WF WorldTour 2015 (fictief spel)

1 2 ... 19 ... 22 23
anonymous

Barta is mijn favoriete renner :) Dat is begonnen toen hij een etappe won in de Ronde van Oostenrijk, uitkomend voor KTM-Junkers. Inmiddels mag hij toch wel wereld(sub)top genoemd worden in het tijdrijden.

Er komt nog een wedstrijd van mij: een 1.1-koers in Afrika. Meer vertel ik nog niet ;)

billi

2016: exacte data volgen nog

febr 2016: Lake Taupo Cycling Tour (1.2) - Oceania Tour
mei 2016: Tour de Druk Tsendhen (1.2) - Asia Tour
aug 2016: Mainland Shetland Tour (1.2) - Europe Tour
okt 2016: Nairobi - Mombasa City Cycling Challenge (1.2) - Africa Tour
dec 2016: Clasico Quevedo - Quito (1.2) - America Tour

kan iemand mij zeggen of ik mogelijk in iemand zijn vaarwater zit,
zo ja, dan pas ik m n schema aan

mhp88

'@billi
Het zijn eendagskoersen. Dus dat zou eigenlijk geen probleem zijn. Het enige puntje is dat we tot op heden niet echt .2 koersen hebben gehad. In de puntentelling hebben we deze gezien als .1 koersen. Maar ik vind eigenlijk wel dat .2 ook wel erin mag. Zolang de regels kunnen worden gevolgd (dus alleen ProConti van het land zelf, Cont. teams en evt regionale en clubteams), kunnen ook deze koersen op de kalender. De puntentelling staat ook op CQ-ranking, dus dat is geen probleem. Ze tellen gewoon minder mee. Ik ben wel benieuwd. De meesten zijn nog niet zover, haha.

Edit: Nairobi-Mombassa is 450km. Het gaat dan wel bergaf, maar een eendagskoers?
Ook Quevedo-Quito is met 250km lang, maar daar kan nog een Paris-Roubaix contsructie op worden gebouwd...

Laatst gewijzigd
anonymous

Ik zal het maar zeggen: ik heb een wedstrijd in Nairobi gemaakt, deze is al redelijk gevorderd. Meer details volgen nog...

billi

ik had eigenlijk nog niet naar de afstanden gekeken :p
ben er wel geweest, maar dan kris kras van Nairobi naar Mombasa in meerdere dagen

maar aangezien anonymous daar al een wedstrijd heeft :) ga ik er elders ene zoeken, en wat letten op de afstanden ;)

billi

'@mhp88, ik moet nog veel leren, dat blijkt nu al :o

Don Hamstre

Wel leuke ideeën in ieder geval billi, zijn ze allemaal gebaseerd op plaatsen waar je bent geweest?

mhp88

'@billi Eerst even een statement. Ik hoop niet dat ik nu je fantasie beperk, haha.

Alle ideeën en fantasieën zijn mooi. Ik bijvoorbeeld hang erg naar de realiteit. Ik heb ook het hele reglement bekeken op de UCI mbt de wegwedstrijden en probeer daar in mijn koersen zo goed mogelijk rekening mee te houden. Ook voor veiligheid, finishlocaties, afstand, reisafstand en dergelijke.

Daarnaast maakt het niet zo uit dat er meer wedstrijden zijn in een gebied. Langs de Elbe en Rund um Dresden hebben beiden Dresden als de/een belangrijke stad. Hawaii en Alaska zijn beide Amerikaans. Dat er daardoor meer Duitsers/Amerikanen in de stand komen, so be it. Iedereen bepaalt voor zichzelf hoever zijn/haar fantasie reikt en bestookt ons met mooie verhalen, hoe eventueel onrealistisch ook. :D

billi

vervangende wedstrijd:
Classica Banana (Muanda) - Boma (1.2) Africa Tour
(vervallen: Nairobi-Mombasa)

billi

'@Don Hamstre, nee dat niet, bij nog ene ben ik wel geweest, een andere is ge-inspireerd op een recente tv serie, weer een andere heeft een link met Tom Waes, ook nog ene waar mijn broertje een tijdje verbleef, de laatste vond ik wel grappig.

@mhp88, ik ga proberen enigsinds rekening te houden met de realiteit, mijn kennis is wel beperkt, tips zijn altijd welkom
de vijf 1.2 wedstrijden zijn gekozen ivm mijn ranking spel, zie zo een verband in wedstrijden en renners, zie wel een duidelijke link, ook qua wedstrijd verloop, vandaar mijn keuze

billi

'@anonymous, ik ben wel benieuwd :)

anonymous

Ik heb overigens een fout ontdekt in de openingspost: bij de puntenverdeling van 1.1 wedstrijden (alle puntentellingen zijn overgenomen van CQRanking) staat 32-24-20, dit moet 32-28-24-20 zijn (28 ertussen, dus 16 renners krijgen punten). Dit kan de stand wel eens erg gaan veranderen.

