WF Fictieve Koersen 2016

1 2 3 4 ... 18 19
Don Hamstre

Hehe, mooi opgelost zo, je weet het ook maar nooit met het weer in Nieuw Zeeland. Maar ik begin nu wel een klein beetje te hopen op waaiers, of is de route daar niet geschikt voor?

billi

ha ha ha
daar is best kans op, maar wel afhankelijk van het wedstrijd verloop en de renners

ik heb al een hint gegeven ;) waar dat mogelijk is .....

billi

Lake Taupo Cycling Tour 1.2
28 februari 2016

STARTLIJST

1 Team Novo Nordisk

1 AMBROSE Scott NZL
2 WILLIAMS Christopher AUS
3 GLASSPOOL James AUS
4 DE KEIJZER Gerd NLD
5 HENTTALA Joonas FIN

Scott Ambrose is de kopman van Novo Nordisk en Joonas Henttala is min of meer een beschermde renner met een vrije rol.

2 Avanti IsoWhey Sport

6 COOPER Joseph NZL
7 GIACOPPO Anthony AUS
8 KARWOWSKI Cameron NZL
9 AITCHSON Liam NZL
10 GOUGH Regan NZL

Joseph Cooper is de kopman en Anthony Giacoppo is als schaduw kopman aangeduid.

3 7 Eleven-Sava RBP

11 CAYUBIT Boots Ryan PHI
12 PEREZ Dominic PHI
13 QUITOY Roel PHI
14 LAMPAWOG Jay PHI
15 PERALTA Ar-jay PHI

Een jonge ploeg zonder een echte kopman.

4 Pegasus Continental Cycling Team

16 NOVARDIANTO Jamalidin INO
17 ARISTYA Chelly INO
18 CAHYADI Aiman INO
19 LESMANA Dani INO
20 ALI SAHBANA Agung INO

Jamalidin Novardianto is de kopman van de ploeg maar een ieder heeft een vrije rol.
(Een tweetal rijdt in Langkawi, kon niet anders)

5 Terengganu Cycling Team

21 WHITEHOUSE Daniel NZL
22 BATMUNKH Maral-erdene MON
23 MOHD SHAIFUL ANUAR Aziz MAL
24 NORIN Nur Imran MAL
25 USOFF Yusrizal MAL

Daniel Whitehouse en Maral-erdene Batmunkh zijn de kopmannen van de ploeg.

6 Black Inc Cycling Team

26 FITRIANTO Hari INO
27 KHAMVISETH Souliyavong LAO
28 THEPVONGSA Quenheuan LAO
29 VANDILA Soutisack LAO
30 NEDERLOF Lex NLD

Hari Fitrianto is de kopman.

7 Attaque Team Gusto

31 LU Shao Hsuan TAI
32 HINDLEY Jai AUS
33 HUANG Wen Chung TAI
34 DOBBS Sam NZL
35 ROGERS Rico NZL

De kopmannen zijn Shao Hsuan Lu en Jai Hindley.

8 Kinan Cycling Team

36 GARCIA Ricardo SPA
37 GARCIA Marcos SPA
38 ASO Keisuke JPN
39 ASO Kosuke JPN
40 SULZBERGER Wesley AUS

De twee spanjaarden zijn als kopman aangewezen voor deze wedstrijd.

9 JLT Condor

41 DOWNING Russell GBR
43 GRIVELL-MELLOR Luke GBR
42 LAMPIER Steven GBR
44 DUNNE Conor IRL
45 FRAME Alex NZL

Russell Downing en Steven Lampier zijn aangewezen als kopman, maar als de situatie zich voordoet mogen de anderen hun kans grijpen.

10 Madison Genesis

46 BLAIN Alexandre FRA
47 CRONSHAW Mathew GBR
48 LEWIS Gruffudd GBR
49 GUNMAN Taylor NZL
50 NORTHEY Michael James NZL

De kopmannen zijn Alexandre Blain en Taylor Gunman, ze worden bijgestaan door 3 ervaren renners.

11 Team Lvshan Landscape

51 DE JONGE Maarten NLD
52 DIUDIA Volodymyr UKR
53 LIU Chuan CHN
54 YUAN Zilin CHN
55 ZHANG Yajun CHN

De kopman is Maarten de Jonge, bijgestaan door o.a. drie zeer jonge chinezen.

12 State of Matter MAAP Racing

56 KERRISON Jesse AUS
57 SUNDERLAND Dylan AUS
58 TAYLOR Joshua AUS
59 JOHN Naveen IND
60 BULL Adam NZL

De kopman is Jesse Kerrison.

13 National Selection of China

61 GUYing Chuan CHN
62 ZHANG Chunlong CHN
63 DENG Kai CHN
64 YAN Zhipeng CHN
65 HOU Yake CHN

Er is geen uitgesproken kopman.

14 National Selection of Oekraine

66 TOPCHANYUK Artem UKR
67 TARKOVSKYI Oleksii UKR
68 GREGUL Igor UKR
69 FREDYUK Volodymyr UKR
70 METLUSHENKO Yuri UKR

De kopman vandaag is Artem Topchanyuk.

15 National Selection of the South Island of New Zealand

71 BAUER Jack NZL
72 BENNETT George NZL
73 ROULSTON Hayden NZL
74 VINK Michael NZL
75 BULLING Pieter NZL

De renners hebben een vrije rol en bepalen in de wedstrijd voor wie ze gaan rijden.

16 National Selection of the North Island of New Zealand

76 DEAN Julian NZL
77 VAN UDEN Roman NZL
78 CHADWICK Glen NZL
79 EARNSHAW Ben NZL
80 HAGAN Andy NZL

De renners hebben een vrije rol en bepalen in de wedstrijd voor wie ze gaan rijden.

17 Team Skoda Racing

81 BAIN Nick NZL
82 HAGAN Andy NZL
83 GORDON Callum NZL
84 SUTTON Frank NZL
85 HEANEY Alex NZL

De renners hebben als doel mee te zitten in een ontsnapping.

18 Fagan Motors Ford Team

86 WEAVER David NZL
87 LEWER Flynn NZL
88 GRIERSON Roger NZL
89 ROWLANDS David NZL
90 STRANDRILL Calvin NZL

De renners hebben als doel mee te zitten in een ontsnapping.

19 combinatie ploeg 1: Kenyan Riders Downunder / One Pro Cycling
91 SMITH Dion NZL (ONE)
92 MILLER Nick NZL
93 SMITH Morgan NZL
94 KIPROTICH Geffory KEN
95 KANGANGI Suleiman KEN

Alle renners gaan in dienst van Dion Smith rijden die de absolute kopman gaan zijn.

20 combinatie ploeg 2: Oliver's Real Food Racing Team / Drapac Professional Cycling

96 EARLE Nathan AUS (DRAP)
97 LOWNDES Jason AUS (DRAP)
98 REDDISH Nick NZL
99 CHRISTENSEN Ryan NZL
100 SCHUURHUIS Rien NLD

Nathan Earle is de absolute kopman, de andere renners rijden volledig in dienst van hem.

http://www.fictievekoersen2016.wordpress.com  voor meer info over dit spel

Laatst gewijzigd
billi

stress stress ..... en nog is stress, moet het de volgende keer toch anders gaan aanpakken (lees: eerder beginnen), maar het is wel leuk .....

