Team Roompot Oranje Peloton 2016

« 1 2 3 4
IljoKeisseFan

Inmiddels in 2016 dus tijd voor een nieuw topic. Debuut in Valencia was best aardig met een 3e en 5e plaats voor Raymond Kreder en een 13e plaats voor Weening in de zwaarste etappe. Verder hebben we Duyn in de aanval gezien. Bovendien zijn de wildcards voor de Amstel Gold Race, Ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem en de Ronde van Catalonie al binnen.

Hier trouwens een mooi interview van Omroep Zeeland met Johnny Hoogerland over zijn verwachtingen van 2016 en het trauma van de Tour de France van 2011: http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-02-03/968044/johnny-hoogerland-wil-niet-meer-angstig-zijn

achtpuntzes

vorig jaar heb ik zo'n zelfde topic geopend, maar het kwam nooit van de grond wegens gebrek aan belangstelling. ik hoop voor de jongens van Roompot en topicstarter dat de fanschare dusdanig gegroeid is dat er dit jaar wel animo voor dit topic is. succes in ieder geval!

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nu Groenewegen met Markus heeft geruild, ben ik benieuwd naar de ontwikkeling van Looij, die toch ook goed kan aankomen. In Qatar kan hij aan de bak.

Wielerfan1987

Er zijn drie jongens in deze rennersgroep die ik met belangstelling volg.
Looij, Tolhoek en vd. Lijke.
Ik hoop voor Tolhoek dan ook dat ze nog welkom zullen zijn in een aantal mooie klim koersen.

Verder vergeet de maker van dit Topic ook nog de gedurfde maar kansloze ontsnapping van van Ginneken te noemen.

billi

mijn favoriete renners bij Roompot Oranje Peloton zijn:
de Maar Marc
Duyn Huub
Honig Reinier
Hoogerland Johnny
Kreder Raymond
Lammertink Maurits
Looij Andre
Tolhoek Antwan
van der Lijke Nick
Weening Pieter

Utrecht19

Kreder laat zich goed zien deze week. Hij kreeg gisteren veel tv tijd. Zal de sponsor blij mee zijn.

jvh93

Hoop dat Kreder dit seizoen weer eens een mooie overwinning kan pakken. Had ik eigenlijk vorig seizoen al van hem verwacht maar toen viel hij enigszins tegen. Denk wel dat het team sterker is geworden t.o.v. Vorig jaar dus ben benieuwd

Retro Lex

Ik wil graag meer weten over Roompot,
Ik ken wel de namen van de jongens maar nog niet hun kwaliteiten.
Overigens denk ik dat het rijden hier het team heel veel zelfvertrouwen geeft.
Kreder die net niet de leiderstrui kreeg. Die is getergd en heeft een egoboost gehad.

Effelekkerweg.nl is de reclame op het shirtje. Ik ga zelf toch liever naar Andalucia ;-)

Verweggistan

Roompot heeft het sponsorcontract verlengd en op het contract van Tolhoek na lopen alle contracten af.
Op basis van de eerste helft van het seizoen zou ik de contracten van Weening, Asselman, Berden de Vries, Duyn, Raymond Kreder en Looij zeker verlengen. Ik hoop dat Lammertink de overstap naar een WT team maakt. Ik had wel verwachtingen in de lastigere wedstrijden van Van der Lijke en De Maar maar die hebben nog niet veel (kunnen) laten zien; De Maar was geblesseerd, van van der Lijke weet ik dat niet. Van Goethem en van Ginneken lijken niet het extra stapje te kunnen maken dit seizoen, wat Asselman en De Vries wel lukt, maar ze zijn ook wat jonger. Slik lijkt als helper zijn rol te hebben gevonden en belangrijk te zijn voor de ploeg; hij heeft, op Duyn na, de meeste uitgereden koersdagen op zijn naam staan. Qua sprints vallen Michel Kreder en Wesley Kreder dit seizoen ook nog niet op. Net als Van der Lijke leidt ook de overstap van Markus naar een ploeg met meer vrijheid niet direct tot meer resultaten. Van Empel en Kerkhof zijn nog jong, dus wellicht is de conclusie te vroeg, maar zij lijken toch het meeste moeite te hebben met de overstap van CT naar PCT. Ook pas resp. 14 en 17 koersdagen. Hoogerland zal een belangrijk uithangbord van de sponsor zijn en wellicht belangrijk voor de jonge renners, dat laatste geldt ook voor Honig. Maar qua resultaten.

Qua transfers zouden Vermeltfoort (De Rijke), Reinders (JoPiels), Ockeloen (Valkenburg) en Jeroen Meijers (Rabobank) volgens mij wel goede kandidaten zijn. Wellicht kunnen ze Stef Clement strikken om de ploeg te versterken.

