Quotes raden XVII

1 2 ... 28 ... 32 33
simplex

Charly Mottet?

Jacco van Stierop

Ahh Charly! Nee, ook niet.

Is de quoter ook tegengekomen maar was nog te jong wat betreft de zaak waar de quote betrekking op heeft.

billi

Zoetemelk??

Jacco van Stierop

Niet goed, maar het is wel de vetste link die gegeven kan worden!

We naderen de finale. Opgave-technisch heb ik de vrijheid genomen wat af te wijken van wat gebruikelijk is. Ik ben daar niet de eerste in, het is wel eens eerder voorgekomen dat er een zijpad werd bewandeld qua opgave maken.

dustin

Kuiper?

kartje

Gert Jan Theunissen?

Jacco van Stierop

Niet goed maar met beiden links.

Met Kuiper een sterkere link dan met Theunisse; Kuiper kan je wel op de achtergrond ontwaren wat betreft het verhaal waar de quote betrekking op heeft.

simplex

Robert Millar?

billi

Johan van der Velde?

Jacco van Stierop

Met Robert Millar is er een link.

Met Johan van der Velde is er een behoorlijk dikke link. Ook na diens wielercarrière was de quoter niet onbelangrijk voor hem.

simplex

Ruud Bakker?

Jacco van Stierop

'@simplex pakt het punt!

Ruud Bakker was amateurwielrenner maar had niet het talent de overstap te maken naar de profs. Van 1974 tot 1988 was hij in dienst bij Peter Post (TI-Raleigh, Panasonic) als verzorger.

Het vak van soigneur was in die tijd, zeker vergeleken met nu, nog erg onderontwikkeld. Ruud moest masseren, de musettes tijdens de koers aangeven, maar zich ook bezighouden met de inhoud daarvan en moest de renners er weer bovenop helpen als ze een donderpreek van Post hadden moeten ondergaan.

Ruud stond als zeer vooruitstrevend en baanbrekend te boek en was zeker een schakel in de Nederlandse successenreeks destijds. Het was daarom niet voor niets dat Hinault zich in juli 1980 in zuid Frankrijk zich tot hem wendde om te vragen of Ruud niet iets wist om zijn knieproblemen te verlichten.
Maar Post zei nee, Hinault verliet de Tour en de rest weten we.

Tekenend voor Ruud: direct na het auto-ongeluk te Woerden op zaterdag 30 januari 2016 nam hij poolshoogte bij de inzittenden van de andere auto zonder zich te bekommeren om zijn eigen letsel. Enkele dagen later, op 2 februari overleed Ruud op 72-jarige leeftijd aan zijn verwondingen.

Zie deze opgave maar als een kleine hommage.

billi

Mooie quote, van een memorabel persoon, zie hem nog zo langs de weg staan om zakjes aan te geven.

simplex

Leuke opgave die eerst alle kanten op leek te kunnen gaan.
Pas na de Ploeg Post linken werd ik op het juiste spoor gezet.
Hoewel ik me niet bewust was dat het om de 1980 tourknie van Hinault ging.
Wel dat het Ruud Bakker moest zijn. Heeft ook vele renners geholpen ook nadat deze al uit de ploeg Post waren, zoals Johan Van der Velde en Didi Thurau

Eindelijk weer eens een puntje en zelf weer mogen plaatsen.
Ik doe een quote die te maken heeft met de actualiteit van zondag: de AGR

8 Pédaleur de charme
3 billi
3 Zwartebroekengeletrui
2 nielsvdg
2 dustin
2 RainbowJersey
2 Jacco van Stierop
1 simplex

“Die klimmetjes(Eyserbos en Keutenberg) in Zuid-Limburg zijn lastig, maar de rest stelt weinig voor. Duren maximaal een minuut. Veel renners kunnen die aan. Ik kan het verschil maken op lastige klimmetjes. Versnellen als iedereen kapot zit”.

Pédaleur de charme

Mooie quote inderdaad, jacco. Ik had inmiddels in de gaten dat het om de knie van Hinault ging en ook dat het om de ploeg Post ging, maar kon geen renner verzinnen die dit gezegd zou kunnen hebben. NIet aan Bakker gedacht. Had trouwens niet meegekregen dat hij is overleden. Treurig.

@simplex
Goed om je op het scorebord te zien! Tradities moeten blijven, tenslotte.

Wat betreft de opgave: Jan Raas?

Jacco van Stierop

'@Pédaleur
Vandaar dat ik melding maakte dat ik als opgavemaker een zijpad bewandelde, was als een soort hint bedoeld.

Davide Rebellin?

simplex

Ja ben blij dat ik weer "mee doe" en quotes mag plaatsen.

Mister Amstel Gold is het niet.

simplex

Rebellin is het ook niet.

RainbowJersey

Di Luca?

dustin

Poels?

simplex

Geen Di Luca of Poels.

billi

Thomas Dekker?

dustin

Steven Rooks?

simplex

Nee nog niet juist.

Het gaat om een actieve renner.

billi

Kreuziger?

1 2 ... 28 ... 32 33

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.