploeg: die Kudus rijdt best al aardig mee; is nog maar net 21 (tenminste als ze zijn leeftijd goed geschat hebben).

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Oh ja de blik op de toekomst:

Die Yates broertjes gaan echt vreselijk goed worden. Ik ben fan, ook van de manier waarop ze door Orica zo heerlijk rustig gebracht worden!

Dit wilde ik net trouwens in het topic over Valverde schrijven, maar beter hier:

Ik heb veel prachtige emotie gezien deze tour. Oprechte blijdschap na overwinningen, van Rodriguez, Pinot, Bardet, Nibali, Cavendish, Martin en ga maar door. En wat te denken van de tranen; van verdriet bij Van Garderen, en van geluk bij Geschke en Valverde. Schitterend! Zo heb ik ze zelden gezien in de Tour, zoveel oprechte emoties! Minder doping zorgt voor meer gevoel? ;)

Laatst gewijzigd
TeamNL

1. Het parcours was er één om je vingers bij af te likken maar jammer genoeg is er in sommige etappes behoorlijk behoudend gereden waardoor renners als Bardet, Rolland, Frank en Pauwels na een slecht presteren in de Pyreneeën terug konden keren in de top van het klassement door lange ontsnappingen. Van de rit naar Cambrai (kasseien) had ik me iets meer spektakel voorgesteld maar de ritten naar Neeltje Jans, La Toussiere en Alpe d'Huez hebben veel goed gemaakt. Ook de aankomsten op de muur van Huy en Bretagne waren mooi maar is de nagenoeg vlakke aanloop onnodig en mag de etappe wel iets korten zijn. Volgens mij moet dit ook gewoon de toekomst worden. Etappes van 140 a 150 km is lang genoeg.

2. Tuurlijk is de wederopstanding van Gesink geweldig maar ik zie eerder een nieuwe Gesink. Hij oogt veel ontspannender en scherper dan voorheen en zo koerst hij ook. Het is te hopen dat Gesink nu eens een keer vrij blijft van blessures zodat hij zich echt optimaal voor kan bereiden op de Tour. Kruijswijk reed de laatste twee etappes weer geweldig. Wat mij betreft één van de mooiste klimmers om te zien rijden. Ten Dam had wat mij betreft af moeten stappen want het heeft totaal geen zin om telkens in de bus te gaan rijden met blessures als je nog een Vuelta moet rijden over een aantal weken. Voor Kelderman is het vooral een leerzame tour geweest en hij moet echt nog behoorlijk wat hardheid op gaan doen om succesvol te worden in de Tour.

3. Mollema had met zijn rugproblemen geen ideale voorbereiding op de Tour en zat werkelijk in de eerste week constant alleen in het peloton. Ik denk echt dat er nog wat te verbeteren valt bij hem.

4. Sky brengt de wielersport weer naar een heel ander niveau. Net zoals bij US Postal beslissen zij wat er gebeurt en wie er weg mag rijden. Ondanks dat het niet goed is voor het kijkplezier is het gewoon echt knap. Over de reactie van het publiek op de ploeg is al genoeg gezegd.

5. Echt heel veel respect gekregen voor de Gendt en Sagan deze tour. Eerst genoemde zat echt heel vaak mee in de ontsnapping en reed kilometers op kop in het peloton voor de achtervolging. Sagan is wat mij betreft de smaakmaker van deze tour. Met zo iemand in de kopgroep kan je onmogelijk even de TV uitzetten. Wellens viel behoorlijk tegen maar met Pauwels op plaats 13 en een ritzege voor van Avermaet mogen de Belgen tevreden zijn.

6. Het commentaar van Dijkstra & Ducrot kan gewoon echt niet meer. Misschien niet een discussie die hier gevoerd moet worden maar altijd maar de oneliners zijn echt heel erg vermoeiend. Ducrot denkt telkens in complottheorieën en Dijkstra snapt er echt helemaal niets van "haaaaaaaaaa kijk daar eens wie er rijdt"

7. Dieptepunt was de valpartij richting Huy waarbij gewoon drie toppers (Gerrans, Cancellara en Dumoulin) worden uitgeschakeld en natuurlijk de reactie van sommige mensen aan de kant van de weg.

8. Renners als Vanmarcke en Langeveld hebben weinig te zoeken in de Tour. Van Baarle rijdt voor zijn doen een goede derde week maar ik heb geen idee waar zijn kwaliteiten liggen? De overstap van Clement naar IAM heeft hem tot nu toe geen goed gedaan.

9. Echt genoten van MTN Qhubeka.

10. De Fransen hebben echt een paar geweldige klimmers die de komende jaren nog gaan vechten in de top van het klassement. Zowel Pinot, Bardet als Barguil hebben het in zich op grote ronderenners te worden.

11. Sylvain Chavanel heeft in tegenstelling tot vroeger wel een hele onzichtbare tour gereden.

Laatst gewijzigd
albertooo

Memorabele momenten:

- De rit naar Zeeland was een prachtig schouwspel, een etappe voor echte coureurs.

- BMC zijn heer en meester in de eerste twee weken, zeker tegen het uurwerk. Oss, Schär, Tejay, Dennis, GVA en de anderen geven geen krimp op het vlakke.

- De kasseien en heuvels van de eerste week brachten een hoop nare valpartijen met grote namen als slachtoffers, maar ik vond het echt top dat de klassiekerrenners zo hun ritjes konden meepakken. Purito, Vuillermoz, Stybar, allemaal mooie renners met veel overgave in hun inspanningen. Greg in de tweede week mag natuurlijk ook niet ontbreken, zijn machtssprint is in het huidige peloton ongenaakbaar.

