'@ jim kro
Denk jij dat er door een zware Tour de France we een verrassende winnaar krijgen , bijv een knecht die opeens meer vrijheid geniet zoals Maika , Landa of Thomas of een renner die vroeg is uitgevallen zoals van Garderen of Pozzovivo of wordt toch de winnaar 1 van de grote drie .
Zowel Froome , Nibali en Quintana hebben weer een ijzersterke ploeg om zich heen
Quintana en Nibali leken op het einde van de tour sterk, terwijl Froome er een beetje doorheen leek te zitten.
Ik vind het vooral moeilijk welke knechen van Froome ik moet kiezen. Zou Thomas het nog eens 3 weken kunnen volhouden? Zou Nieve weer sterk zijn, of gaat Henao verassen?
Er zijn ook een aantal leuke renners die afgelopen week goed gereden hebben van 500k die ik zou willen pakken, maar dan kom ik plek te kort of houd ik budget over.
Ik dacht aan een Dombrowski, Berhane of na vandaag een Drucker voor wat sprint top 10's
'@ Snoek
Klopt, er zou zomaar eens iemand buiten de drie gebruikelijke favorieten kunnen winnen om die reden. Top 3 in zowel de tour als de vuelta komt zelden voor. En omdat een renner van 5 miljoen eigenlijk alleen z'n geld waard is als hij op z'n minst top drie rijdt plus punten pakt voor truien is de kans groot dat 1 of meer van deze renners hun investering niet waard kunnen gaan maken. Het blijft natuurlijk gokken wie je weglaat.
Vergeet niet dat Valverde vorig jaar ook Tour 4e en Vuelta 3e werd. Ook Majka is iemand die vorig jaar zowel in de Giro, Tour als in Polen goed reed. Die toppers zijn wel dusdanig goed dat het me niet verstandig lijkt om ze thuis te laten.
Aru en Landa zouden wel een relatief voordeel kunnen hebben , hoewel Landa niet in de vorm lijkt van een paar maanden terug. Pozzovivo en Moreno zijn de enige die echt nog fris zouden moeten zijn, maar voor de rest hebben alle toppers toch wel een jasje uitgedaan.
Ga zelf deze week op vakantie, dus zal niet al te veel aandacht aan de Vuelta Scorito besteden. Teampje staat al klaar:
Klassement: Nibali (Rood), Quintana (Rood), Froome, Aru, Valverde, Pozzo, Moreno, Intxausti, Henao, Majka, Atapuma
Sprint: Bouhanni (Rood), Ewan, Drucker, v Poppel, Boeckmans, Rojas, Pelucchi
inderdaad. Er is ongetwijfeld geld om de grote namen te halen, maar het is de vraag of het verstandig is.
Maar wie stel je niet op? Rodriguez, Aru, Nibali, Quintan, Froome.....
En dan heb je nog renners als Amador, Moreno, pozzovivo, intxausti, landa en gerrans....
Het leek makkelijk, maar als je eenmaal bezig bent dan valt het toch flink tegen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.