Tour 2015 Nabeschouwing

1 2 3 »
Italia

Wat mij het meeste bijblijft deze tour is de etappezege van Nibali, en de grote ontlading bij hem, schitterend beeld. Verder weer een bevestiging dat de Giro dit jaar weer leuker was dan de Tour. (op een paar etappe's na)

Kingstown

Het verrast me dat (bijna) niemand Greipel noemt. Is er echt iemand die vooraf serieus verwacht had dat hij de beste sprinter van de Tour zou worden en 4 etappes ging winnen? Vind ik persoonlijk toch wel 1 van de allergrootste verrassingen van de afgelopen Tour. Had echt het idee dat hij blij mocht gaan zijn met zijn jaarlijkse etappe, maar hij was duidelijk de sterkste en als hij iets minder "netjes" sprint, dan wint hij ook nog in Fougères.

StonedCamel

'@Kingstown:
Inderdaad een zeer sterke Tour van Greipel, maar helemaal onverwacht is het niet wat mij betreft. Met name doordat Cavendish het hele jaar al laat zien wat minder snel te zijn dan voorheen. Sagan, Degenkolb, Matthews en Kristoff missen de echte pure snelheid, Bouhanni viel uit en Kittel was er niet.

Ik vond het een hele leuke Tour, alleen jammer dat Froome al zo snel ver voor stond. Verder een aantal zeer leuke etappes met leuke winnaars en goed presterende Nederlanders. Vooral dat laatste maakt voor mij dat ik het toch wel wat meer beleef dan andere koersen. Mooiste moment was voor mij de wederopstanding van Gesink op Pierre Saint Martin, daar heb ik echt van zitten genieten. En natuurlijk de start in Utrecht.
Verder, in willekeurige volgorde:
-Overwinning van Cummings die 2 bakkeleiende Fransen de loef afsteek.
-Het bijgehaald worden van Kelderman op dat muurtje (man wat heb ik zitten schelden...:))
-Etappe naar Neeltje Jans met een bak wind en regen
-De Alpenrit naar Toussuire met alle aanvallen in de beginfase (helaas alleen het begin gezien)

Coma Cat

De bevestiging van eerder getoond talent komt voor mij van Jungels. Wat een motor zit er in die jongen. Hij was een van de meest waardevolle knechten, en was in de Alpen vaak nog beter dan zijn kopman. En net zo jong als de Yates broers bijvoorbeeld. Wat zij om en om presteerden deed hij in zijn eentje, nog naast zijn knechtenrol.

1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.