Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 244 ... 282 283
esims2.0

"Al ruim een eeuw is elk materiaal, stoffelijk of onstoffelijk (een blok marmer, een fietswiel, een roep van de nachtegaal), geoorloofd om een visuele of auditieve voorstelling te vervaardigen."

Maar Robin Thicke mag natuurlijk niet zomaar plagieren uit het werk van Marvin Gaye, of niet Jacco?

esims2.0

"Their music is very original" (7:20) 👊

Laatst gewijzigd
josemanuelfuente

Soulsnoepje van 50 jaar geleden

Romāns Vainšteins

'Samplen' is verre van een eenduidig begrip en staat niet gelijk aan jatten: even een global hit en wat mij betreft één van de beste tracks ooi gemaakt om dit punt te onderstrepen:

Romāns Vainšteins

Weet niet hoe dat dan kennelijk icm gaat met een 'stop de war' op youtube, het is wat raar gebeuren geworden daaro.

Hoe dan ook: Liam Howlett floreerde als sampler en is juist vanwege dit + de beperkte mogelijkheden destijds uitgegroeid tot een icoon dat over 50 jaar nog steeds overeind zal staan.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

In rap is volledig samplen ook maar tot ergens in de jaren 90 geweest .En dat samplen werd zoveel gebruikt omdat er weinig voor handen was, veel armoede en beperking van techniek. 
De betere producers kunnen zoveel meer dan tot waar jij ze toe reduceert. Mijn grote favoriet speelt bijv meerdere instrumenten en neemt enkel analoog op. Maar net zoals in andere genres is het leeuwendeel stereotiep. Dat klopt. Pop ook hoor. Feitelijk kan je alles kapot lullen.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

“Maar Robin Thicke mag natuurlijk niet zomaar plagieren uit het werk van Marvin Gaye, of niet Jacco?”

Welja, (al dan niet vermeend) plagiaat op een hoop gooien met het gebruik maken van samples. Zo wordt het natuurlijk een knoeiboel.

Klootje Kriekeljon

Deze leek nog meer gejat. Geen rap.

 

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Stripped" introduces the more dark and sample oriented composition that featured on the Black Celebration album. It incorporates various samples into its instrumental; most notably, the sound of an idling motorcycle engine was recorded, altered slightly, and inserted as a percussive element."

Wikipedia over mijn eigen favoriete DM nummer (tevens mijn favoriete nummer aller tijden, maar dan moet het wel de albumversie zijn). Ik had in mijn vorige bericht beter kunnen zeggen dat Jacco een rare draai geeft aan het begrip 'originaliteit'. Het maakt natuurlijk een groot verschil of die samples van jezelf zijn (al dan niet bijvoorbeeld een kreet die je toevallig op tv hebt gehoord), of afkomstig uit andere muziek.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims2.0
#6084
"Stripped" introduces the more dark and sample oriented composition that featured on the Black Celeb...

Ik denk dat je regelmatig een beetje doordraaft hier ipv muziek met elkaar te delen

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Lekker catchy 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
#6083
Deze leek nog meer gejat. Geen rap.  

Thanks, ook die van Africa Bambaata nog

Oudje 

esims2.0
Raul Alcala
#6085
Ik denk dat je regelmatig een beetje doordraaft hier ipv muziek met elkaar te delen

Over doordraven gesproken. Ik zal niet ontkennen dat die opmerking over King Bee voortkwam uit ergernis over dat hier bijna uitsluitend zwarte muziek gedeeld wordt. Volgens mij is dit topic al jaren vooral gebruikt door Raul, Klootje en Jacco, die allemaal om dezelfde reden deze voorkeur hebben. Misschien val ik in herhaling dat ik deze onbalans raar vind op een wielersite van een sport die toch vooral 'blank' is.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat is daar exact raar aan? Het gaat hier niet om miljoenen mensen maar een klein aantal. Als er dan 3/4 tussen zitten die in dat type muziek zitten en het graag delen, wat heeft dat dan te maken met de overwegende blankheid van niet postende forumleden?

Raul Alcala

Misschien beur ik je hier wat mee op

esims2.0
Romāns Vainšteins
#6089
Wat is daar exact raar aan? Het gaat hier niet om miljoenen mensen maar een klein aantal. Als er dan...

De verklaring zal deels te maken hebben met het aantal, maar toch niet helemaal. In een Facebookgroep van NPO Radio 2 (NPO Radio 2 Top 2000 Stemlijsten) met meer dan 10.000 leden was iets soortgelijks aan de hand. Nu is de muziek op de zender van R2 al flink anders dan wat in de Top 2000 staat, maar wat in die groep gedeeld werd, was nog weer flink anders. Iemand anders die toch bepaald niet dom is,  was stellig van mening dat het een willekeurige groep hardrockers was. Maar moest later zijn ongelijk erkennen toen in de lijst van leden de beheerder toch echt R2 zelf was. Ik had een paar jaar geleden een lijst gemaakt op basis van bijna 900 stemlijsten in die groep, en in de top 100 stonden 13 metalnummers, waaronder Angel Of Death. Er werden daar video's van Sepultura gedeeld met het bijschrift: voor de tere zieltjes. Ik zeg niet dat het alleen maar hardrock en metal was in die groep, maar toch wel vrij dominant. En ik zag aan reacties dat mensen het daarom net als ik voor gezien hielden daar.

Laatst gewijzigd
kraamhol
esims2.0
#6091
De verklaring zal deels te maken hebben met het aantal, maar toch niet helemaal. In een Facebookgroe...

Lieve esims, wat maakt het nu uit wat voor type muziek hier gedeeld wordt, het komt toch van flitsers die het op dat moment luisteren, of graag willen delen? En wat maakt überhaupt de huidskleur van de muzikanten uit? Peace bro!

esims2.0

Waarom werd Raymond Kerkhoffs zo afgerekend op zijn Telegraaf verleden?

kraamhol
esims2.0
#6093
Waarom werd Raymond Kerkhoffs zo afgerekend op zijn Telegraaf verleden?

leg eens uit?

Raul Alcala

Heul veel gesample enzo

Nena

Raul Alcala

Een koester singel tje

 

esims2.0

Nog even reagerend op kraamverlof. Huidskleur van een artiest doet er wat mij betreft ook niet toe, maar het lijkt hier onlosmakelijk verbonden met muziekstijl. En ik ben nu wel een keer klaar met booskijkende zwarte rappers.

Maar er schiet me een voorbeeld te binnen waarbij het wat mij betreft wel uitmaakt. Luke Combs had vorig jaar en dit jaar behoorlijk succes met een cover van Fast Car. Ik zag die cover vanaf het begin niet zitten, want hoe kan nu iemand die eruit ziet als een Texaanse boer een nummer vertolken dat gaat over de achtergestelde positie van de zwarte bevolking in de VS? Misschien is dit dezelfde gedachte geweest bij NPO Radio 2, want die hebben het ook weinig gedraaid. Overigens hebben Tracy Chapman en Luke Combs dat nummer samen live ten gehore gebracht, bij de Grammy Awards als ik me niet vergis. Dus het is allemaal wel in goede harmonie gegaan bij deze twee artiesten.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Best blij voor een 

Countdown yeah

Laatst gewijzigd
Wheely

Raul Alcala

Lekker Wheels. Brengt mij associatief bij deze 

1 2 ... 244 ... 282 283

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.