Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 261 262 263 264
Raul Alcala

Plastic Dreams en dat nummer dat ze bij Feyenoord draaien. Nummers die puur en tijdloos zijn. Hoe dat hele dance house gebeuren is ontbolstert eind jaren 80 90s in al z'n vertakkingen is wel bijzonder. Van Acid naar Hiphouse, Ambient, Trance, Techno, Hakken, drum n bass Triphop.

Ik zelf had het vooral druk met zwarte muziek. En als je daar dan onderdeel van bent geweest in je jongere jaren...wat Wheely zegt

Basement Jaxx was ik ook weg van

Size matters

 

 

Raul Alcala

🐱 🐷

Raul Alcala

Hup Holland

Jacco van Stierop

Nog een gezelschap dat erfgoed uit de Caraïben cultiveert. In dit geval de bomba uit Puert Rico:

 

 

Hier een ruigere versie, uitgevoerd in de metro van Chicago. Sommigen zullen zeggen: zoals het ooit is bedoeld:

 

esims2.0
Raul Alcala
#6503
Hup Holland

Wist je dat dit gebaseerd is op een nummer van Toto? Ik heb al eens een fan beledigd door te zeggen dat Roger Sanchez er tenminste nog iets spannends van gemaakt heeft.

Wheely

Basement Jaxx 😍

Samba Magic was een van hun eerste, hier uitgebracht op het Nederlandse Outland records, met Dadara artwork. Outland was een platenzaakje op de toen nog ruige Zeedijk in Amsterdam. Op de b kant stond een remix van Sterac aka Steve Rachmad.

kleomantre
esims2.0
#6493
"90% of the remixes are ready for the dustbin". Zei Martin Gore over hun remixen die door de platenm...

Daar zal-ie vast niet deze remix mee bedoeld hebben. 

Indien je niet van James Holden hebt gehoord zou ik me er eens in verdiepen. Hij kwam binnen met een kraker en bleek over een zeldzame combinatie te bezitten van muzikaal talent en de wil zijn grenzen en die van de techniek af te tasten. Hij wilde vooral niets generieks maken. 

Heeft mogelijk dé clubplaat van het eerst decennium van deze eeuw achter zijn naam staan met de remix van The Sky Was Pink van Nathan Fake.  Om een idee te geven hoe invloedrijk die was, zijn richting of stijl hoor je nog terug in nummers van gerenommeerde eletronica producers als Rone en Rival Consoles maar dan een minstens pas een half decennium later. 

Raul Alcala
Jacco van Stierop
#6504
Nog een gezelschap dat erfgoed uit de Caraïben cultiveert. In dit geval de bomba uit Puert Rico...

Dank voor de latin vibes Jacco. Geen idee waar m'n liefde voor de heupen vandaan komt.

Wheels, mooi zo enthousiast. Bingo Bongo Oranje! 🦁

 

Wheely

esims2.0
kleomantre
#6507
Daar zal-ie vast niet deze remix mee bedoeld hebben. Indien je niet van James Holden hebt gehoo...

Nee, hij zei dat al jaren geleden. Het was ook geen reactie van mij op de remix van I Feel Loved die Raul deelde.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Lilian is zo cute. 

Wheely

Ik was ooit met twee vrienden op vakantie op Ibiza, we gingen naar een feest met alleen maar Engelsen waar Dizee Rascal optrad. Een paar meiden dachten dat wij Basement Jaxx waren, dus wij op de foto met ze, vervolgens buzzte dat rond daar, we zijn letterlijk gevlucht op een gegeven moment. 

Raul Alcala
Wheely
#6509

👌 lekker, dreinend

No dog whistle 

Raul Alcala
Wheely
#6512
Ik was ooit met twee vrienden op vakantie op Ibiza, we gingen naar een feest met alleen maar Engelse...

🤣 gast 

Wheely

Raul Alcala

Ok voetbal, oi 

Laatst gewijzigd
kleomantre
Wheely
#6494
Qua House & Techno ben ik juist enorm fan van die sound van de vroege jaren 90. Spontaan, rauw e...

Ik ben zelf in 1997 ingestapt in het underground dance/trance gebeuren, daarvoor was ik simpelweg te jong hoewel ik alle euro dance van begin jaren negentig wel bewust mee heb gemaakt.

Waarschijnlijk zit je dan ook goed met Speedy J enzo. Heb ik net gemist, ken enkel een paar anthems zoals CJ Bolland - The Prophet, Age of Love, Jones & Stephenson - The First Rebirth (omdat die i remixes uitkwam). De enige waarvan ik nog wel goed weet van heb wat die allemaal maakte bij de start van zijn imposante productie carriere is Oliver Lieb (met z'n tientallen synoniemen).  Weliswaar is onderstaande niet uit begin jaren negeting maar in 1998 zo'n techno nummer uitbrengen was echt meesterlijk. Alhoewel hij nog een eindje daarvoor met onder andere Netherworld ook wel een markeringspaaltje plaatste in de trance geschiedenis. 