PRONO kan ingevuld worden: deadline 28-02-2016 om 18.00 (nl tijd)

(de uitslag van de wedstrijd wordt pas later bekend gemaakt ;) , is helaas niet anders, idem voor de wedstrijd verslagen ..... er zit hier iemand op mijn kap dat ik te veel achter de pc zit :( )

Verweggistan

'@billi: Het is geen kwestie van moeten hoor; paar dagen later is geen ramp; het is je eerste koers, dus je merkt nu pas hoeveel er bij komt kijken.
En dat renners in andere koersen rijden op dit moment is iets dat niet erg is, meestal weet je dat niet van te voren, omdat je de startlijst al (ver) van te voren maakt.

Verweggistan

wedstrijd: Lake Taupo
naam: Verweggistan
[x2.0] SMITH Dion
[x1.8] COOPER Joseph
[x1.6] LAMPIER Steven
[x1.4] GARCIA Marcos
[x1.2] GIACOPPO Anthony
[x1.0] EARLE Nathan
[x1.0] KERRISON Jesse
[x1.0] ROULSTON Hayden

Laatst gewijzigd
MvL

x2.0 SMITH Dion
x1.8 EARLE Nathan
x1.6 LAMPIER Steven
x1.4 COOPER Joseph
x1.2 ROULSTON Hayden
x1.0 KERRISON Jesse
x1.0 BENNETT George
x1.0 TOPCHANYUK Artem

anonymous

wedstrijd: Lake Taupo
naam: anonymous
[x2.0] COOPER Joseph
[x1.8] GIACOPPO Anthony
[x1.6] SMITH Dion
[x1.4] GARCIA Marcos
[x1.2] KERRISON Jesse
[x1.0] WHITEHOUSE Daniel
[x1.0] LAMPIER Steven
[x1.0] DE JONGE Maarten

edit: voorspelling aangepast

Laatst gewijzigd
mhp88

wedstrijd: Lake Taupo
naam: mhp88
[x2.0] SMITH Dion
[x1.8] DOWNING Russel
[x1.6] BAUER Jack
[x1.4] EARLE Nathan
[x1.2] SULZBERGER Wesley
[x1.0] DEAN Julian
[x1.0] ROULSTON Hayden
[x1.0] DE JONGE Maarten

Jacco van Stierop

Hmm, vrijwel alle renners zou ik niet herkennen mocht ik ze tegenkomen op straat.
Toch een prono omdat het weldadig aandoet eens een organisatie te horen die zich niet verschuilt achter holle, zalvende, superpositieve pr-praatjes. Die horen we al genoeg.

wedstrijd: Lake Taupo
naam: Jacco van Stierop
[x2.0] DEAN Julian NZL
[x1.8] ROULSTON Hayden NZL
[x1.6] DOWNING Russell GBR
[x1.4] SMITH Dion NZL (ONE)
[x1.2] NEDERLOF Lex NLD
[x1.0] HENTTALA Joonas FIN
[x1.0] BAUER Jack NZL
[x1.0] SULZBERGER Wesley AUS

billi

Lake Taupo Cycling Tour (1.2)
27 februari 2016

*tring* Uhhh, ehhh .... ja, voort doen, heb er zin in, mooie wedstrijd vandaag, snel klaarmaken en ontbijten. ....
Even buitenzien, mmm, valt mee, wel veel wind, dat wel, t zal bikkelen worden, gelukkig geen regen, bewolkt en temperatuur is ok. De mecaniciens zijn al aan onze fietsen bezig, he daar, alles goed. Op naar het ontbijt, wat ruikt dat goed, spek met eieren, jammie. Maar helaas, vandaag zit dat er niet in, er staat weer is pasta op het menu, deze wedstrijd is heel belangrijk voor onze ploeg. Onze kopman zit al te smikkelen, he, hoe is t .... mooi, dan gaan we ervoor. Zit t podium erin vandaag? .... Goed, zal me proberen een beetje te sparen tot de finale en dan kijken wat ik nog kan betekenen. *interruptie ploegleider* .... uhhh, ok dan, de koers moet hard worden gemaakt, begrijp het, ok, dat eerste bergske zal ik wel voor mijn rekening nemen.

Nog even wat inrijden, wel veel wind, dus zal het open terrein nog even mijden, maar wel even me warm rijden, wat op en af hier in Taupo. .... T wordt tijd om richting start te gaan, zo dus dit is dan de finale, is te doen, lijkt me, wel stijgend, wat op en af, maar niet te stijl, zal toch wel een sprint van een redelijk groepje worden, verwacht ik, hopelijk ben ik daarbij, of misschien dat er een paar er een klein stukje vooruit rijden. Ah, daar is de start al, o zie, er stijgt net een vliegtuigje op, is dat voor deze wedstrijd? ....

Ik hoop dat m n vorm nog zo goed is als in de Sun Tour, daar ging het wel voorspoedig, voor de hele ploeg trouwens. Maar deze wedstrijd is zeker zo belangrijk voor onze ploeg, logisch ook natuurlijk. De basis voor mijn huidige vorm heb ik reeds eerder gelegd in de voor mij belangrijkste wedstrijd van het jaar. .... Nog een paar minuten, dan is het zover, kom op jongens, we gaan er voor. Wees alert en probeer zoveel mogelijk van voren te zitten, zeker tot in Turangi.

*pang* En we zijn vertrokken. Even goed opletten, oei, even snel naar links, ah, t gaat al goed. Direct al vol wind tegen, lekker begin, toch wel wat beginnen op te schuiven, zit vrij ver achter. Paar van ons zie ik goed van voren zitten, toch al een behoorlijk tempo ... en toch zie ik er nu al een aantal een poging wagen links van de weg, vier, vijf, misschien wel zes. Die van ons reageren niet, zal wel goed zijn, zeker ontsnapt met het oog op die premie sprint, niet zo belangrijk dus en geen gevaarlijke renners mee in de ontsnapping zeker. ....

De kopgroep is niet ver, zie er al ene terug fladderen, zelf nu op ca.20e positie, strak tempo naar de eerste beklimming. Het is zo aan mij om het kaf van het koren te schijden, althans min of meer de bedoeling met het oog op wat komen gaat, het peloton te decimeren of het straks wat makkelijker te hebben. Eerst nog wat naar voren .... daar begint het al, oeps, k zit nog iets te ver. Een aantal mannen van Jlt Condor en Madison zitten nog voor mij en volgen er ene die enorm hard doortrekt, geen idee wie het is, opschuiven gaat niet, ben al blij dat ik volgen kan op dit stijle gedeelte. Kopgroep staat zo goed als stil, een voor een passeren we hen. Kijk even om en zie m n kopman niet ver achter me zitten, en nog ene van ons daar vlak achter, t is al op een rekker met her en der een klein gaatje. Voor mij gaat t ineens nog rapper, vier rijden er lichtjes weg, er naartoe gaan is geen optie, ahhh, t wordt wat vlakker en voorin tempert de snelheid wat, k ga naar voren en voer het tempo weer wat op. Vlak voor de top wordt ik gepasseerd door een aantal anderen voor de bergpunten, ik pas even, even wat recupereren voor de afdaling, is er toch ene die er wezen mag. Als ik achterom kijk zie ik verschillende groepjes en enkelingen, maar nog geen grote verschillen, benieuwd wat de balans zal zijn als we beneden zijn. ....

