Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 287 288 289 290
kleomantre

Zo leuk, en ook grappig hoe dit tot leven is gewekt en niet in totale vergetelheid is geraakt. Zou het zo ook gaan met onze schrijfsels op WF. Dat hoe nietszeggend ook, het ooit opduikt voor entertainment.

Rediscovered in the depths of the Cuca tape archive, Patti Whipp’s only recorded work found success on the radio waves of Michigan’s Upper Peninsula, only to fade away with the end of summer. Just 17 at the time, Patti recorded two dreamy folk tracks for release on an emerging local label, Tevar Records. Founded by the Ravet brothers in 1969, the Tevar label released just two 45s before slipping into oblivion. Remastered from the original master tape, which sat at the Cuca pressing plant for nearly 50 years, awaiting your discovery.

Klootje Kriekeljon

Er staat recent een elektrisch drumstel in huis. Dus YT voedt me veel gedoe van deze bekende maniak. 

Raul Alcala

Lekker aankloten, Klootje. De drumbeat, snare. Ik snap je keuze.

Zit ff in de triphop

Romāns Vainšteins

Royksopp, en ook wat je nu aandraagt met Erland Oye er in, is wat mij betreft redelijk zijdelings 'triphop'. Op Remedy staan wel echte triphop songs zoals So Easy, Space en de echte versie van Remind me (ook met Oye). Na debuut Remedy is Royksopp uit een steviger vaatje gaan tappen maar niet slechter geworden.

Stel gerust vragen over de band, ik ken het hele oeuvre en heb ze ook 2 x live mogen zien. Onlangs heben ze nog, na jaren van stilte, eenn driedubbelalbum uitgegeven.

Romāns Vainšteins

Skrillex qua drums leuk maar ik heb het altijd een poseur gevonden, was er op het juiste moment met de juiste muzikale keuzes om groots herinnerd te worden bij een relatief fors publiek. Zijn live show op LL vond ik een afgang, maar dat kan ook aan mijn stemming hebben gelegen.

Raul Alcala

Ik weet weinig van ze Romans. Behalve Noorwegen. Ik zie dat Poor Leno uit 2001 komt. Kan me herinneren dat na de golden hiphop era (met wat stuiptrekkingen als the firm) mijn muzieksmaak ook wat switchte. Naar Opgezwolle, meer ook soul als Joss Stone, Amy Winehouse, Paolo Nutini, maar ook dit soort uitstapjes toch voor mij. Betoverend.

Ik hang aan je lippen. 

Raul Alcala

Wanneer komen ze in Groningen optreden?

esims5.0
Romāns Vainšteins
Royksopp, en ook wat je nu aandraagt met Erland Oye er in, is wat mij betreft redelijk zijdelings 't...

"Stel gerust vragen over de band, ik ken het hele oeuvre en heb ze ook 2 x live mogen zien."

Heb je het over Röyksopp? Dit is het beste wat ik van ze ken :) Serieus, een nummer van het eerste album Speak & Spell van Depeche Mode, maar die was me voor deze (enige goede) cover al opgevallen als een van de betere nummers op dat album.

Romāns Vainšteins

Ze hebben best een aantal goede tracks gemaakt met Susanne Sundfor ja, running to the sea en never ever zijn dan meer bekende tracks. Ik vind zelf de onheilspellende tracks met Karin Dreijer van (het ook geweldige) the Knife misschien wel de beste.

Over triphop gesproken: Fever Ray (Karin Dreijer) met 'Keep the streets empty for me', wie plaatst m ff? Ik kan dat niet op dit device.

Raul Alcala

Wel nihilistisch hoor. Depri decorum

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Was ik helemaal weg van 

Raul Alcala

Hot shhh for your ass

flip vla

Daar is ie:

Raul Alcala

Cool

Jacco van Stierop

The Cure, dat was bij mij op school voor meisjes die zeep in hun haar smeerden, leggings met panterprint droegen, en Nefertiti als voorbeeld namen als ze ’s morgens hun ogen gingen opmaken. Was niet bepaald muziek om op te zetten als je een vrolijk feestje wilde bouwen.

Uit dezelfde tijd, maar dan een stuk minder deprimerend: heerlijk tempo en groove, bijna tegen het lome aan. Over elkaar rollende melodische lijntjes van de afzonderlijke instrumenten die door een uitgekiende productie weldadig aandoen. Een rijk palet doch zonder overdaad kortom, en te gelaagd om het af te doen als disco.

esims5.0
Jacco van Stierop
The Cure, dat was bij mij op school voor meisjes die zeep in hun haar smeerden, leggings met panterp...

Je benadert muziek nu als wiskunde. Muziek is emotie en hoeft niet altijd vrolijk en dansbaar te zijn. Ik ben ook niet echt fan van The Cure (ik hou niet zo van dat drama in de manier van zingen), maar heb wel respect voor hun oeuvre. De meeste nummers van The Cure die ik ken zijn stukgedraaid op de radio, maar puur artistiek gezien zijn ze origineler dan de soul/disco die jij hier post. Ook niet slecht, maar ik kan daar alleen maar op een zaterdagavond naar luisteren.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Jacco van Stierop
The Cure, dat was bij mij op school voor meisjes die zeep in hun haar smeerden, leggings met panterp...

Heerlijk Jacco, thanks

Jacco van Stierop

Behalve een grote muzikale en technische bagage heeft die bassist van Dirty Loops ook wel een zeer fraai helder knorrend geluid. Bij zo’n 6-snarig ding wil de sound wel eens een probleem zijn, ondefinieerbaarheid ligt al snel op de loer.

Zo’n beetje de godfather van het 6-snarige werk is John Patitucci. Zijn benadering is soms wel erg gitaristisch naar mijn idee, maar zijn sound is geweldig.

Raul Alcala

Mooi man. 

Ja, Dirty Loops is echt een geweldige band met geweldige muzikanten. Ik vind die drummer ook weergaloos. Dus voor den Klootje

Raul Alcala

Mijn top 10 hiphopalbums is gevuld met Gang Starr, The Roots, Pharcyde, Nas, Notorious BIG, Brand Nubian...Maar de meest bijzondere toch wel Camp Lo. In al het macho hiphop geweld in de 90's was hun album zo fresh, fly, fruitig, trenchcoat Curtis Mayfield stijl, dope, in contrast met alle zwarte macho cultuur rap uit die tijd. 

'Lit' voor het eerst door hun gebezigd.

Sticks knikt goedkeurend mee voor die sound en sample. Camp Lo is een trip, en geeft warempel Moon een zoen voor die clip.

Laatst gewijzigd
Etika

Jacco van Stierop

The Cure, dat was bij mij op school voor meisjes die zeep in hun haar smeerden, leggings met panterprint droegen, en Nefertiti als voorbeeld namen als ze ’s morgens hun ogen gingen opmaken.

Ik ben met zo iemand getrouwd. En die panterprinters doen het nog altijd. Heerlijk, man.

Etika

Panterprints.

Jacco van Stierop

Etika:

Ik moet toegeven, het waren niet de lelijkste meiden, dus ik neem aan dat je het hebt getroffen!😁

Etika

Ze leest dit toch niet, vooruit dan maar, ja ik het getroffen met haar. Maar dat is wederzijds 😀.

@Raul : The Roots - The Seed (2.0) ft. CC is een van mijn favorieten.

Klootje Kriekeljon

Senk joe Raul.

Deze vond ik altijd heel lekker van die gasten, Etika:

1 2 ... 287 288 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.