Overigens ken ik dat gevoel wel helemaal van je. Net na het Millennium kwam het kantelpunt in de trance wereld. Luister je de 1997 Magik 1 mix van Tiesto dan zitten er genoeg nummers tussen die niet waren gemaakt met het doel om hun aandacht op te eisen. Op een gegeven moment onstond er bij trance echter zo'n standaard format waarbij elke plaat met een 'break' in de spotlight wilde staan. Toen het echt rete commercieel begon te worden zo rond 2002 werd het steeds meer oppervlakkige cabriolet muziek. Feel good muziek voor een nietszeggend dagje strand (De sound van Solar Stone/Above & Beyond/The Thrillseekers). Ik ben toen uitgestapt en van Progressive House (Sasha/Moshic/Jimmy van M/James Holden) naar korte periode Techno bewogen om ergens rond 2006 het bijna volledig de rug toe te keren. Dat waren de dagen dat de zielloze Minimal Techno de overhand had gekregen, trance nog vooral commerciele flut muziek was geworden en de losse genres naar elkaar groeiden maar wat er werd uitgebracht me niet meer aansprak. Toen later de nieuwe lichting opkwam met dat Big Room geluid toen had ik nog minder zin om terug te keren. Schreeuwerig en vermoeiende sets wat lui als Afrojack, Garrix en Dimitri Vegas & Like Mike onder andere brengen. 

Gelukkig kwam ik er vele jaren later achter dat er achter de ruggen van de grote commerciele jongens een onderstroom van producers op gang is gekomen die geen commerciele, club geente muziek maakt en gewoon iets moois probeert te creeeren en dat dit ook bestaansrecht heeft. Ik heb dat weer opgepakt en ben weer beetje aangehaakt.  
 

Laatst gewijzigd
esims2.0
Raul Alcala
#6511
Lilian is zo cute. 

Bedoelde je nu deze Raul? Velen zullen dit wel helemaal niks vinden en het is ook eigenlijk een niemendalletje in het repertoire van DM, maar ik vind het nog steeds beter dan de meeste muziek die uitgebracht wordt.

 

Wheely
kleomantre
#6517
Ik ben zelf in 1997 ingestapt in het underground dance/trance gebeuren, daarvoor was ik simpelweg te...

Ja dat zal dan net dat generatie verschilletje zijn tussen ons ;-). Speedy J's G-Spot uit 1995 is een van mijn favoriete albums inderdaad, een tijdloze mix van Techno, Trance en Ambient.

Het album wat Sasha in 2002 met Junkie XL maakte heeft ook die vibe.

Tegenwoordig brengt Barker die mix tussen Ambient en Techno, deze is van vorig jaar.

Laatst gewijzigd
Wheely
Raul Alcala
#6516
Ok voetbal, oi 

Oi! Deze remix is vorige maand uitgekomen.

Romāns Vainšteins

Mijn jeugdheldband was The Prodigy en Experience het eerste album dat ik ooit kocht : https://www.musicmeter.nl/album/533 , daardoor is mijn standaard tov elektronische muziek altijd redelijk hoog gebleven, en ik maak een heel groot onderscheid tussen luisteren & live. Ik moet zeggen dat toen het live-aspect wegviel er van de meeste elektronische muziek weinig meer overblijft.

Romāns Vainšteins

Trance overigens vanaf het prille beguin vanuit mijn diepste vezels gehaten, dat met name dat volk (vooral in Nederland) uiteindelijk de hele scene over zou nemen was meteen zonneklaar voor mij.

Wheely
Romāns Vainšteins
#6522
Trance overigens vanaf het prille beguin vanuit mijn diepste vezels gehaten, dat met name dat volk (...

Dan heb je het over het Sensation White publiek waarschijnlijk. Trance werd binnen de dance scene ook lang gezien als platte ordinaire muziek, vergelijkbaar met Disco. Nu is het opeens superhip geworden doordat credible Techno en House DJs soms Trance nummers in hun sets draaien, al dan niet als knipoog.

Overigens Trance niet verwarren met melodieuze Techno zoals deze. 

Of deze hypnotherapie 

Raul Alcala

Raul Alcala
esims2.0
#6518
Bedoelde je nu deze Raul? Velen zullen dit wel helemaal niks vinden en het is ook eigenlijk een niem...

Ik vind 't goed, al doelde ik natuurlijk op de zangeres 

1 2 ... 261 262 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.