Zweeler wielerjaarspel

« 1 2 3 4 ... 68 69
LyndaLid

De kriebels voor een nieuw seizoen zijn er officieel weer; het grote wielerjaarspel staat online en het puzzelen kan beginnen! Hoewel het budget spel mijn voorkeur heeft, is dit natuurlijk ook een topper (waar veel mensen aan meedoen en je toch ook een heel jaar plezier aan hebt).

2 dingen:

1. Maken we een wielerflits subleague aan?

2. Laten we hier de grote puzzel bespreken. Welke vier kies je bijvoorbeeld volgend jaar uit het rijtje:

Dumoulin
Froome
Porte
Nibali
Rodriguez
Quintana
Kwiatkowski
Degenkolb
Van Avermaet
Aru

Persoonlijk denk ik, deels met het oog op de extra punten in Rio, aan:

Dumoulin
Froome
Quintana
Rodriguez

Luuuuuuukk

Persoonlijk zou ik gaan voor Dumoulin, Froome, Nibali & Quintana

Laatste man

Zit in een andere subpoule (waar ik vaker in zit). Wil wel hier mijn overwegingen delen.

Nog niet echt goed gekeken, maar vind het lastiger dan vorige jaren. Veel sterke renners en in elke groep veel moeilijke keuzes.

Froome;Degenkolb;Quintana;Nibali.

hofsje

met het oog op rio zou ik kiezen voor sagan ,van avermaet (al zou die dan wel 2de worden ) degenkolb valverde

LyndaLid

Degenkolb, en eigenlijk ook Van Avermaet en Sagan zijn wel volslagen kansloos in Rio hoor. Hoewel je het bij Sagan nooit weet...

@ Laatste Man

Ben het met je eens dat het een stuk moeilijker is. De groepen zijn volgens mij groter, want er blijven ook minder goede renners over in de laagste groep. Ik vind het erg lastig dat je steeds lijkt te moeten kiezen tussen ronderenners en klassiekerrenners, en dan heb je ook nog sprinters (waarvan ik er praktisch geen neem).

Matisz

Ik ben wel geïnteresseerd om deel uit te maken van een eventuele subleague.

@Lyndalid

ik deel je kritiek dat de keuze tussen ronderenners en klassiekerrenners problematisch is. Zo wordt de keuze voor Contador bijna uitgesloten en wordt die keuze al helemaal moeilijk bij de groep B.

Ik twijfel nog wel wie ik neem maar als ik nu zou moeten kiezen: Froome, Rodriguez, kwiatkowski en Van Avermaet. Dumoulin betwijfel ik omdat hij voor de Tour kiest (dacht ik). Ik ben van oordeel dat renners die hun jaar afstemmen op de Tour doorgaans minder punten scoren zeker wanneer die Tour dan nog eens flopt. Tenzij bijvoorbeeld in geval van een Rodriguez je een goed klassiek renner bent of in geval van een Froome je in de aanloop naar de Tour een WT-ronde kan winnen van 1 week. Mijn voorlopige voorkeur voor Kwiatkowski is omdat die echt gaat openbloeien denk ik bij Sky. Wordt absolute kopman in ardennenklassiekers en in rondes van 1 week mag hij zijn ding doen. Die druk van het moeten presteren in een grote ronde valt hierdoor weg.

Ik ben meer geïnteresseerd in jullie keuze van de groep C renners??

LyndaLid

'@ Matisz

Maar Kwiatkowski gaat dus geen enkele punten pakken in grote rondes, waar ie denk ik zal gaan knechten. Dat zal dan ook wel weer ten koste kunnen gaan van zijn prestaties in de klassiekers.. Sowieso heeft Sky in heuvelklassiekers nog niet echt een goed palmares, en ik weet niet of Kwiatkowski dat meteen kan veranderen. De tijdrit in Rio lijkt me dan weer wel iets voor hem. Dat is ook waarom ik Dumoulin zou nemen. Die zie ik in kleine rondes als Parijs-Nice veel punten pakken, en de tijdrit in Rio is toch echt wel lucratief om rekening mee te houden. Maar het is me maar lastig dit jaar. Contador zou ik niet uitsluiten, met een Tour én Vuelta waarin ie goed zal zijn, en in zijn laatste verwacht ik sowieso wel een top prestatie. Valverde is voor mij namelijk ook geen zekerheidje, want die zal maar op 85% zijn in de klassiekers en het is maar afwachten wat ie in de Giro écht kan.