Afdaling achter de rug, nu ongeveer 30 km zijwind tegen, zal niet bepalend zijn voor winst, maar je kan er wel de wedstrijd verliezen. Zijn nu in Hatepe, ga me is laten afzakken om de schade op te meten. Uhhhh, toch nog een vrij grote groep, komt net een groepje van een man of 15 weer terug aansluiten met zowat de volledige Kenyan Riders Downunder ploeg, zeker wat voorgevallen met Dion Smith, kan haast niet anders. Ook zag ik Jesse Kerrison daarbij zitten. Als ik naar achter zie, zie ik niet zo snel nog renners, dus dit is het dus, de rest kan het vergeten. Zal het is vragen aan een motard, hoeveel zitten er nog achter? .... nog een stuk of 15, op ca. een minuut? ....

Een paar van ons, ene van Madison, ene van Jlt Condor, James Glasspool, Joshua Taylor, een paar Oekrainers en nog twee die ik niet direct kan thuisbrengen rijden beurtelings op kop een strak tempo. Ineens, zie ik er ene vol in de wind van achter naar voren rijden, wat een gek, positioneerd zich in dat draaiende groepje. Vraag aan Dylan, een maat en landgenoot van mij die bij State of Matter MAAP Racing rijdt, wie is die gek? Hij begint te lachen. .... Ehhh, is dat Jack Bauer? Oeps, die is wat van plan, kom Dylan, volg me, we gaan naar voren, ondertussen roep ik wat ploegmaten toe, naar voren. En effen later is het zover, Jack Bauer neemt over, en hoe, op de kant, en een tempo dat een stuk omhoog gaat, het is koers. Hij blijft maar gaan, wat een gozer. Zie dat het breekt, gelukkig wat meer naar achteren, denk een dertigtal eraf, en weer even aanzetten, kan nog net volgen, achter me valt een gaatje, een aantal springen nog naar mijn wiel toe, oefff, wat is me dat. Jason Lowndes laat zich uitzakken, samen met wat gasten van Oliver's Real Food Racing Team, dat lijkt me toch te betekenen dat hun kopman niet mee is, inderdaad, Nathan zat een stukje achter me, heeft zich dus laten verrassen. Tempo stokt even, kijk achterom, de tweede groep is niet ver achter, de derde groep daar weer een stukje achter, maar met die tegenwind lijkt de afstand minder ver dan de tijdsoverbrugging. Zie dat een aantal willen oversteken van groep 3 naar groep 2, zal krachten kosten. Wel benieuwd wie de slag gemist hebben. ....

We zijn nu in Motuoapa, een tiental kilometers van het keerpunt in Turangi, de situatie is redelijk constant, de tweede groep is wat verder achterop geraakt, maar de afstand is nog te overbruggen, ook daar zit de vaart nog in, de derde groep is niet meer te zien. Zonet heeft een van onze ploegmaats moeten lossen, heeft z n werk gedaan, gaf aan dat het op was. Hij was niet de enige, zijn er al een aantal afgefladdert. Ook een aantal lekkebanden de laatste kilometers, zag o.a. Maarten de Jonge naar de kant van de weg gaan, een ploegmaat hield ook in, hetzelfde was het geval bij Taylor Gunman, daar waren het twee man die bij hem bleven, denk wel dat ze aansluiting konden krijgen bij de tweede groep. ....

He he, een verademing, op de terugweg, nu vliegen we, wel oppassen met die wind. We zien de derde groep nog richting Turangi rijden, daar is het tempo volledig weg. Zo dadelijk weer een premie sprint. He Dylan, hoe is t, zin in die premiesprint? ... Ok, ik ga naar kop toe, volg me, ik ga links aanhouden, zwenk naar rechts, houd tempo, hou ik lichtjes in, ga dan weer naar links, hopelijk een stukje voor me, en rij door, dan hou ik verder in. ....

In vliegende vaart gaat het richting Hatepe, waar de volgende beklimming op ons ligt te wachten. Voor me opeens een raar manouvre, doe normaal, kijk uit je doppen kerel. Voor je het weet lig je op je gat. Nu valt het mee, iedereen bleef recht. Ondertussen is de tweede groep weer komen aansluiten. Denk dat een aantal zo dadelijk bij de beklimming het laten lopen, hebben er toch al wat een jasje uit moeten doen, dus t wordt opletten niet te ver te zitten. Ik kijk naar de kopman, hij knikt dat het goed zit. Zal ik hier alles geven op deze beklimming. .... Nee dus, wachten op de volgende helling, groep is nog te groot. In een strak tempo doen we deze beklimming. Een aantal kunnen niet mee, een aantal laten bewust lopen, maar de meesten volgen gestadig, nu de afdaling. ....

De finale is in zicht, het is nog zo ongeveer 15 a 16 kilometer, het is aan mij, ik ga naar voren rechts van de groep, krijg de ..... een renner zwalkt naar rechts, en, uhhhh, bam, daar lig ik in de greppel, vloek wat en sta op, fiets is nog intact, fiets verder, maar terugkomen is niet aan de orde, fiets op eigen tempo, maar niet voluit, naar de finish .... daar zie ik onze kopman bij de ploegauto staan, geen podium dus.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

VRAAG: wie ben ik?
deadline: donderdag 18:00

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

wedstrijd verslag 2 volgt later, wedstrijd uitslag ook

http://www.fictievekoersen2016.wordpress.com  voor meer info over dit spel

Verweggistan

Moet haast wel Giacoppo zijn (Sun tour en Aussie, kopman is dan Cooper) maar ik zie geen link met Sunderland.

anonymous

Omhoog...

Mooie koers tot dusver. Leuk dat het weer eens vanuit een renner beschreven wordt (dat gebeurde één keer eerder, bij een koers van mhp88).

Jacco van Stierop

James Glasspole zeg ik dan maar.

billi

Het is inderdaad Giacoppo :)
Glasspool komt ook zeker in de richting :o

Glasspool heeft dan weer wel met het wielrennen veel meer van de wereld gezien dan Giacoppo.

Giacoppo is me dit jaar opgevallen.

morgen ochtend komt dan eindelijk het 2e verslag + uitslag (met te veel vertraging :( )

edit: ietwat vertraging opgelopen :(
inderdaad, weeral

Laatst gewijzigd
billi

Lake Taupo Cycling Tour (1.2)
27 februari 2016

km 0:
Goedemorgen, welkom bij deze nieuwe wedstrijd. Ook wij als organisatie van een nieuwe wedstrijd ondervinden aanloop problemen, het verloopt niet altijd even soepel, we gaan van onze fouten moeten leren.

km 0:
Het weer is een stuk beter vandaag, het is droog. Maar er staat wel een strakke zuiderwind die ons in de eerste koershelft parte gaat spelen.
De verwachting is dat de wind ca. 80 km p/u gaat blazen vandaag.

km 0:
Het parcours is vrij gemaakt van obstakels, met man en macht is daar aangewerkt, evenzo aan de omzetting van de wedstrijd van zaterdag naar zondag.

