'@Javier
Dat hij zich er dit wielerseizoen niet klaar voor achtte betekent toch niet dat hij daar na dit wielerseizoen hetzelfde over zal denken? Ik denk dat hij zich bij Lotto-Jumbo beter zal kunnen ontwikkelen dan bij Roompot en het zou zonde zijn als hij nu al naar een buitenlandse ploeg gaat om daar te knechten. Bij Lotto-Jumbo zal hij net als bij Kelderman het geval was snel de kans krijgen om voor zichzelf te rijden. Daarbij zal hij daar waarschijnlijk op jonge leeftijd al de kans krijgen om (als kopman) in grote rondes te rijden. Lotto-Jumbo is een goede ploeg voor jonge Nederlandse wielrenners maar ze moeten daar niet te lang blijven want anders stagneren ze in hun ontwikkeling. Ik hoop dan ook dat Kelderman vanaf 2017 voor een grotere ploeg als Sky rijdt want ik denk dat hij zich daar dan beter zal door kunnen ontwikkelen.
'@ghostwriter
Ik ben 't grotendeels met je eens, wat betreft ontwikkeling van jonge talenten als Oomen en Hofstede, maar waarom moeten talentvolle kopmannen als Kelderman naar een grotere ploeg als Sky? Je ziet bij Mollema enige progressie, maar die progressie had hij ook bij LJ kunnen maken.
Roompot kan zich beter richten op talenten, als bijv. Tusveld, die de grote stap naar WT niet meteen kunnen maken en jongens, die niet direct slagen bij WT-ploegen, zoals bijv. de gebroeders Kreder, Bol en Van Winden.
Renners als Tusveld kunnen misschien op een leeftijd van 23/24 wel doorbreken. Op de manier die TSV hanteert, want daar werkt 't prima. Die jongens krijgen dan alsnog een kans om bij een WT-ploeg aan de slag te gaan, zoals bijv. Jelle Wallays!
Goede aankoop van Roompot om Weening in te lijven. Hopelijk als vervanger van Hoogerland die zo goed als niets heeft laten zien afgelopen twee jaar. Verder hopelijk nog een paar talenten aan trekken en de renners die er nu zitten hebben wat meer ervaring waardoor ze volgend jaar als team wat sterker zullen zijn.
Als ik op PCS kijk hebben alle jonge renners, de Kreders en de Maar nog een contract voor 2016. Alleen bij Duyn, Hoogerland, Honig en van Empel loopt het contract af.
Het zou mij verbazen mocht Huub Duyn niet een verlenging krijgt aangeboden, rijdt een prima seizoen. Met Weening heb je een veel betere versie van Honig in huis.
Van Empel is een twijfelgeval. Rijdt niet echt uitslagen maar was bv in de Tour de Fjords wel heel actief in de aanval.
Normaal zou je zeggen Hoogerland einde verhaal, maar als Zeeuws uithangbord is hij ook weer belangrijk voor de sponsor.
Echt veel wijzigingen verwacht ik dus niet voor de selectie voor 2016.
Je bedoelt dat hij zeker komt, maar dat het afwachten is of het een versterking is? Of is het nog niet zeker dat hij überhaupt komt?
Zonder bronvermelding is dit sowieso geen versterking.
Tolhoek is overigens ook een Zeeuw, net als het vriendje van het nichtje van ploegleider Zijlaard.
zo iets ;)
als Roompot de giro mag rijden zou ik de volgende renners afvaardigen:
(mits geen blessures en de vorm ok is ;) )
1 DE MAAR, Marc
2 DUYN, Huub
3 KREDER, Raymond
4 KREDER, Michel
5 LAMMERTINK, Maurits
6 TOLHOEK, Antwan
7 VAN GOETHEM, Brian
8 VAN DER LIJKE, Nick
9 WEENING, Pieter
off topic: het is begrijpelijk dat het TLJ forum topic veel meer aandacht krijgt, het is DE ploeg van Nederland met veel aansprekende renners en dan Rahimns met zijn inside informatie :)
maar je hebt gelijk, Roompot mag ook wel wat meer aandacht
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.