- De beresterke Sagan was dé animator van de overgangsritten. Al vijf jaar lang is hij een genot om te zien koersen.

- Aanvallers in de bergen; Majka, Bardet, Plaza, Geschke en Pinot slaagden er op indrukwekkende wijze allemaal in om het leed van hun ploegen te verzachten. Rolland had ik hetzelfde gegund, na drie dagen in de aanval.

- Gesink is na drie jaar terug in de top tien van een grote ronde, en hij valt aan waar het kan.

- MTN staat voorgoed op de kaart. Nu is het aan een Afrikaans talent om het kopmanschap de komende jaren over te nemen.

- Nibali mist het podium, maar allemaal zullen we zijn mountain-raid in de Alpen onthouden. Naar mijn mening de meest indrukwekkende ritzege.

- Froome wankelt op la Toussuire en l'Alp d'Huez; zijn piek van de Dauphiné en de Tour was ten einde. Een teken dat hij wellicht al minder aan het worden is dan in 2013, toen hij dit nog wel kon doortrekken.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

1. Lyndalid die overdreven de toon bepaalt op WF en daarmee de zin om te reageren van anderen weghaalt.

LyndaLid

Chapeau klootje, geef je vrouw een high five en zeg tegen dr dat je die stomme lyndalid weer lekker te pakken had!

Hieronder weer verder over de tour?

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ albertooo

Het schijnt trouwens dat Froome ziek was de laatste week. Althans, "ziekjes". Lijkt me slim dat ze daar niet mee naar buiten zijn gekomen, want dan had Quintana ongetwijfeld nog eerder de knuppel in het hoenderhok gegooid. Porte vertelde dat Froome verre van fit was de laatste paar etappes, hij had zelfs over "deze tour". Die poept alvast in zn broek omdat ie volgend jaar tegen hem moet gaan rijden :)

rennerske

Omdat terugblikken ook vooruitkijken inhoudt, hier alvast de top 10 van 2020.
1) Quintana ( vijfde zege op rij)
2) Bardet
3) S. Yates
4) Pinot
5) Majka
6) Jean Pierre Latour ( ook vanwege de naam)
7) Sebastian Henao ( + bergtrui)
8) Angel Lopez
9) Landa
10) Sagan

Kingstown

Het meest opvallende vond ik toch wel de overmacht van de Duitsers. 5 etappe-overwinningen (met reeële kans op een zesde) en de gele trui gedragen. Precies op het moment dat de ARD weer terug is, dus ideaal. De kans dat de start in 2017 in Duitsland zal plaatsvinden acht ik dan ook wel groot. Hopelijk allemaal een opmaat tot een heropleving van de wielersport in Duitsland. De ronde van Duitsland mag ook wel weer terug op het programma komen wat mij betreft.

Het aanpassen van de puntenverdeling voor de groene- en bergtrui vond ik geen doorslaand succes. Men is daar nu al tijden aan het sleutelen om naar een gewenst type eindwinnaar te komen, maar aan het einde van het verhaal zorgt het m.i. voor een stuk minder spanning. Vooral de bergtrui is enorm gedevalueerd. In het huidige systeem is het bijna onmogelijk om daar een doel van te maken. Persoonlijk zie ik liever een Rodriguez, Bardet of Rolland dat winnen, dan dat het door een klassementsman opgeraapt wordt.

De bergen in de Franse Alpen en Pyreneeën blijven beperkt. Een uitstapje naar Spanje en vooral Italië mag wat mij betreft wel weer op het programma komen te staan.

Het stilleggen van de koers was voor mij het absolute dieptepunt van deze Tour. De koers wacht op niemand en het heeft in de Ronde van Oostenrijk al navolging gehad. Het is vragen om problemen ingegeven door angst. Hopelijk eens maar nooit weer, hoewel ik er voor vrees.
De TTT halverwege de Tour plannen was trouwens een goede tweede. Idioterie die iedereen van te voren al aan zag komen.

Verder weinig byzonderheden. Overall qua kijkplezier net geen voldoende. Daarvoor waren er te vaak en te lang geen interessante koersontwikkelingen. Ondanks het uitvergroten van steeds meer kleine randzaken die met het wielrennen an sich weinig te maken.

Retro Lex

De Grand depart in Utrecht. Alleen daarom al een geslaagde tour
Tour afscheid voor Cancelara in het geel ?
Tour afscheid voor Paolini door een beetje cocaïne
Ivan Basso een geluk bij een ongeluk, gelukkig genezen.
Tour afscheid van Europcar & Voeckler ?

Ik heb vele tours gezien waarin de ploeg van de gele trui dag in dag uit op kop reed en niemand kon wegrijden.
Sky op kop betekende deze tour een leuke kopgroep vooruit. Zodat sommigen nog minuten goed konden maken voor het AK.

De tour verloren op Neeltje Jans ? Dat was de tweede etappe. Vervolgens 2 weken niet aanvallen en dan op de één na laatste dag nog iets proberen ? Too little Too late.

De tranen van Valverde echt heel bijzonder om te zien. Hij heeft nu z'n tourpodium en kan/mag ook met pensioen.

Hoe goed zou Mollema het doen bij SKY ? Dag in dag uit in het wiel van Porte & Poels hij kan volgen als de beste.....

Edit: Ik hoop dat ze komend jaar een Tour Parcours maken op het lijf geschreven voor Sagan ! Die heeft op punten gewonnen

Laatst gewijzigd
« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.