C groep is ook lastig ja. Ik kies daar toch voor wat ronde renners, omdat ik uit ervaring weet hoe zuur het is als je in die klassementen te weinig renners hebt. Landa, Majka, Pinot, Pozzovivo... Het is nog steeds moeilijk kiezen. Neem geen Thomas denk ik, hoewel met Rio erbij ook HIJ weer lucratiever wordt. Maar zonder de klassiekers pakt die toch een hoop minder punten denk ik. Matthews wel een zekerheidje voor me, die gaat nóg een stap zetten denk ik.

Matisz

Je hebt misschien wel gelijk want je kan echt veel punten scoren met de tijdritten van Rio en het WK. Wat ronderenners betreft moeten we op zoek naar renners die goed scoren in twee rondes en die lopen niet dik. Als je zegt dat Contador ook nog Vuelta rijdt dan belooft dat wel. Valverde is echt een must die neemt de laatste twee jaar bijna steeds 1300 punten. Ik zie niet in waarom hij nu minder regelmaat aan de dag zou leggen. Ik vind de keuze tussen Sagan en Kristoff moeilijker want als beiden een goed jaar rijden halen ze sowieso meer punten dan Bertje.

Een goede keuze in groep C kan beslissend zijn in een eventueel Zweelerklassement. Matthews moet je nemen. Pozzovivo ook want kan al een mooie basis leggen in de Tour Down Under. Voor de rest laat ik het nog wat bezinken. Ik twijfel zelf of ik uit respect onze Fabian niet neem. Ik hoop oprecht dat hij in zijn laatste jaar schittert. Voorts neem ik zeker geen Thomas nu ik weet dat hij zeker geen klassiekers rijdt.

Ik vind de groepindeling dit jaar echt interessant van zweeler.

Laat me nog iets weten over een eventuele subleague ;). Hoewel ik nog voor de keuze sta of ik dit jaar niet enkel eens een budgetploeg opstel (nog niet gedaan).

Laatst gewijzigd
Laatste man

Het is inderdaad zeer pittig. Door de grotere groepen heb ik het idee dat het meer 'gokken' wordt. De voorgaande jaren kon je moet goede afwegingen 3/4 van een groep invullen. Ik ga denk ik ook voor meer ronderenners. Hoewel de klassieker toppers wat schaarser zijn (echter bij een val, direct veel punten inleveren). Misschien dit jaar een Ronde of Klassieker ploeg.

Ik wacht het budgetspel even af, wellicht dat het daar weer wat leuker gaat worden.

Mijn shortlist is nog 287 renners lang :D

Laatst gewijzigd
Laatste man

Budgetspel online.

Matisz

Check! Hier interesse voor een subleague in het budgetspel?

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Absoluut! Allebei trouwens, grote jaarspel ook. Ik ga zo eens kijken, budget spel is altijd leuker, want daar komt voor mijn gevoel toch wat meer kennis bij kijken :).

Noud89

Ik ga ook zeker meedoen aan het budgetspel!

Laatste man

Normaal zit ik al in een subleague. Wil deze keer wel WF proberen.

Laatste man

Aangemaakt voor Budgetspel. ww= Wielerflits.
Hopelijk krijgen we hem vol. Heb m'n vertrouwde sub ervoor laten gaan :D

Matisz

'@Laatste man

Zo we zijn al met twee :D.

Damn heb een poging gedaan om een ploeg op te stellen. Niet simpel, echt niet maar dat is het leuke aan het budgetspel.

Noud89

Ik heb inmiddels al vier keer een team gemaakt, erg moeilijk

Laatste man

We zijn al met 3 (Lynda). Ik verwacht Noud ook nog wel. Dan nog minimaal 1 om mee te doen voor de prijzen.

LyndaLid

Het is vreselijk lastig, het is bijna onmogelijk om een echte combi met klassieke-, ronderenners en sprinters te maken. Cruciaal om goede goedkope renners te hebben, en dan mag er ook niet meer dan 1 topper tegenvallen.. Spannend! Nu voor 2,5 week naar Venezuela, en dan zien we wel weer!

Laatste man

Gaaf Venezuela. Vakantie?

Laatste man

Nog minimaal 2 nodig!

Noud89

Wat is het wachtwoord?

Lezen is ook een vak

Laatst gewijzigd
Matisz

'@Noud89
het wachtwoord staat op zweeler zelf dacht ik, als je je aansluit bij de subleague.

Weet iemand nog een vijfde persoon?

Laatst gewijzigd
Laatste man

Haha top!

In het nieuwe jaar ga ik me eens buigen over een team.

FaasjeWilkes

Nieuw op wielerflits, maar doe al wel jaren mee bij zweeler. Heb me aangemeld bij de subleague (kan er in ieder geval om de prijzen worden meegedaan!).

Gegroet, Jasper

P.s., is er ook interesse in een subleague voor het groepenspel?

« 1 2 3 4 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.