Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 292 293 294 295 »
Romāns Vainšteins

Moody muziek met spooky voice tot in het kwadraat.

Vorig jaar live gezien in de stadsschouwburg van Groningen, ik zou ze meteen plannen voor mijn ideale festival. Echt een band die ook niet-volgers meteen om heeft.

Raul Alcala

Doper dan een crackhead

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Moody muziek met spooky voice tot in het kwadraat. Vorig jaar live gezien in de stadsschouwburg v...

Ja echt lekker dit, ik ben fan. 

Band of Horses blijft ook lekker als het gaat om moody melancholische vibes. Dit nummer helemaal:

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Moody muziek met spooky voice tot in het kwadraat. Vorig jaar live gezien in de stadsschouwburg v...

Is dit bewust of onbewust zoals Emma van Hot Chocolate?

Romāns Vainšteins

Lijkt me absoluut een 'bewuste' hommage, geweldig nummer trouwens Klootje. Deze kende ik niet maar als ik het zo hoor lijkt deze track (mede)gronmdelegger van Stuart Staples en zijn band te zijn, aangaande dit nummer althans. Ook Brits zag ik zojuist, ze zullen ze kennen ja.

Hebben ze veel van dit of is het een uitschieter?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Nee? Die hebben wel wat hitjes gehad. Grappig hoe we los van elkaar aparte blinde vlekken kunnen hebben.

josemanuelfuente

Voor PatLev

Klootje Kriekeljon
josemanuelfuente
Voor PatLev

Als we toch op zijn Grieks gaan voor big Pat

josemanuelfuente

Voor Lotte en Demi

Jacco van Stierop

Blijft een juweeltje dit:

josemanuelfuente

Juweeltje voor minister Faber

Jacco van Stierop

Voornamelijk bekend van hun hitbewerking van Herbie Hancock’s ‘Cantaloupe Island’, maar andere werkjes zijn ook dik in orde.

esims5.0
Jacco van Stierop
Voornamelijk bekend van hun hitbewerking van Herbie Hancock’s ‘Cantaloupe Island’,...

En van dj's die niet weten hoe je de bandnaam uitspreekt.

josemanuelfuente

Wat zouden Coppi en Koblet er toen van gedacht hebben??

Il Leopardo della Primavera

Nederlandse cult-hop.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Door hun cleane, strakke geluid binnen het genre de tegenpool van de psychedelische funk van begin jaren 70 en de gruizige p-funk van de jaren 80. Treden nog steeds op, laatst nog hier in het land. Na ruim 55 jaar zijn alleen de trompettist/ bandleider en de baritonsaxofonist nog over van de originele bezetting. Tegenwoordig zit er een Amsterdammer in de line-up.

Dit is een favorietje van me. In tegenstelling tot veel van hun ander werk hier geen dichte instrumentale textuur, maar een helder, transparant klankbeeld. Drijvende puls zijn de baslijntjes van grotendeels staccato nootjes die net genoeg korst hebben om het een flinke bite te geven.

1 2 ... 292 293 294 295 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.