Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 229 ... 295 296
esims2.0

"Esims Jammer dat je de universele waarde van dit gedicht niet weet te doorgronden. Het gaat niet over “die zielige joden”, het gaat over de tragiek van de weerloosheid die ten prooi valt aan Het Kwaad."

Ik wil nog even op deze opmerking van Jacco van Stierop reageren want dit is toch wel opzichtig mijn kritiek verdraaien. Want die was niet op de inhoud van het gedicht gericht, maar op de timing en de reden.

Om nog even te illustreren dat ik Willem Wilmink best wel hoog heb. De Volkskrant had in januari dit jaar een Nederlandstalige Top 100, die ze als een feuilleton publiceerden. Ik had bij het begin ook eens mijn eigen top 100 gemaakt, en daarin staat De Bom Valt Nooit van Herman van Veen, geschreven door Willem Wilmink, op nummer 1. Overigens een gruwelijke lijst van de Volkskrant. Omdat zij meenden dat de invloed van nederhop "immens" was, hadden ze twee dj's van FunX mee laten bepalen. Alleen dat al vond ik een verkeerd uitgangspunt.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Raul Alcala

De Amsterdam Klezmer Band, die Joodse feestmuziek mengt met jazz, ska en hiphop.

kraamverlof
esims2.0
Onderhand het 'welke-zwarte-muziek-wordt-er-nu-weer-gespamd' topic hier.

De aap uit de mouw steeds groter, na je jodenhaat nu ook tegen 'zwarte' muziek?????

esims2.0
kraamverlof
De aap uit de mouw steeds groter, na je jodenhaat nu ook tegen 'zwarte' muziek?????

Of had je dat vakje nog niet rood gemaakt op je allegationbingokaart?

Raul Alcala

Je speelt jezelf wel steeds in de kaart

Jacco van Stierop

“Ik had bij het begin ook eens mijn eigen top 100 gemaakt…”

Trafassi zal er toch zeker wel op hebben gestaan?

esims2.0

Nee helaas. De Volkskrant ook niet. Toch heeft Wasmasjien nog best wel een hoge gunfactor bij mij. Hoger in ieder geval dan die Typhoonnoteringen van De Volkskrant.

Raul Alcala

Raul Alcala

Verzin er zelf maar een liedje bij 😆

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

esims2.0

Deze stond er bij mij wel in. Ik kom niet uit Limburg.

Raul Alcala

De mooiste, de liefste, de warmste Roots

Raul Alcala

Voor altijd 😊

Raul Alcala

Romāns Vainšteins

Je bent er maar druk mee he, je ergeren aan randzaken.

Raul Alcala

Goed dat je even benoemt man. Off your chest 

Raul Alcala

Abou eenarm en andere randzaken

Raul Alcala

Raul Alcala

Deze slaat wel in als een bom 

Raul Alcala

Raul Alcala

"it is like watching chickens worshipping KFC" 

Raul Alcala

Raul Alcala

Meesterwerk

kraamverlof

Weet iemand misschien waar Nederland gebleven is? 

1 2 ... 229 ... 295 296

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.