Ingaande op jouw lijstje: pop staat bovenin. Maar al sinds de jaren 80 gebruiken veel van de grotere popartiesten hiphopproducers en tekstschrijvers. Aerosmith, Madonna en MJ deden het al toen rap nog vrij jong was, G-Funk bepaalde de vroege jaren 90. Daarna werd het irritant populair om een rapper te laten featuren, vreemde trend. Murder Inc. maar vooral Pharell en the Neptunes waren zo rond de 2000's in elke pophit te horen. Gwen Stefani, Bieber, Miley, Pink, Beyonce kwamen daarna weer.. the list goes on. Kendrick Lamar over wie ik het de laatste dagen had ghostwrite bijv. voor artiesten zoals Taylor Swift. Dus dan is het cirkeltje weer rond.
Maar dat was niet per se wat ik bedoelde met hiphop is dominant. Google anders ff wat hiphopcultuur is en wat de pijlers zijn. Zet dan je tv aan en zie wat ik bedoel met in hoeverre het doorgedrongen is totaan je buurmeisje van 10.
"Verder bega je zoals altijd de fout ..."
Haha wat een arrogantie weer. Hoeveel rake beweringen deed jij nu eigenlijk in de Israël-Palestina discussie? Je zei onder anderen dat ik partij koos en dat de Palestijnen verantwoordelijk zijn voor het mislukken van onderhandelingen waardoor er nu nog geen tweestatenoplossing is. De werkelijkheid is heel anders, zoals ik ook aangetoond heb toen.
En ik ontken niet dat gedraaide muziek op de radio niet helemaal overeenkomt met waar nu het meest naar geluisterd wordt, maar daarom haal ik juist twee statistieken aan die niet op airplay gebaseerd zijn. Op de Top 2000 stemmen honderdduizenden mensen. Stenders noemde drie jaar geleden het getal 600.000, met daarbij de opmerking dat dat toch wel iets zegt over de muzieksmaak van alle Nederlanders.
Nog even over Eminem. 538 had vorige week een Millennium Top 1500 met Lose Yourself op nummer 1. Dat nummer staat ook in de top 100 van de Top 2000, maar ik ben ervan overtuigd dat het een zwaar overgewaardeerde notering is. Omdat bij hitlijsten de stemmen over veel te veel nummers verdeeld worden en fanclubs daardoor een behoorlijke invloed hebben. Bij nummers als Sing For The Moment en Like Toy Soldiers, die ook in de Top 2000 staan en daar mijns inziens niets te zoeken hebben, haalt hij hetzelfde trucje uit als bij Stan. Ik vind het een one-trick pony.
Ik zie nu dat het verhaal toch in het nadeel van Joost gaat verlopen. Ik had gisteren ergens gezien dat de EBU had gezegd dat de cameravrouw een andere lezing van het verhaal had gegeven dan Joost, maar dat er inderdaad geen sprake was van fysiek contact. Verdere details zijn niet gegeven. Waarna ik me afvroeg wat er dan nog gebeurd kan zijn dat strafbaar is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.