km 0:
De wedstrijd gaat over een afstand van 125.3 km van Taupo naar Turangi en weer terug naar Taupo.
Er zijn onderweg:
2 punten tussen sprints
-1e na 64.5 km in Turangi
-2e na 90 km in Hatepe
2 premie sprints
-1e na 7 km in Waitahanu
-2e na 73 km in Motuoapa
3 beklimmingen
-1e: top op 22.5 km, 3e cat. (3.5 km a 3.8% gem.- max.11.3%)
-2e: top op 93.7 km, 3e cat. (2.2 km a 5.8% gem.- max.9.3%)
-3e: top op 112.5 km, 4e cat. (4.7 km a 2% gem.- max.ca 5%)

km 0:
Nog even en de wedstrijd gaat van start, de renners staan al klaar om te vertrekken.
Het vertrek is bij Taupo Airport en vervolgen trekken ze langs de oostkant van Lake Taupo naar Turangi om via dezelfde weg terug te keren en te finishen ten noorden van de stad Taupo.

km 1:
Iedereen is goed vertrokken, al is het wel wat chaotisch bij de eerste bocht, daarna is het vol wind tegen.
Kan al meedelen dat er 3 renners niet zijn vertrokken, 12 PEREZ Dominic PHI, 65 HOU Yake CHN, 100 SCHUURHUIS Rien NLD.

km 3:
Diverse renners proberen een ontsnapping op poten te zetten, tot heden zonder succes, op dit moment rijden een vijftal renners weg, en hebben nu een 50 tal meter voorsprong op het peloton.

km 4:
De vijf renners rijden weg van het peloton, de namen, 20 ALI SAHBANA Agung INO, 63 DENG Kai CHN, 75 BULLING Pieter NZL, 82 HAGAN Andy NZL, 89 ROWLANDS David NZL. Ze rijden nu 300 meter voor het peloton uit, het peloton reageert niet en rijdt in pak een strak tempo, iedereen kan volgen.

km 6:
De kopgroep is al bezig met de premiesprint, ze loeren wat naar elkaar. Ali Sahbana heeft het al moeilijk om te volgen.

km 7:
uitslag premie sprint:
1 Rowlands
2 Hagan
3 Deng
4 Ali Sahbana
5 Bulling
peloton op 25 sec.

km 10:
Peloton laat het wat lopen, kopgroep heeft nu 55 sec. Achterin het peloton zien we Julien Dean in gesprek met een renner van Black Inc Cycling Team.

km 16:
Het peloton voert het tempo op, achterin krijgen een aantal renners het lastig. Lekke band voor Joonas Henttala. In de kopgroep moet Ali Sahbana lossen. Peloton nadert kopgroep.

km 19:
1e beklimming voor vandaag, direct al een lastige eerste km a 8%.

km 19:
De beklimming wordt geleid door de renners van Jlt Condor en Madison. Ali Sahbana is inmiddels ingehaald en terplekke gelaten. George Bennett neemt de kop over en het tempo gaat flink omhoog, het peloton breekt in stukken uiteen.

km 20:
De 4 koplopers zijn inmiddels bijgehaald. Het stijlste gedeelte is achter de rug. De gevormde groepjes sluiten weer wat aan een. Achteraan hebben er toch een aantal het behoorlijk moeilijk, hebben al snel moeten lossen en het is de vraag of ze nog terug kunnen komen. Onder andere Wesley Sulzberger schijnt een mindere dag te hebben en bungelt daar ergens achteraan.

km 21:
Anthony Giacoppo neemt de kop over nadat het tempo er even wat uit was, maar nu gaat het weer de hoogte in.

km 22:
De top nadert en verschillende renners strijden voor de bergpunten.

km 22.5:
uitslag beklimming 3e cat.
1 GUNMAN Taylor
2 WHITEHOUSE Daniel
3 TOPCHANYUK Artem

km 24:
Er vormt zich weer een peloton, deze beklimming heeft niet al te veel schade aangericht. Het aantal geloste is beperkt gebleven.
Ook Joonas Henttala heeft weer kunnen aansluiten.

km 26:
Valpartij in de afdaling, er liggen een tiental renners op de grond. Het gebeurde vrij vooraan in de groep. De schrik zit erin, het tempo gaat nogal wat omlaag, nog even en we zijn beneden.

km 27:
De meeste renners zijn weer opgestapt en vertrokken. Ene renner wacht op een fiets, terwijl drie andere renners geen aanstalten maken om verder te gaan. Voor een van hen ziet het er niet best uit.

km 30:
We zijn zonet Hatepe gepasseerd en gaan nu zuid-west waarts langs Lake Taupo richting Motutere.
De valpartij van daarnet heeft 3 slachtoffers gemaakt die niet meer verder kunnen, 78 CHADWICK Glen NZL is met spoed naar het ziekenhuis gebracht maar zijn situatie lijkt stabiel te zijn, 44 DUNNE Conor IRL en 37 GARCIA Marcos SPA zijn ook naar het ziekenhuis toe ter controle of er mogelijk iets gebroken is.
Ook ALI SAHBANA heeft de strijd gestaakt.
Dion Smith was degene met materiaalpech bij die valpartij en is op achtervolgen aangewezen. Zijn ploeg heeft hem opgewacht.

km 35:
Het is nu eigenlijk constant zijwind tegen tot ca. km 60 voordat er wat beschutting is. Er wordt flink doorgereden.
Een groep van een man of 15 is net weer terug aangesloten met de Kenyan Riders Downunder ploeg aan kop. Ook Jesse Kerrison zat daarbij.
Een groep van 14 renners rijdt nog achterop, maar verliezen stelselmatig terrein, de achterstand bedraagt nu al 1.20 min.

km 37:
De namen van de achterblijvers:
14 LAMPAWOG Jay PHI, 15 PERALTA Ar-jay PHI, 17 ARISTYA Chelly INO, 24 NORIN Nur Imran MAL, 25 USOFF Yusrizal MAL, 28 THEPVONGSA Quenheuan LAO, 29 VANDILA Soutisack LAO, 33 HUANG Wen Chung TAI, 39 ASO Kosuke JPN, 40 SULZBERGER Wesley AUS, 60 BULL Adam NZL, 82 HAGAN Andy NZL, 89 ROWLANDS David NZL en 63 DENG Kai CHN
De achterstand loopt zienderogen op, deze bedraagt nu al 2.00. Er zit ook geen vaart in deze groep.

km 40:
Het peloton rijdt ferm door, een tiental renners draait al een tijdje goed rond, flink wat ploegen willen de wedstrijd hard maken.

km 41:
Jack Bauer gaat naar kop en zet de gashendel flink open, het is alle hens aan dek. Jack zet het peloton op de kant, als het zo door gaat zullen waaiers niet uitblijven.
De achterblijvers rijden nu op 3.50 en zullen naar alle waarschijnlijkheid de wedstrijd niet uitrijden.

km 42:
Jack Bauer voert de forcing, het peloton breekt in 3 stukken, De verschillen zijn niet groot, maar toch.

km 44:
Jack Bauer nog steeds op kop, hij geeft niet af. De eerste groep bestaat uit 32 renners, de tweede groep volgt op 28 sec. (14 renners).
De 33 renners in de derde groep volgen daar weer 12 seconden achter, op 40 sec.

km 45:
Jason Lownes heeft zich inmiddels met 2 ploegmaten laten uitzakken naar de 2e groep waarin zich hun kopman Nathan Earle bevind.
Morgan Smith, Frank Sutton, Volodymyr Fredyuk, Jesse Kerrison en Gerd de Keijzer maken zich los van de derde groep en proberen terug te keren in de tweede groep.

