Lotto-Soudal

1 2 3 »
wieleranalist.be

Mogelijk de beste "transfer" van Lotto-Soudal dit seizoen. Het terug op de rails zetten van Harm Vanhoucke. Kan volgend jaar samen met Stef Crass verrassen!

https://www.wieleranalist.be/post/gestuit-door-corona-deel-1-harm-vanhoucke

wieleranalist.be

Met Stan Dewulf dreigt opnieuw een jong Belgische talent Lotto-Soudal te verlaten. Is dit de druppel teveel? Is alleszins doodzonde 😬

https://www.wieleranalist.be/post/waar-is-de-ziel-van-lotto-soudal

Rawolf

Overdreven gedoe, ze hebben Thijssen, Vanhoucke en de Moer toch nog? En nog zo'n Belgisch <24 drietal met iets minder potentie.

De fout vind ik meer zitten in Gilbert en Degenkolb, die zijn echt hun beste jaren ruimschoots gepasseerd. Gilberts contract is ook veel te lang voor iemand van zijn leeftijd en waarschijnlijk verdient ie ook teveel .

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Het is natuurlijk lastig om op een individueel geval in te gaan. Wellicht kreeg Dewulf gewoon een heel mooi bod van Ag2r (die ploeg schijnt goed te betalen) en had hij sowieso vertrokken. Maar in het algemeen lijkt Lotto inderdaad niet echt logisch bezig. Ze hebben een sponsor voor de komende jaren, dus dan kun je juist in deze periode jonge renners en belangrijke ervaren krachten vastleggen voor de komende jaren (Vanhoucke, Dewulf, VanderSande, Wallays, Hagen, Armee). Waarschijnlijk tegen hetzelfde of zelfs minder geld, omdat renners in Corona-tijd liever zekerheid hebben dan loonsverhoging.

Ik denk dat het een goede stap zal zijn als LottoU23 continentaal wordt. Vooral met de nieuwe regels kunnen jongens al af en toe mee met het profteam en kunnen jongens die moeite hebben met de overstap af en toe nog eens hun zelfvertrouwen terugwinnen door een kleinere koers als kopman te rijden bij het CT. Want ik heb nu het idee dat het soms lastig te peilen is wat nu het niveau van die U23 coureurs is, omdat ze meer tegen amateurs in rondjes om de kerk rijden dan tegen CT coureurs en andere U23 ploegen koersen.

pirazzi

Maxim van Gils beleeft een wisselvallig seizoen.
Geen idee waarom hij gisteren niet finishte in de ronde van het Baskenland, kon er geen nieuws over vinden.

1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.