Ik vind de uitslagen van Kristoff toch echt indrukwekkender. Beiden voor op de kasseien aangetoond dat ze wereldtop zijn, Degenkolb heeft daarbij dit seizoen laten zien dat hij in een sprint moeilijk wint. Dit maal een strijd die je goed kunt vergelijken. Wat maakt Degenkolb's seizoen volgens jullie meer geslaagd?
Valverde
Froome
Sagan
Degenkolb
@heuvelcolombia
2 monumenten voor Degenkolb (op verschillende terreinen) versus 1 voor Kristoff. Bovendien won Kristoff het meerendeel in rondjes als Oman, Qatar, De Panne en Noorwegen. Overwinningen die hij met de ogen dicht zou willen inruilen voor San Remo of Roubaix.
'@Achilles, vergeet niet dat Kristoff RvV won he. Ik zat daar te kijken met het gevoel "wat is hij toch sterk" terwijl ik bij Degenkolb achteraf pas realiseerde dat hij twee grote overwinning had behaald. (En Kristoff werd gwn tweede in MSR) Verschil zit m denk ik in dat Kristoff gewoon de sterkste was en Degenkolb in MSR en PR gewoon sterk genoeg was om het sprintje te winnen en Kristoff daarbij ongeveer alle wedstrijden won tot aan de Tour.
Ja in Parijs Roubaix was hij wel op zijn sterkst heb ik het idee. Daar ging wel nogal wat vooraf aan de sprint die hij won. Desondanks vind ik hun prestaties in de grote wedstrijden ongeveer gelijk en de zogenaamde 'kleine wedstrijdjes' die Kristoff won de doorslag geven, maar het blijft een mening ofc.
iig:
VALVERDE BELMONTE Alejandro
FROOME Chris
SAGAN Peter
KRISTOFF Alexander
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.