km 46:
Stand van zaken, groep 1 rijdt stevig door, Jack Bauer is afgelost door een aantal renners van Avanti IsoWhey Sport die nu op kop aan het sleuren zijn.
De tweede groep volgt nu op 41 sec, gevolgd door het naderende vijftal op 49 sec. De derde groep laat het een beetje lopen en volgt nu op 1.20.

km 47:
Het vijftal met Kerrison heeft zich gevoegd bij de 2e groep.
Het wordt tijd voor de namen, de eerste groep bestaat op dit moment uit 29 renners.
1 AMBROSE Scott NZL
2 WILLIAMS Christopher AUS
5 HENTTALA Joonas FIN
6 COOPER Joseph NZL
7 GIACOPPO Anthony AUS
8 KARWOWSKI Cameron NZL
9 AITCHSON Liam NZL
10 GOUGH Regan NZL
16 NOVARDIANTO Jamalidin INO
21 WHITEHOUSE Daniel NZL
31 LU Shao Hsuan TAI
32 HINDLEY Jai AUS
35 ROGERS Rico NZL
41 DOWNING Russell GBR
45 FRAME Alex NZL
46 BLAIN Alexandre FRA
48 LEWIS Gruffudd GBR
49 GUNMAN Taylor NZL
50 NORTHEY Michael James NZL
51 DE JONGE Maarten NLD
52 DIUDIA Volodymyr UKR
57 SUNDERLAND Dylan AUS
66 TOPCHANYUK Artem UKR
68 GREGUL Igor UKR
71 BAUER Jack NZL
72 BENNETT George NZL
73 ROULSTON Hayden NZL
77 VAN UDEN Roman NZL
91 SMITH Dion NZL (ONE)

km 50:
Nick Reddish en Ryan Christensen hebben veel werk verricht in groep 2 voor hun kopman, hun krachten zijn op en ze zetten zich op kant. Ook Flynn Lewer, Frank Sutton en John Naveen hebben moeten lossen in groep 2.
Groep 2 volgt nu op 53 seconden, terwijl de 3e groep nu al iets meer dan 2 minuten achterstand heeft op de kopgroep.
Julien Dean rijdt achterin de derde groep en is nog steeds sprekende met Lex Nederlof.

De laatste groep heeft inmiddels meer dan 10 minuten achterstand.
Hier in Tauranga houden ze het ook voor gezien en stappen in de bus. Enkel Wesley Sulzberger, Adam Bull en David Rowlands rijden verder.

km 52:
Groep 2 bestaat momenteel uit 17 renners, hier de namen.
3 GLASSPOOL James AUS
4 DE KEIJZER Gerd NLD
22 BATMUNKH Maral-erdene MON
26 FITRIANTO Hari INO
34 DOBBS Sam NZL
43 GRIVELL-MELLOR Luke GBR
42 LAMPIER Steven GBR
53 LIU Chuan CHN
56 KERRISON Jesse AUS
58 TAYLOR Joshua AUS
67 TARKOVSKYI Oleksii UKR
69 FREDYUK Volodymyr UKR
74 VINK Michael NZL
92 MILLER Nick NZL
93 SMITH Morgan NZL
96 EARLE Nathan AUS (DRAP)
97 LOWNDES Jason AUS (DRAP)

km 55:
We zijn nu aangekomen in Motuoapa, een tiental kilometers van het keerpunt in Turangi, de situatie is redelijk constant. Jack Bauer komt geregeld naar de kop en dan gaat het tempo de hoogte in, hij ziet deze wedstrijd duidelijk als training.
Groep 2 volgt nu op 1.05, groep 3 heeft al een achterstand van 3.37, die lijken het opgegeven te hebben.
In de laatste kilometer ook een tweetal met een lekke band, nagenoeg gelijkertijd. De ene was Maarten de Jonge, ploegmaat Volodymyr Diudia wachte op hem ter ondersteuning. De andere was Taylor Gunman, bij hem bleven zelfs twee ploegmaten wachten, wat toch wel verrassend was daar Alexandre Blain nu alleen in de eerste groep zit, is Gunman dan toch DE kopman van de ploeg. Deze renners vonden na het ongemak aansluiting bij de 2e groep.

km 58:
Nu de Madison renners weg zijn, stokt het tempo wat in de 1e groep, ze deden nogal wat kopwerk.
En toch zijn er de laatste kilometers weer wat renners moeten lossen.
Uit groep 1 kunnen we schrappen de volgende namen:
5 HENTTALA Joonas FIN
9 AITCHSON Liam NZL
16 NOVARDIANTO Jamalidin INO
35 ROGERS Rico NZL
68 GREGUL Igor UKR
73 ROULSTON Hayden NZL
Door noeste arbeid, een minder moment, een inzinking, technisch mankement of plots in de wind zitten groep 1 moeten laten gaan, enkel Henttala en Roulsten hebben aansluiting kunnen vinden bij groep 2, de rest fladdert langzaam terug naar groep 3, waar het tempo volledig uit is.
Uit groep 2 kunnen we schrappen de volgende namen:
3 GLASSPOOL James AUS
4 DE KEIJZER Gerd NLD
34 DOBBS Sam NZL
43 GRIVELL-MELLOR Luke GBR
92 MILLER Nick NZL
93 SMITH Morgan NZL
Groep 2 volgt nu op 1.20 en groep 3 kijkt nu al aan tegen een achterstand van meer dan 5 minuten.

km 60:
Zowel groep 1 als groep 2 bestaat nu uit 18 renners. Groep 2 blijkt nu beter rond te draaien, terwijl bij groep 1 nog maar een paar ploegen kopwerk verrichten.

km 63:
We zijn in Turangi, de zijwind tegen zit erop, zo dadelijk zijwind mee, het tempo zal flink de hoogte in gaan.
In groep 1 zitten de meeste favorieten om deze wedstrijd te winnen, zoals o.a. Ambrose, Cooper, Downing, Blain, Smith.
Degene van de favorieten die de slag gemist hebben en zich bevinden in groep 2 zijn o.a. Gunman, De Jonge, Kerrison, Earle.
Het verschil tussen groep 1 en groep 2 stabiliseert zich rond de 1.20.
Zo dadelijk de bevoorrading.

km 64.5:
punten tussensprint (Turangi)
1 Jai Hindley
2 Regan Gough
3 Artem Topchanyuk
groep 2 volgt op 1.25.
groep 3 volgt op 6 a 7 min. terwijl de laatsten op ca. 20 min. rondrijden.

km 66:
Weer terug op de Highway, maar nu gaan we in noordelijke richting met de wind mee.

km 67:
Terwijl groep 1 weer richting Taupo aan het rijden is, zien ze aan de andere kant van de weg groep 3 rijden, waar diverse renners zich rechten en het tempo laten zakken, vermoedelijk laten diverse renners bij de bevoorrading de wedstrijd voor wat het is.
Achterin de groep zien we Lex naast Julian rijden.

