Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 263 ... 285 286
Wheely

Met dit weer maak je me niet blijer dan een BBQ met bami en deze muziek.

Wheely

Once you go black

Jacco van Stierop

Nog wat Puerto Rico:

 

 

Een van de substijlen binnen de bomba is de holandé, ooit geïntroduceerd door Afro-Antillianen uit Curaçao en Aruba:

 

Klootje Kriekeljon

Esims, Nja het is natuurlijk geen Deoeche Mode. Maar objectief gezien zou je nog steeds wel respect kunnen opbrengen voor het talent van zo snel op relevante en rijmende teksten kunnen komen. Of respect voor het ritmische. Of voor muzikaliteit van de begeleiding. Maar de afkeer zit diep, kennelijk.

Leukefans

Om de muzikale diversiteit hier nog wat te vergroten, en voor het geval hier mensen naar Jera On Air trekken en het risico lopen deze te missen; End It.
Vanuit Baltimore recht in u bakkes!

josemanuelfuente

Vakantieplannen, vol volume

Wheely

Dakje open

esims2.0
Klootje Kriekeljon
#6554
Esims, Nja het is natuurlijk geen Deoeche Mode. Maar objectief gezien zou je nog steeds wel respect...

Nee, daar gaat het bij muziek niet om. Ik heb ook zeer weinig met virtuositeit. Wat maakt dat als je een nummer hoort, bijvoorbeeld op Spotify, dat je het meteen daarna nog een keer wilt horen? Dan moet het nummer iets speciaals hebben, en toch wel iets meer dan een leuk geluidje dat maar herhaald wordt (veel muziek komt tegenwoordig niet verder dan dit). Ik heb niets met Radiohead, maar Thom Yorke zei eens over Street Spirit dat hij dat nummer niet geschreven heeft, het nummer schreef zichzelf. En dat begrijp ik helemaal; goede muziek lijkt te zijn ontdekt, en niet bedacht. Ik had die video van die zwarte meneer die iets over Enjoy The Silence vertelt erbij gehaald als voorbeeld dat me te binnen schoot van waardering voor muziek die niet zwart/wit bepaald is.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

In kader van de omvolkingstheorie 

Raul Alcala

Pete Rock. De koning van de remix. Jeru the Damaja in de mixer 

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Pete Rrrrock

Wheely

I woke up early this morning

I don't think y'all heard me

esims2.0
Raul Alcala
#6559
In kader van de omvolkingstheorie 

Ik wilde de term niet gebruiken, maar dat is hier toch gewoon een 'feitelijke' ontwikkeling? Bevolkt door allochtone Nederlanders (jij, Klootje, Jacco, Wheely en Romans) die hier vrijwel alleen zwarte muziek delen. Ik vind het hier een onguur getto.

josemanuelfuente

Effe het zaakje hier een beetje witten

Raul Alcala

Voor m'n radicaal linkse boys

Leukefans

Kusjes terug aan de rechtse rakkers!

Raul Alcala

Ach een fascisme roepert op het repertoire. We kunnen de toko wel sluiten.

Jacco van Stierop

Grootste hit van de legendarische Franco (1938-1989) uit Congo, handelend over een jonge gigolo die teert op het geld van een oudere dame. Vele malen gecovered, niet altijd even geslaagd. Deze is evenwel uitstekend gelukt: fraaie vocalen op een soepel zachtverend, door gitaar verzorgd, tumbao-figuurtje bijeengehouden door ferme doch niet hinderlijk aanwezige rimclicks, en op de achtergrond in het refrein een quasi-sluiks oppoppend snoeperig tegenmelodietje.  

                 

 

En nog een werkje van de meester zelf van 60 jaar geleden:

 

esims2.0

Ik was net in de supermarkt en hoorde uit de speakers:

Van de tribunes klinkt het Wilhelmus
Ach wie laat geen tranen

Ik vermoed een groot rechts complot, gefinancierd door Big Agro.

Sunneklaas

💯

Raul Alcala
Sunneklaas
#6570
💯

Thanks Klaas. 

Thanks Jacco 

josemanuelfuente

Uiteindelijk zullen we het toch allemaal samen moeten doen

esims2.0

Wist je dat All Together Now gebaseerd is op Canon in D van Pachelbel? Net zoals Memories van Maroon 5 en nog heel wat meer popmuziek.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Raul Alcala

1 2 ... 263 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.