Pipodennis

Is er al iets bekend over de namen die aan de start verschijnen in Luxemburg?

RainbowJersey

Cyclingfever geeft de volgende namen:

ROOMPOT ORANJE PELOTON

11 DUYN Huub Netherlands
12 HOOGERLAND Johnny Netherlands
13 LAMMERTINK Maurits Netherlands
14 KREDER Wesley Netherlands
15 WEENING Pieter Netherlands
16 HONIG Reinier Netherlands
17 VAN EMPEL Etienne Netherlands
18 KERKHOF Tim Netherlands

Op ProCyclingStats staat echter alleen Tolhoek, die hier weer niet tussen staat.

Edit: Bovenstaande namen zijn ook door de ploeg gemeld, zie ik net op twitter van Roompot

Retro Lex

Wat super tof team is Roompot toch. Echt leuk om die mannen te zien rijen, vechten en Winnen !!
Weening weer een etappe op zijn palmares.
En Superjonkie Atwan Tolhoek al een paardagen heel trots in de blauwe bergtrui !!!!

Retro Lex

http://www.teamroompot.nl/nl/

Met de mooiste tweet : Man, man gaan wij het nog een keer beleven? Twee zeges op één dag!

Klootje Kriekeljon

Nou echt he! Ik vond het helemaal niks bij de start van de ploeg, maar neem inmiddels de shirtjes met Wilhelmus graag er bij.

Overal mee in de kopgroep, altijd strijd. Altijd jezelf tonen. Echt een geweldig leuke ploeg en van mij hoeven ze geen opleidingsploeg te blijven. Geweldig voor het NLse wielrennen. Ik ben echt fan geworden.

kelderfan

Die Antwan klopt echt aan de deur; maar chapeau voor Pieter Weening; die flikt 't weer.

Retro Lex

Een paar wekenterug zat Cornelissen in WF live. Hij noemde de naam Tolhoek. Ik had er nog nooit van gehoord. Nu wel
Op 2 dagen als eerste boven komen op een HC Col. Dan kan je echt wel wat.
De toekomst ziet er goed uit ( met ook Sam Oomen )

Laatst gewijzigd
Chrys

Vorig jaar reden ze een groot deel van het seizoen onzichtbaar mee, maar dit seizoen koersen ze echt goed mee! Natuurlijk ook door nieuwe aanwinsten Tolhoek en Weening, maar de ploeg van vorig jaar heeft toch ook weer een stap vooruit gezet.

S. Morgenstern

TeamNL zou natuurlijk zeggen dat het zonder Weening, Lammertink, Tolhoek en wat aanvallen van Van Ginneken eigenlijk helemaal niets is, maar zoals de ploeg de laatste anderhalve maand aan het fietsen is gaat het echt heel goed. Weening is voor zo'n ploeg natuurlijk een top versterking geweest, Lammertink blijft zich ontwikkelen (hopen dat hij zonder problemen terug kan komen) en verder hebben ze voldoende renners die zichzelf kunnen tonen met aanvallen. Zeker in de heuvels een prima team. Het zou mooi zijn wanneer ze ook met alle sprinters die ze hebben iets neer kunnen gaan zetten, of anders daar vanaf stappen en volledig inzetten op een ander type renner voor de vlakkere koersen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Wat denk je van Wesley Kreder, die heeft toch ook weer een zege op zak.

Poeksel

Weening is voor de ploeg een topversterking, maar andersom ook: de keuze voor een niveau lager waar hij volop in de aanval kan rijden pakt goed uit voor hem. Dus hij weet goed waar hij op zijn plaats is (net als Clement).

kelderfan

'@Poeksel
Wat bedoel je met Clement? Of bedoel je, dat het goed voor Clement is om bij TLJ terug te komen en dat is toch geen niveau lager.

Poeksel

Clement weet ook goed waar hij op zijn plaats is (in zijn geval geen niveau lager, maar wel als knecht).

Retro Lex

Roompot is op zoek naar een nieuwe grotere prijzenkast

S. Morgenstern

Weet iemand hoe het staat met Kai Reus? Hij heeft ruim een maand geleden opgegeven in Duinkerken met een schouderblessure die het gevolg was van een valpartij. Ik had hem ondertussen wel weer terug in koers verwacht. Buiten een dag in de aanval in de eerste rit van Duinkerken is het voorlopig alles behalve een gelukkig huwelijk geweest.

Retro Lex

Twan "The Man" Tolhoek, of is het toch nog een menneke ( tnx Franco)

Hieronder een leuk interviewtje met onze bergkoning van onder Zee nivo

http://nos.nl/artikel/2111815-kelderman-baalt-tolhoek-is-onwijs-trots.html

« 1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.