Lotto-Soudal

Retro Lex

Lotto Soudal on the emotions of Fighting for Stig
Team manager Marc Sergeant on dealing with a disastrous accident

http://www.cyclingnews.com/news/lotto-soudal-on-the-emotions-of-fighting-for-stig/

Retro Lex

Van de Lotto Soudal Site:
Manager Marc Sergeant: “In januari en februari verandert er quasi niks. We gaan naar Down Under met Adam Hansen en Greg Henderson, die beiden heel gemotiveerd zijn om er op hun continent iets moois van te maken. En met Rafael Valls nemen we een renner mee met toptienambities. Verderop in het jaar zal Valls zijn kans mogen gaan in de rittenkoersen van een week, zoals Tirreno-Adriatico, Ronde van Catalonië, Ronde van Romandië, en in de Giro. Ook in Parijs-Nice zullen we opnieuw met een heel competitieve ploeg aan de start staan, met Tony Gallopin die voor eigen volk voluit zijn kans mag gaan. Gallopin zal daarna via Baskenland toewerken naar de Ardense klassiekers. In vergelijking met vorig jaar zal hij ook de Waalse Pijl betwisten.”

“Tim Wellens gaat via Parijs-Nice naar de Ronde van het Baskenland, de Waalse klassiekers en de Giro. Twee jaar terug is die combinatie vlot verlopen. Zijn ongelukkige Tour van 2015 heeft er toe bijgedragen dat we teruggrijpen naar het recept van een jaar eerder. In zijn ambitie om naar de Olympische Spelen te gaan kan hij in juni en juli opbouwen richting tweede deel van het seizoen.”

“André Greipel zal voor het eerst op WorldTour-niveau racen in Parijs-Nice. De Tour wordt natuurlijk zijn hoofddoel, maar net zoals in 2015 zal hij de Giro rijden. Voor het Vlaamse klassiekers zijn we goed gewapend met Jürgen Roelandts, Tiesj Benoot, Jens Debusschere en Jelle Wallays. Zij vormen de kern om na 2015 opnieuw een stap vooruit te proberen zetten. En Adam Hansen? Die koerst in mei in Italië, in juli in Frankrijk en in september in Spanje (lacht). Zonder ongelukken tenminste!”
Verdere informatie over het wedstrijdprogramma van Lotto Soudal en de Lotto Soudal-renners volgt komende weken.

Sagan=hulk

Dat lijkt me een bericht van vorig jaar?

flashke

Zijn er dit jaar opnieuw Olympische spelen Retro Lex?

nickdt

Volgens mij rijdt Henderson niet meer bij Lotto Soudal. Dit is dus een bericht van vorig jaar.

Retro Lex

Sorry mensen voor het oude bericht. Ik kwam op de team site en ging ervan uit dat het "nieuws"was. En lette verder niet zo goed op
Niet dus... Al blijft de slotzin wel leuk over Adam Hansen

thombvb

Wie verwachten jullie dat Lotto gaat uitspelen in de Ardennen? Wellens, Vervaeke, Vanendert of misschien Benoot?

S. Morgenstern

Wellens als belangrijkste speerpunt lijkt me. Hopelijk nu met iets meer vertrouwen in eigen kunnen tegen de andere toppers. Benoot, Vanendert en waarom ook niet Gallopin kunnen dan voor de ondersteuning en het openen van de finale zorgen.

Laatste man

Wellens als kopman. Ze willen kijken hoe ver die komt, als hij een beetje wacht (mits hij dat natuurlijk gaat uitvoeren). Eventueel Benoot/Gallopin (indien nog fit). Vervaeke als jonge hond. Vanendert heeft altijd wel een goede uitslag in die week.

Retro Lex

Deze week twee artikelen op WF over Lotto Soudal ( of moet ik alvast Fixx all zeggen )
Jens Debusschere die graag een klassieker wil winnen
En Tiesj Benoot en Wellens die met ambitie starten in Strade Bianchi.
Nu las ik dat iemand had voorspeld dat het ging regenen in toscane, dan krijgt Wellens natuurlijk een ster extra achter zijn naam.

Ik heb dit topic weer naar boven gehaald omdat er werd geklaagd dat er wél een TLJ topic was maar geen van Lotto Soudal waar we lekker kunnen zeveren over deelnemerslijsten en kansen in de komende koersen.
Ik vind Lotto Soudal gewoon en mooi team met oa. Greipel, Gallopin, Wellens, Benoot, Roelandts en Debusschure. En ben benieuwd of ze dit voorjaar wat aansprekende resultaten kunnen neerzetten. In de breedte goed zijn is wel leuk voor de teamranking. Maar podiumplaatsen spreken toch meer tot de verbeelding.