km 68:
Groep 2 nadert groep 1, het verschil is nog 1.15.
De samenstelling van groep 1 & 2:
groep 1:
1 AMBROSE Scott NZL
2 WILLIAMS Christopher AUS
6 COOPER Joseph NZL
7 GIACOPPO Anthony AUS
8 KARWOWSKI Cameron NZL
10 GOUGH Regan NZL
21 WHITEHOUSE Daniel NZL
31 LU Shao Hsuan TAI
32 HINDLEY Jai AUS
41 DOWNING Russell GBR
45 FRAME Alex NZL
46 BLAIN Alexandre FRA
57 SUNDERLAND Dylan AUS
66 TOPCHANYUK Artem UKR
71 BAUER Jack NZL
72 BENNETT George NZL
77 VAN UDEN Roman NZL
91 SMITH Dion NZL (ONE)
groep 2:
5 HENTTALA Joonas FIN
22 BATMUNKH Maral-erdene MON
26 FITRIANTO Hari INO
42 LAMPIER Steven GBR
48 LEWIS Gruffudd GBR
49 GUNMAN Taylor NZL
50 NORTHEY Michael James NZL
51 DE JONGE Maarten NLD
52 DIUDIA Volodymyr UKR
53 LIU Chuan CHN
56 KERRISON Jesse AUS
58 TAYLOR Joshua AUS
67 TARKOVSKYI Oleksii UKR
69 FREDYUK Volodymyr UKR
73 ROULSTON Hayden NZL
74 VINK Michael NZL
96 EARLE Nathan AUS (DRAP)
97 LOWNDES Jason AUS (DRAP)

km 70:
Groep 3 is flink gedecimeerd, de harde wind, t was koers vanaf de start, de gedane arbeid en de al opgelopen achterstand heeft z n tol ge-eist.
27 renners uit die groep hebben in de remmen geknepen, 16 dapperen rijden voort. Er zijn nog 55 renners in koers.

km 73:
premie sprint Motuoapa:
1 Sunderland
2 Hindley
3 Giacoppo
De 2e groep volgt op 1.02

km 76:
We gaan in vliegende vaart richting Tauranga, de voorsprong is gedaald tot onder de minuut.
Lekke band Jack Bauer.

km 77:
Alexandre Blain rijdt de berm in en valt op z n snuffert, zonder erg overigens, vervolgt z n weg.

km 80:
Zowel Bauer als Blain bevinden zich nu in groep 2, Bauer rijdt direct al kop.
Groep 2 is genaderd tot 34 sec.

km 81:
In groep 1 is wat berusting ontstaan door het naderen van groep 2, de meeste renners sparen nu wat krachten.

km 82:
Voorsprong is nog slechts 7 sec.

km 83:
Hergroepering is een feit. Een grote valpartij wordt net vermeden, iedereen zoekt z n plek in de groep. Wat overleg her en der.
De achterop komende renners verliezen steeds meer terrein.

km 84:
Er ontsnappen 3 renners uit het peloton. Niet geheel duidelijk wie het zijn. Chaos troef, valpartij achterin de groep. Twee renners haken in elkaar met hun fietsen, 2 ploegmaten nog wel, met een val tot gevolg, nog twee anderen kunnen niet meer ontwijken.

km 85:
De kopgroep bestaat uit niet drie maar vier renners, de namen, Henttala, Hindley, Tarkovskyi en Liu. Ze rijden 15 sec. voor het peloton uit.

km 86:
Kopgroep heeft 20 sec, de chinees neemt niet meer over, en Henttala zit door z n beste krachten heen, de andere twee geven al wat in hun zit.
De valpartij van zonet heeft slachtoffers gemaakt, twee renners kunnen niet meer verder, en t zijn niet de minsten, Jack Bauer en Hayden Roulsten.
De dokter houdt zich bezig met hen. Roman van Uden heeft weer snel kunnen aansluiten, terwijl Cameron Karwowski wacht op een andere fiets.

km 88:
Voorsprong is nog slechts 9 sec.

km 89:
De chinees springt weg, de andere drie worden gegrepen door de grote groep.

km 90:
We zijn aangekomen in Hatepe waar er weer gesprint is voor een tussensprint. Liu probeerde de sprint te winnen maar kwam net tekort.
1 Lu
2 Liu
3 Frame
Nog 35 km te gaan.

km 92:
De 2e beklimming wordt beklommen en zorgt al direct voor renners die moeten lossen. Liu en Henttala moeten als eerste passen. Hindley staat geparkeerd en ook Gough, Lu, Lampier, Lewis, Tarkovski en Fredyuk kunnen niet meer volgen.

km 93:
Er wordt in een behoorlijk tempo omhoog gereden, maar de kopmannen houden zich vooralsnog koest, ze laten het voorlopig over aan de nog aanwezige helpers.
Michael James Northey en Jason Lowndes doen het meeste kopwerk op de klim. Dylan Sunderland en ploegmaat Joshua Taylor nemen soms over. Terwijl Alex Frame en Chistopher Williams wel proberen over te nemen, maar niet kunnen.
Het is nog 600 mt klimmen voordat we boven komen.
De kopmannen/favorieten positioneren zich achter de werkers van dit moment.

km 93.7:
Doorkomst beklimming 3e cat:
1 Daniel Whitehouse
2 Artem Topchanyuk
3 Jason Lowndes

km 96:
De eerder genoemde zes renners bepalen weer het tempo. Het hoge tempo zorgt ervoor dat ontsnappingspogingen snel weer teniet worden gedaan.
De voorste groep bestaat nu uit 24 man, uit de achtergrond terug komen lijkt uitgesloten of het mocht alsnog stilvallen voorin.

km 99:
Russell Downing en Michael Vink wagen een poging, ze hebben 100 mt. Achter hen zetten ze alles op alles om terug te komen aansluiten.

km 101:
Voorsprong van het duo is nu 18 sec, ze verstaan mekaar en werken perfect samen.

km 102:
Enkele noeste werkers geven nog even alles wat in hen zit om de koplopers terug te kunnen vatten.

km 104:
Nog 21 km, de voorsprong blijft zo rond de 20 sec.

km 106:
Volodymyr Diudia nu op kop, voorsprong daalt tot 15 sec.
Lekke band Topchanyuk, dat komt op een heel slecht moment.

km 108:
We passeren het vliegveld waar we gestart zijn. We zijn aangekomen bij de laatste klim, niet al te moeilijk, meer een loper.
De koplopers worden zo terug gehaald, hebben nog maar 75 mt voorsprong.

km 109:
En toch moeten een aantal renners de groep laten gaan, de wedstrijd eist z n tol. Bij sommige zit hun taak erop, hun laatste krachten verschoten bij het terughalen van Downing en Vink. Williams, Frame, Sunderland, Northey, Lowndes, Taylor en Whitehouse hebben moeten lossen.
Koplopers zijn inmiddels bijgehaald, nog 16 km.
Zonet wilden 2 renners naar voren rijden op een plek waar dat niet mogelijk was door een manouvre opzij van de groep. Anthony Giacoppo raakt uit balans en valt in de berm, ook George Bennett geraakt van de weg maar op een miraculeuze wijze valt hij niet.
Diudia op kop van de groep. Groep telt nog 14 man.

km 111:
De eerste groep versnelt, Blain op kop, zet de gashendel volledig open. Het breekt.

