Team Roompot Oranje Peloton 2015

ghostwriter

'@Javier
Ik denk dat Oomen na dit wielerseizoen de overstap naar Lotto-Jumbo zal maken.

@pirazzi
Het gaat er uiteindelijk om wat de kopman laat zien en Kelderman liet in de AGR veel meer zien dat welke andere Nederlander dan ook.

pirazzi

Ik snap dat adoreren van Kelderman niet het was toch zijn eigen fout om in die akker
te sturen.

Javier

'@Ghostwriter

Lijkt mij een slimme jongen, die Oomen en het zal mij dan ook verbazen mocht hij daadwerkelijk voor LottoJumbo kiezen.

@Pirazzi

Ook ik vind dat zijn eigen fout. Maar goed, Kelderman is nog jong en zal er vast wel iets van geleerd hebben.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Javier
Dat hij zich er dit wielerseizoen niet klaar voor achtte betekent toch niet dat hij daar na dit wielerseizoen hetzelfde over zal denken? Ik denk dat hij zich bij Lotto-Jumbo beter zal kunnen ontwikkelen dan bij Roompot en het zou zonde zijn als hij nu al naar een buitenlandse ploeg gaat om daar te knechten. Bij Lotto-Jumbo zal hij net als bij Kelderman het geval was snel de kans krijgen om voor zichzelf te rijden. Daarbij zal hij daar waarschijnlijk op jonge leeftijd al de kans krijgen om (als kopman) in grote rondes te rijden. Lotto-Jumbo is een goede ploeg voor jonge Nederlandse wielrenners maar ze moeten daar niet te lang blijven want anders stagneren ze in hun ontwikkeling. Ik hoop dan ook dat Kelderman vanaf 2017 voor een grotere ploeg als Sky rijdt want ik denk dat hij zich daar dan beter zal door kunnen ontwikkelen.

kelderfan

'@ghostwriter
Ik ben 't grotendeels met je eens, wat betreft ontwikkeling van jonge talenten als Oomen en Hofstede, maar waarom moeten talentvolle kopmannen als Kelderman naar een grotere ploeg als Sky? Je ziet bij Mollema enige progressie, maar die progressie had hij ook bij LJ kunnen maken.
Roompot kan zich beter richten op talenten, als bijv. Tusveld, die de grote stap naar WT niet meteen kunnen maken en jongens, die niet direct slagen bij WT-ploegen, zoals bijv. de gebroeders Kreder, Bol en Van Winden.
Renners als Tusveld kunnen misschien op een leeftijd van 23/24 wel doorbreken. Op de manier die TSV hanteert, want daar werkt 't prima. Die jongens krijgen dan alsnog een kans om bij een WT-ploeg aan de slag te gaan, zoals bijv. Jelle Wallays!

Laatst gewijzigd
kelderfan

Is Eversdijk 22 jaar geen goede aanwinst voor Team Roompot?

Pipodennis

Goede resultaten van Roompot in Luxemburg! Ben benieuwd wat ze in Nederland de komende koersen kunnen klaarspelen.. Wellicht etappewinst

Avatar of
Nick Doup
admin

Het eerste grote succes van Roompot in de grootste ronde van het land. Chapeau voor deze tactische zet!

PS. Ik ga ervan uit dat Asselman gewoon de leider is

nickdt

Ja, het is nu officieel. Hij is leider.

Utrecht19

Goede aankoop van Roompot om Weening in te lijven. Hopelijk als vervanger van Hoogerland die zo goed als niets heeft laten zien afgelopen twee jaar. Verder hopelijk nog een paar talenten aan trekken en de renners die er nu zitten hebben wat meer ervaring waardoor ze volgend jaar als team wat sterker zullen zijn.

Tutu888

Als ik op PCS kijk hebben alle jonge renners, de Kreders en de Maar nog een contract voor 2016. Alleen bij Duyn, Hoogerland, Honig en van Empel loopt het contract af.

Het zou mij verbazen mocht Huub Duyn niet een verlenging krijgt aangeboden, rijdt een prima seizoen. Met Weening heb je een veel betere versie van Honig in huis.
Van Empel is een twijfelgeval. Rijdt niet echt uitslagen maar was bv in de Tour de Fjords wel heel actief in de aanval.
Normaal zou je zeggen Hoogerland einde verhaal, maar als Zeeuws uithangbord is hij ook weer belangrijk voor de sponsor.

Echt veel wijzigingen verwacht ik dus niet voor de selectie voor 2016.

kelderfan

'@Tutu888
Wat denk je van Jens Mouris, die volgens cyclingfever gelinkt wordt aan Roompot.
Dat zou dus al 2 nieuwe gezichten betekenen.

billi

C'est Maurits Lammertink (Roompot) qui l'emporte ! (Tour du Limousin)

de eerste is binnen :)

Stelvio-fan
IljoKeisseFan

Keurige overwinning al telt deze helaas niet mee als zijne geen UCI koers

IljoKeisseFan

Antwan Tolhoek zal Roompot volgend seizoen waarschijnlijk komen versterken.

xistnc

Je bedoelt dat hij zeker komt, maar dat het afwachten is of het een versterking is? Of is het nog niet zeker dat hij überhaupt komt?

Zonder bronvermelding is dit sowieso geen versterking.

Tolhoek is overigens ook een Zeeuw, net als het vriendje van het nichtje van ploegleider Zijlaard.

Laatst gewijzigd
billi

over team building gesproken :o

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/2539061/2015/11/27/Bier-hamburgers-en-frieten-stage-leukste-wielerploeg-loopt-beetje-uit-de-hand.dhtml

(promo filmpje)

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

erg leuk. komt heel spontaan over voor een promofilmpje. :)

overigens is de belangstelling voor roompot me wat tegengevallen. in navolging van rahimns' TLJforumtopic heb ik deze geopend, maar waar TLJ duizenden reacties kreeg zitten we hier pas op anderhalve pagina.

Laatst gewijzigd
billi

zo iets ;)

als Roompot de giro mag rijden zou ik de volgende renners afvaardigen:
(mits geen blessures en de vorm ok is ;) )
1 DE MAAR, Marc
2 DUYN, Huub
3 KREDER, Raymond
4 KREDER, Michel
5 LAMMERTINK, Maurits
6 TOLHOEK, Antwan
7 VAN GOETHEM, Brian
8 VAN DER LIJKE, Nick
9 WEENING, Pieter

off topic: het is begrijpelijk dat het TLJ forum topic veel meer aandacht krijgt, het is DE ploeg van Nederland met veel aansprekende renners en dan Rahimns met zijn inside informatie :)

maar je hebt gelijk, Roompot mag ook wel wat meer aandacht

Laatst gewijzigd
Willie

billi@

Ik zou alleen Tolhoek en van Goethem vervangen door Markus en w. Kreder. Lijken me meer inhoud te hebben voor 3 weken. Vooral Tolhoek is dit nog te zwaar.

Romāns Vainšteins

Ik vind het echt niet genoeg voor de giro maar de lobby is vrij goed en kan ze er zo maar doen belanden.

jvh93

als ik roompot was zou ik nog ergens extra geld vandaan proberen te plukken en rick flens contracteren. als er iemand is die deze jongens ervaring bij kan brengen naast weening is hij het wel.

Willie

Van welke jongens van roompot verwachten jullie dit jaar het meest en maken kans om naar de WT te groeien?

billi

ik denk Lammertink

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.