Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 243 ... 282 283
Raul Alcala

Oh die taftjes man. Those were de days.

Baggy jeans aan en dan gek doen op de dansvloer

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#6051
Oh die taftjes man. Those were de days. Baggy jeans aan en dan gek doen op de dansvloer

fuck yeah, king bee

Wheely

On the dope is flow, yo!

Wheely

Ik zat in een crew, we hadden een uitvoering op King Bee en deze.

 

Wheely

Het was op deze versie trouwens.

kraamhol

kan wf niet ook fuseren met soulrnbraphiphopalltimesflash? check the dope

kraamhol

jullie ook nog effe een breakdance tijd gehad?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Wheely
#6055
Het was op deze versie trouwens.

Toptrack hoor. Niks gebroken?

Jammer dat hun albums daarna zo zoet gingen. Ze noemden het swingbeat, New Jack Swing, geen rnb. Bell Biv Devoe, New Edition etc

Deze heb ik nog op 12 inch, hoehoehoehoeeee

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kraamhol
#6057
jullie ook nog effe een breakdance tijd gehad?

Nee dat niet, we probeerden wel eens een split op de grond na wat boeren hiphopmoves in de huiskamers van Gieten. Gelukkig hielden we het binnenskamers 

Raul Alcala

Woody jeweetwel. Niet uncut

Jacco van Stierop

Ah, Rose Royce op Arcade danceclassics. Gave band, licht gezoete, maar niet behaagzuchtige soul. Schuwt geen serieuze ondertonen, maar zwaar op de hand wordt het nooit. Tekst en muziek altijd met elkaar in overeenstemming.

Ze zat 2 klassen hoger dan ik, dat was alles wat ik van haar wist. Op woensdagmiddag eindigden onze lessen op dezelfde tijd; ik reed dan op de fiets haar voorbij als zij richting de bushalte liep, nadat ik mijn blik eindeloos over de achterzijde van haar lichaam had laten glijden. Ze liep rechtop met kordate pas op kittige zwarte enkellaarsjes, ze had daardoor iets stoers, maar haar lichaamsvormen en sluike, halflange goudblonde haar veraadden al een grote mate van rijpe vrouwelijkheid.

Na de zomervakantie heb ik haar nooit meer teruggezien.

 

Raul Alcala

Oh Jacco, ik houd een beetje van jou hoor. Los van je zwoele teksten...

Klootje Kriekeljon

esims2.0
Raul Alcala
#6051
Oh die taftjes man. Those were de days. Baggy jeans aan en dan gek doen op de dansvloer

Contains samples of 7 songs. Als je er een paar aanklikt dan hoor je hoe origineel dat nummer is. Ook al eens flink afgefikt op NPO Radio 2 om die reden.

Jacco van Stierop

“Als je er een paar aanklikt dan hoor je hoe origineel dat nummer is.”

 Picasso maakte ooit een stierekop van een fietsstuur en fietszadel, ook niet origineel?

https://www.museepicassoparis.fr/fr/tete-de-taureau

 

Je kunt King Bee prijzen vanwege zijn vindingrijkheid en goede smaak. Sample van Herbie, altijd goed, en nu we het toch over hem hebben: percussionist Mongo Santamaria –componist van ‘Afroblue’ dat Raul laatst postte- coverde als een van de eersten Herbie’s ‘Watermelon Man’. In de tijd dat de Bronx nog voornamelijk door hispanics werd bevolkt, zegmaar.

Boogaloo, lekker.

 

esims2.0

Al eens hele discussies over gehad, over samplen. Ik blijf het pronken met andermans veren vinden. Een van de weinige voorbeelden van creatief samplen vind ik het begin van One More Time van Daft Punk, vooral ook omdat het een verregaande bewerking van een sample is  waardoor de originele sample haast onherkenbaar is geworden. Moby deed ook zoiets op Porcelain, maar dan iets eenvoudiger.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Jacco Boogaloo, heerlijk weer hoor. Goed gekozen samples zijn als de rum in boerenjongens.

Raul Alcala
esims2.0
#6066
Al eens hele discussies over gehad, over samplen. Ik blijf het pronken met andermans veren vinden. E...

Porcelain is een prachtig nummer.

esims2.0
Raul Alcala
#6068
Porcelain is een prachtig nummer.

Maar Why Does My Heart Feel So Bad is beter.

Raul Alcala

You Got me van The Roots (en Badu) heeft een magistraal drum 'n bass achtig outro van een minuut of 2. Ik was gelijk gegrepen en verkocht.

Meer van zulks

Raul Alcala
esims2.0
#6069
Maar Why Does My Heart Feel So Bad is beter.

Die is idd meeslepender 

Raul Alcala

Voor ik mezelf er helemaal in verlies en jullie de hele nacht wakker houd, ik ga net flixen

Wat voor latino achtig instrument hoor ik nou 

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

“origineel”

Ook het begrip ‘orginaliteit’ is aan verandering onderhevig. Al ruim een eeuw is elk materiaal, stoffelijk of onstoffelijk (een blok marmer, een fietswiel, een roep van de nachtegaal), geoorloofd om een visuele of auditieve voorstelling te vervaardigen. Over in hoeverre het eindproduct geslaagd is kunnen de meningen verdeeld zijn, maar een werk veroordelen met het argument dat één of meerdere van de gekozen materialen veren zijn van een ander en derhalve niet gebruikt hadden mogen worden wijst of op ignorantie of op bekrompenheid. En je wil in het leven wel een beetje serieus genomen worden, nietwaar.

Jacco van Stierop

Joh! Steeldrums! Daar kon de in hoogvorm verkerende Jaco goed mee overweg.

Vanavond eten we kip.

Raul Alcala

Oh ja, steeldrums! Steeldrumkip overgoten met een Hammond sausje. Nomnom, nom.

1 2 ... 243 ... 282 283

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.