km 112:
10 seconde verschil, Blain nog steeds op kop met een strak tempo.
Situatie:
Eerste groep:
6 COOPER Joseph NZL
46 BLAIN Alexandre FRA
49 GUNMAN Taylor NZL
51 DE JONGE Maarten NLD
56 KERRISON Jesse AUS
91 SMITH Dion NZL
96 EARLE Nathan AUS
op 10 sec:
26 FITRIANTO Hari INO
77 VAN UDEN Roman NZL
op 14 sec:
1 AMBROSE Scott NZL
22 BATMUNKH Maral-erdene MON
41 DOWNING Russell GBR
52 DIUDIA Volodymyr UKR
74 VINK Michael NZL
op 23 sec:
72 BENNETT George NZL
rest volgt op meer dan 1 minuut:

km 112.5:
Beklimming 4e cat:
1 Blain
2 Earle
3 De Jonge
Voorsprong op het tweetal is nu 13 sec, 3 sec.later volgt de rest van de oorspronkelijke groep. Ambrose en Batmunkh bepalen hier het tempo.
Bennett volgt nu op 20 sec. Nog 13 km, voornamelijk wat op en af, maar niet echt lastig.

km 115:
Het draait goed rond bij de koplopers, iedereen doet z n plicht.
Fitrianto en Van Uden zijn bijgehaald door het groepje achter hen, waar inmiddels ook weer Bennett zijn plaats heeft ingenomen. Ze volgen nu op 17 sec.

km 117:
Eerste groep, 7 man sterk, draait nog steeds goed rond. De achtervolgende groep volgt nu op 25 sec. Een aantal daar zit al op hun tandvlees. Diudia heeft moeten lossen en volgt op kleine achterstand.

km 119:
Het kijken begint, nog wel een goed tempo, maar ietwat op reserve, nog 6 km.

km 120:
Kerrison probeert, maar Blain zit direct in z n wiel. De achtervolgers komen niet nader, integendeel, ze verliezen meer en meer terrein, nu al op 40 sec. Van Uden, Downing en Bennett proberen het tempo er nog wat in te houden.

km 121:
Nieuwe poging, nu probeert Cooper zijn metgezellen te verschalken, hij krijgt Kerrison mee.

km 122:
Het tweetal heeft 9 sec. Achter hen sleuren Earle en Blain de groep naar voren.

km 123:
Blain rijdt het laatste gaatje dicht, weer 7 koplopers. De achtervolgers kijken nu aan tegen een achterstand van 53 sec.

km 123.5:
De renners worden wat nerveus, het tempo stokt wat, Maarten de Jonge wil gaan, maar ze hebben hem in de smiezen, zometeen 2 bochten, oppassen. Bij de achtervolgers kunnen Ambrose en Vink het tempo niet volgen, ze moeten hun kompanen laten gaan.

km 124:
De eerste bocht is rustig genomen, ze hebben mekaar in de smiezen. Blain voert het tempo op met Gunman in zijn wiel.

km 124.2:
Gunman neemt vlak voor de bocht over, versnelt, en neemt de bocht met de nodige risico's. Blain houdt lichtjes in, houdt de deur gesloten.

km 124.4:
De anderen kijken wat verdwaast naar elkaar terwijl Gunman verder weg rijdt, Blain controleert.

km 124.5:
Nog 800 mt, t gaat nu in stijgende lijn, Earle probeert maar heeft direct Blain in z n wiel. 11 sec. heeft Gunman, t is nog 500 mt lichtjes omhoog voordat het vlak wordt in de laatste honderden meters.

km 124.7:
Dion Smith gaat, Joseph Cooper en Maarten de Jonge proberen te volgen, maar komen net niet in z n wiel. Kerrison moet passen.

km 124.9:
Dion Smith nadert op Taylor Gunman.
Blain komt weer terug bij Cooper en De Jonge en neemt Earle in zijn wiel mee.

km 125.1:
Dion Smith geeft nog een krachtsinspanning, maar Taylor Gunman kraakt niet. De anderen zijn gezien.

km 125.3:
Taylor Gunman heeft de eerste editie van de Lake Taupo Cycling Tour gewonnen!!!!
Tweede is Dion Smith terwijl Nathan Earle naar de derde plaats sprint.

Op ruim 20 minuten komt er nog een groep binnen, met in de voorste gelederen Dean en Nederlof.

........................................

uitslag

1 GUNMAN Taylor NZL
2 SMITH Dion NZL - 0:03
3 EARLE Nathan AUS - 0:14
4 COOPER Joseph NZL - ,,
5 DE JONGE Maarten NLD - ,,
6 BLAIN Alexandre FRA - 0:17
7 KERRISON Jesse AUS 0:23
8 FITRIANTO Hari INO - 0.49
9 VAN UDEN Roman NZL - ,,
10 BATMUNKH Maral-erdene MON - ,,
11 DOWNING Russell GBR - ,,
12 BENNETT George NZL - ,,
13 VINK Michael NZL - 1:01
14 AMBROSE Scott NZL - ,,
15 DIUDIA Volodymyr UKR - 1:33
16 TOPCHANYUK Artem UKR - 2:21
17 WILLIAMS Christopher AUS - 3:38
18 WHITEHOUSE Daniel NZL - ,,
19 SUNDERLAND Dylan AUS - ,,
20 GIACOPPO Anthony AUS - ,,
21 TAYLOR Joshua AUS - 4:01
22 LOWNDES Jason AUS (DRAP) - ,,
23 FRAME Alex NZL - ,,
24 NORTHEY Michael James NZL - ,,
25 KARWOWSKI Cameron NZL - 6:03
26 TARKOVSKYI Oleksii UKR - 7:51
27 LAMPIER Steven GBR - ,,
28 GOUGH Regan NZL - 7:59
29 LU Shao Hsuan TAI - ,,
30 LEWIS Gruffudd GBR - ,,
31 FREDYUK Volodymyr UKR - ,,
32 LIU Chuan CHN - 8.41
33 HENTTALA Joonas FIN - ,,
34 HINDLEY Jai AUS - ,,
35 SUTTON Frank NZL - 20:38
36 SMITH Morgan NZL - ,,
37 HEANEY Alex NZL - ,,
38 DEAN Julian NZL - 21:14
39 NEDERLOF Lex NLD - ,,
40 MOHD SHAIFUL ANUAR Aziz MAL - ,,
41 DOBBS Sam NZL - ,,
42 ROGERS Rico NZL - ,,
43 ASO Keisuke JPN - ,,
44 YUAN Zilin CHN - ,,
45 WEAVER David NZL - ,,
46 LEWER Flynn NZL - ,,
47 LESMANA Dani INO - ,,
48 REDDISH Nick NZL - ,,
49 BAIN Nick NZL - 21:20
50 BULLING Pieter NZL - ,,
51 BULL Adam NZL - 37:26
52 ROWLANDS David NZL - ,,
53 SULZBERGER Wesley AUS - 37:28
BAUER Jack NZL: DNF
ROULSTON Hayden NZL: DNF
GLASSPOOL James AUS: DNF
DE KEIJZER Gerd NLD: DNF
AITCHSON Liam NZL: DNF
CAYUBIT Boots Ryan PHI: DNF
QUITOY Roel PHI: DNF
NOVARDIANTO Jamalidin: DNF
CAHYADI Aiman: DNF
KHAMVISETH Souliyavong LAO: DNF
GARCIA Ricardo SPA: DNF
GRIVELL-MELLOR Luke GBR: DNF
CRONSHAW Mathew GBR: DNF
ZHANG Yajun CHN: DNF
JOHN Naveen IND: DNF
GU Ying Chuan CHN: DNF
ZHANG Chunlong CHN: DNF
YAN Zhipeng CHN: DNF
GREGUL Igor UKR: DNF
METLUSHENKO Yuri UKR: DNF
EARNSHAW Ben NZL: DNF
HAGAN Randy NZL: DNF
GORDON Callum NZL: DNF
GRIERSON Roger NZL: DNF
STRANDRILL Calvin NZL: DNF
MILLER Nick NZL: DNF
KIPROTICH Geffory KEN: DNF
KANGANGI Suleiman KEN: DNF
CHRISTENSEN Ryan NZL: DNF
LAMPAWOG Jay PHI: DNF
PERALTA Ar-jay PHI: DNF
ARISTYA Chelly INO: DNF
NORIN Nur Imran MAL: DNF
USOFF Yusrizal MAL: DNF
THEPVONGSA Quenheuan LAO: DNF
VANDILA Soutisack LAO: DNF
HUANG Wen Chung TAI: DNF
ASO Kosuke JPN: DNF
HAGAN Andy NZL: DNF
DENG Kai CHN: DNF
ALI SAHBANA Agung INO: DNF
CHADWICK Glen NZL: DNF
DUNNE Conor IRL: DNF
GARCIA Marcos SPA: DNF
PEREZ Dominic PHI: DNS
HOU Yake CHN: DNS
SCHUURHUIS Rien NLD: DNS

