Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 299 300 301 302
Lemond

As donderdag is dé dag van het geweldloos verzet. Lijkt me wel iets voor jou, Romans. Al hangt dat ook af van de muziek. 

Nog zo'n instrumentale hiphop classic.

Lemond

De laatste stille zwarte video voor vandaag.

Lemond
Romāns Vainšteins
van Gangstarr vind ik deze leuk (puur de beat, tekst is uitgave 899877655446678765667788 van 'ik ben...

Sorry, zag em njet pas. Code of the beats.

Lemond

Bij de buren dondert het. Ach, wat dondert het. 

🗣

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Ergo : doe maar albums van RZA, Premier. Timbaland, DRE, Havoc etc etc etc ZONDER rappers. WEG met d...

RJD2.

Klootje Kriekeljon
RJD2.

Erg tof.

josemanuelfuente

Wout heeft al veel zilver gewonnen

Lemond

Klootje Kriekeljon
Erg tof.

Ja, heb het ook meteen de hele ochtend weer op gehad. Die gast kan me toch een portie beats maken.

Lemond

Die rjd2 is me een pareltje zeg. Funky en soulvol. Beetje bossa, beetje nova. Thanks.

Beetje banaal

Lemond

Goedenavond, ik ben van de ontlastingdienst. Jullie hebben niet gereageerd op de  ontlastingsaanslag en daarom kom ik de broekhouding doornemen. Hebben jullie tijd? Dan trekken we alles samen even door.

Lemond

Ik denk dat ik merk dat ik er naar neig dat ik me realiseer dat ik voel dat ik geloof dat ik ondervind dat ik inzie dat ik mezelf erop betrap dat ik langzaam van mezelf vervreemd raak.

Romāns Vainšteins

Je bedoelt dat je soms niet meer weet of je de Herestraat nou óp-of áf aan het lopen bent en/of je nou een H&M of C&A tasje in je handen hebt? 

Het is een keiharde wereld ja.

Lemond

Ja klopt. En dan blijkt dat ik pardoes in de Etos sta.

"Nee meneer, we verkopen geen extra lange lang houdbare condooms. Daar heeft ook nog nooit iemand naar gevraagd." Antwoordde de dame achter de kassa.

Life's a bitch, untill you marry one.

Lemond

telkraam

Deze brengt wel wat herinnerinkies mee:

esims5.0

Ik hoorde Gold van Spandau Ballet vanmiddag nog in de supermarkt. Op de middelbare school was Spandau Ballet best wel een hippe band, maar de muziek heeft me nooit echt gegrepen. Niet dat ik het slecht vind, maar net iets te glad of zo.

Jacco van Stierop

Nog wat Portugeestalig werk:

Gedurende vrijwel het hele liedje horen we in het slagwerk de cuica: de Braziliaanse versie van een membranofoon, een instrument dat al eeuwenlang in alle werelddelen in met name volksmuziek wordt gebruikt. Het voortgebrachte geluid houdt het midden tussen dat van een keffend teefje en een opgewonden chimpansee

In Nederland staat het bekend als rommelpot. De Zuid-Italiaanse versie heet cupa-cupa; deze knakker heeft er serieus werk van gemaakt:

Klootje Kriekeljon

Kep sinds dat meisje met Kifness al weken dit Portugees in mijn hoofd. Obrigado.

Laatst gewijzigd
Lemond
Jacco van Stierop
Nog wat Portugeestalig werk:   Gedurende vrijwel het hele liedje horen we in het slagwerk de cuica:...

Klootje Kriekeljon

Hoe heet nou die moderne variant van ook zo'n maf instrument. Dat je even simpel gezegd met je hand boven een sensor via de x- en y-as tonen kan beinvloeden.

Lemond

Dat klinkt als hogere wiskunde, Klootje. Ik mis kunde.

Klootje Kriekeljon

Theremin.

Romāns Vainšteins

In The Veils speelde ten tijde van 'Time stays, we Go' en 'Total Depravity' er eentje standaard dit instrument binnen de band, goed te horen in House of Spirits

Romāns Vainšteins

Het is die zwoele langhaarItaliaan uiterst links.

1 2 ... 299 300 301 302

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.