Ik hoop dat Vlaamse lezers dit topic verder willen voorzien van opinies, weetjes, nieuwtjes etc.

https://www.youtube.com/watch?v=6O2zM76c8Mc

PS. De zoekterm om dit topic snel te vinden is Frison. Zoeken op Lotto Soudal is kansloos

Laatst gewijzigd
lnnrt

Ik vind Lotto Soudal ook een leuk team. Een geweldige sprintkopman en een paar mooie talenten die al het één en ander bevestigd hebben. Mooi tenue en mooie fietsen erbij, maakt het voor mij één van de teams die herkenbaar en daardoor aansprekend zijn voor mij. Heb op dezelfde manier ook een zwak voor FDJ.

Wat Lotto Soudal betreft, ik hoop dat ze snel Wout van Aert vastleggen! Zoals Lotto Jumbo MvdP moet binnenhengelen :)

pirazzi

Goed resultaat in Strade Bianche met Wellens (derde) en Benoot (achtste). Uitslagen van de rest tot nu toe onbekend maar indien in de top 60 kunnen ze punten voor de UCI World Ranking hebben verdiend. (Monfort 45ste, Marczynski 46ste.)

Laatst gewijzigd
Retro Lex

Hele mooie zege van Armee.
Als Greipel het niet doet dit jaar ( zege in GT )dan anderen maar ! En dat op de dag dat Montfort afstapt.

pirazzi

Niet te vergeten de twee ritzeges van Tomasz Marczynski, weliswaar geen Belg maar wel van Lotto Soudal.

kelderfan

Hoe gaat 't eigenlijk met Lotto-Soudal? Er zijn nog maar weinig renners verlengd en ook nieuwe renners zijn nog niet gemeld.

xistnc

Ze willen graag wat tips. Kun jij ze helpen?

Retro Lex

'@ Kelderfan
Bij Lotto Soudal hebben ze ws geen nieuwe renners nodig om succes te halen. Slimmer/ Leper/Verstandiger koersen kan ook al veel helpen. En hopen op weinig pech en/of blessures.
De nog jonge Jasper de Buyst heeft zich toch mooi laten zien dit jaar, de GP Zottegem winnen is niet niks.
Dan hebben ze nog een Planckeart als trainee. Nou dat is wel een mooie naam natuurlijk

kelderfan

'@Retro Lex
Ja, zeker nu Sander Armee zich even laat zien, wordt de noodzaak voor nieuw bloed niet groter.
Anderzijds er gaan toch een paar leuke renners weg.

S. Morgenstern

Afgelopen jaren hebben ze enkele contracten van hun grootste Vlaamse talenten opengebroken. Wellicht dat ze daardoor niet de mogelijkheid hebben om het vertrek van Gallopin en Roelants direct op te vangen. Ze trekken met het grootste Vlaamse talent en de beste tijdrijder van het land echter alvast twee hele interessante namen aan. Ik denk dat er daarnaast geen grote namen zullen komen en de selectie verder afgerond zal worden met verlengingen en wat degelijke middenvelders. Nathan Brown-achtige die moeiteloos in te passen zijn in selecties zoals degene waarmee ze nu de Vuelta rijden.

Retro Lex

En Thomas de Gendt pakt weer een etappezege. (Helaas heb ik het niet kunnen zien.)
En hele geslaagde Vuelta lijkt me

En namens Nederbelg : ( copy/paste )
"Langs de steile toppen van de Scheldevallei, hoog en droog boven de weidse meersen en de oude kleiputwinningen,
daar cirkelt hij rond, zijn arendsoog gericht op de Schone Stad Gent: de Adelaar van Semmerzake, Thomas De Gendt"

Laatst gewijzigd
Retro Lex

In het openingsweekend vond ik Lotto Soudal tactisch niet zo sterk rijden. Wellens en Tiesj die veel te vroeg solo gingen. En in kbk een mislukte coupe en vervolgens niet in de uitsla vorkomen.
En dan op zo'n manier Strade Bianchi winnen. Dat beloofd wat dit voorjaar. Ik denk dat Tiesj eens de tour kan winnen ;-)

kelderfan

'@Retro Lex
Eens dat Tiesj Benoot een kanjer is en nog alleen beter kan worden; die gaat voor Lotto {vandaag duidelijk beter dan Jumbo} nog leuke dingen laten zien.
Die Wout van Aert liet toch even zien, dat hij op de weg ook z'n mannetje staat. Dus Lotto wat is de vraagprijs.;)

Retro Lex

Victor Campenearts doorbreekt de muur van 55 km in het uur !!! Wow

pirazzi

Voorlopig is Bjorg Lambrecht de beste in de Waalse klassiekers. Tim Wellens was dat in de Brabantse Pijl maar dat is geen Waalse klassieker toch?

Retro Lex

De sfeer zal goed zijn bij Soudal Lotto. 2 etappes en Bollentrui. En verder gewoon lekker bezig met De Gendt, Wellens, Ewan en de anderen.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.