http://www.fictievekoersen2016.wordpress.com voor meer info over dit spel

Verweggistan

Leuk om een koers op 2 manieren te lezen.

Don Hamstre

Leest lekker die liveticker-stijl, leuke koers met voor mij in ieder geval veel nieuwe namen.

billi

prono

wedstrijd: Lake Taupo
naam: Verweggistan
2 [x2.0] SMITH Dion: 2.0x12=24
4 [x1.8] COOPER Joseph: 1.8x8=14.4
27 [x1.6] LAMPIER Steven
- [x1.4] GARCIA Marcos
20 [x1.2] GIACOPPO Anthony
3 [x1.0] EARLE Nathan: 1.0x10=10
7 [x1.0] KERRISON Jesse: 1.0x4=4
- [x1.0] ROULSTON Hayden
totaal 52.4

MvL
2 x2.0 SMITH Dion: 2.0x12=24
3 x1.8 EARLE Nathan: 1.8x10=18
27 x1.6 LAMPIER Steven
4 x1.4 COOPER Joseph: 1.4x8=11.2
- x1.2 ROULSTON Hayden
7 x1.0 KERRISON Jesse: 1.0x 4=4
12 x1.0 BENNETT George
16 x1.0 TOPCHANYUK Artem
totaal 57.2

wedstrijd: Lake Taupo
naam: anonymous
4 [x2.0] COOPER Joseph: 2.0x8=16
20 [x1.8] GIACOPPO Anthony
2 [x1.6] SMITH Dion: 1.6x12=19.2
- [x1.4] GARCIA Marcos
7 [x1.2] KERRISON Jesse: 1.2x4=4.8
18 [x1.0] WHITEHOUSE Daniel
27 [x1.0] LAMPIER Steven
5 [x1.0] DE JONGE Maarten: 1.0x6=6
totaal 46.0

wedstrijd: Lake Taupo
naam: mhp88
2 [x2.0] SMITH Dion: 2.0x12=24
11 [x1.8] DOWNING Russel
- [x1.6] BAUER Jack
3 [x1.4] EARLE Nathan: 1.4x10=14
53 [x1.2] SULZBERGER Wesley
38 [x1.0] DEAN Julian
- [x1.0] ROULSTON Hayden
5 [x1.0] DE JONGE Maarten: 1.0x6=6
totaal 44.0

wedstrijd: Lake Taupo
naam: Jacco van Stierop
38 [x2.0] DEAN Julian NZL
- [x1.8] ROULSTON Hayden NZL
11 [x1.6] DOWNING Russell GBR
2 [x1.4] SMITH Dion NZL (ONE): 1.4x12=16.8
39 [x1.2] NEDERLOF Lex NLD
33 [x1.0] HENTTALA Joonas FIN
- [x1.0] BAUER Jack NZL
53 [x1.0] SULZBERGER Wesley AUS
totaal 16.8

1 MvL 57.2
2 Verweggistan 52.4
3 anonymous 46.0
4 mhp88 44.0
5 Jacco van Stierop 16.8

anonymous

Mooie wedstrijd. De winnaar had niemand voorspeld.

De Tour of Hawaii is nu helemaal af. Eerst is nog de Volta Ao Distrito Santarem, daarna kan Hawaii wel gehouden worden. 23 t/m 27 maart zou een goede datum zijn.

anonymous

De komende dagen zijn er geen wedstrijden, dus even wat anders. Ik begin dit jaar namelijk vroeg aan de Tour des Alpes, en voor een klein deel heb ik jullie daarbij nodig.

Over de Tour des Alpes:
De Tour des Alpes is een van de oudste wedstrijden in de WF Fictieve Koersen-reeks. De eerste editie werd in 2012 georganiseerd door Nick Doup (toen nog Sander_R_V_S), onder de naam Tour d'Alpes. Een jaar later nam ik de koers over, sindsdien zijn er 4 edities verreden. De ronde heeft vanaf het begin een World Tour-deelnemersveld, met veel toppers. Het parcours is zeer zwaar: in 2 weken worden er veel bergetappes gehouden, waaronder soms extreem zware.
De erelijst van de Tour des Alpes:
2012 Joaquin Rodriguez*
2013 Nairo Quintana
2014 Nairo Quintana
2015 Vincenzo Nibali
*de ronde werd in 2012 afgebroken na 11 van 14 ritten

En dan nu het deel voor jullie. Vorig jaar mocht er worden gestemd welke ploeg de laatste wildcard zou krijgen. Dit jaar breid ik het uit, en worden alle wildcards aan de hand van een stemming bepaald. Er zijn in totaal 12 ploegen die een wildcard hebben aangevraagd, 7 daarvan zullen daadwerkelijk worden uitgenodigd. Daarbij zit wel een beperking: er zullen slechts twee Franse en twee Italiaanse ploegen een wildcard krijgen.

Het stemmen werkt als volgt: zet de ploegen op volgorde van meeste naar minste voorkeur, voor elk van de drie categorieën. De eerste ploeg krijgt 4 punten, de tweede 3 punten, etc. Er zullen 3 ploegen van internationaal, 2 van Frankrijk en 2 van Italië uiteindelijk starten. Gelieve te stemmen in een PM aan mij, dat voorkomt strategisch stemmen. Ik zal zelf ook stemmen.

Categorie 1: internationaal
Bora - Argon 18
Caja Rural - Seguros RGA
CCC Sprandi - Polkowice
Wanty - Groupe Gobert

Categorie 2: Frankrijk
Cofidis, Solutions Crédits
Delko - Marseille Provence KTM
Direct Energie
Fortuneo - Vital Concept

Categorie 3: Italië
Androni Giocattoli - Sidermec
Bardiani - CSF
Nippo - Vini Fantini
Southeast - Venezuela

anonymous

De stemming sluit zaterdagochtend als ik online kom (ongeveer 10 uur), of wanneer ik 6 stemmen binnen heb (mezelf meegerekend).

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

Mijn stem is verzonden!

billi

De mijne ook al :)

anonymous

Nog 2 stemmen...

1 2 3 4 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.