Verweggistan

Ik heb het aangepast zodat het volgend jaar niet weer foutief wordt overgenomen. (ik had het ook gewoon overgenomen van vorig jaar). En dan kunnen we dat volgend jaar toepassen.

mhp88

'@Anonymous Er was ook al een fout bij de 1.HC wedstrijden. ik vond het verschil tussen 180 en 84 wel erg groot. Het was dus 140 ipv 180. Deze fout heb ik niet gezien. Aangezien de rest aardig leek te kloppen. Mijn bestand is nog niet zo goed dat dat even snel door te rekenen is. Aangezien alle renners nadien dus andere punten zullen krijgen. Up to you guys of jullie het veranderd willen hebben. Het is te doen trouwens, het zijn maar drie wedstrijden.

@Verweggistan. Mss een keer nog helemaal nakijken? Dan is dat in ieder geval goed. :)

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Ja, dat zal ik n.a.v. jouw bericht ook doen. (morgen heb ik wel even tijd om het rustig te bekijken)

jerteg

Omhoog halen ;)

anonymous

Vanaf morgen meer over Nairobi. Wellicht zondag al de wedstrijd zelf.

billi

ben benieuwd :)

gaan ze nog rijden door het Nairobi National Park?

anonymous

Nee, niet door het Nairobi National Park. Vandaag worden het parcours en de deelnemende ploegen bekendgemaakt, morgen plaats ik de startlijst en voorbeschouwing en zondag de wedstrijd zelf (als het verslag dan af is).

Laatst gewijzigd
anonymous

Chris Froome Classic Nairobi – Parcours

Ja, je leest het goed, Chris Froome heeft een eigen wielerkoers opgezet. In en om zijn geboortestad Nairobi (Kenia) zal er een wedstrijd van 172 kilometer plaatsvinden. Bovendien heeft hij zelf al deelname toegezegd, met Team Sky bovendien. Daarnaast staan er maar weinig grote ploegen aan de start, maar kan het toch nog een spannende koers worden. De Chris Froome Classic is de tweede Afrikaanse koers in de WF World Tour 2015, na de Ronde van Zuid-Afrika.

Parcours Chris Froome Classic Nairobi
De renners starten in het centrum van Nairobi, maar gaan al snel de stad uit. Het parcours ziet er op het eerste gezicht lastig uit: al vroeg in de wedstrijd is er een grote klim. De Kiambu Road is echter meer vals plat, 24 kilometer aan 3 procent gemiddeld. Maar dat gaat toch in de benen zitten. De ‘afdaling’ is nog vlakker, maar daarin verschuilt wel een hindernis. Na 65 kilometer koers doemt er namelijk een onverharde weg op van 15 kilometer! Het is echter nog vroeg in de wedstrijd en de weg is voor zover bekend niet in verschrikkelijke staat, dus verwacht nog niet te veel hier. Je kunt er de wedstrijd natuurlijk wel verliezen... Na de onverharde weg komen de renners door in Kikuyu, een voorstad van Nairobi. Als ze eenmaal terug in Nairobi zijn, begint een plaatselijke ronde van 31 kilometer. Die moet 2 keer worden afgelegd, dus aan het begin zijn de renners eigenlijk pas op de helft. Op het profiel lijkt het circuit eenvoudig, maar schijn bedriegt: er zitten enkele heuvels in, die elk slechts zeer kort zijn. Bovendien is ook hier weer een onverharde weg: de Westlands Redhill Road Link. Deze is 3,6 kilometer lang en bevat twee nog kortere heuvels (ca. 300 meter). Dit maakt de koers toch nog lastig. De laatste heuvel eindigt bovendien binnen 1 kilometer van de eindstreep.

Overzicht beklimmingen Chris Froome Classic Nairobi
naam, lengte, helling (% gemiddeld), doorkomst
Kiambu Road, 23,9 km, 2,9%, km 54
Olengurone Road, 700 m, 3,6%, km 109/140
Kabarsiran Avenue, 780 m, 6,5%, km 113/144
Westlands Redhill Road Link #1 (onverhard), 350 m, 9,4%, km 114/145
Westlands Redhill Road Link #2 (onverhard), 240 m, 10,5%, km 116/147
Upper Hill Road, 770 m, 5,6%, km 132/163
State House Road, 880 m, 3,8%, km 135/166
Oloitokitok Road, 1,4 km, 3,9%, km 139/170

Laatst gewijzigd
anonymous

Chris Froome Classic Nairobi - Ploegen

Er staan in totaal 19 teams aan de start: 1 World Tour-ploeg, 2 ProContinentale ploegen, 12 Continentale ploegen en 4 nationale selecties. De deelname van Chris Froome (Sky) is al bekend, andere renners nog niet. Er starten 6 renners per ploeg, waardoor er in totaal 114 renners zullen starten. Geen groot peloton dus.

World Tour-ploegen
Team Sky

ProContinentale ploegen
MTN – Qhubeka
Wanty – Groupe Gobert

Continentale ploegen
Auber 93
Bike Aid
CK Banska Bystrica
Cycling Academy Team
GM Cycling Team
Murias Taldea
Parkhotel Valkenburg Continental Team
Roth – Skoda
Sky Dive Dubai Pro Cycling Team
Team 3M
Team Marseille 13 – KTM
Team Stuttgart

Nationale selecties
Eritrea
Ethiopië
Kenia
Rwanda

anonymous

Ik heb in oktober nog de kalender geplaatst, daar staan nog twee wedstrijden op die misschien nog komen: Leeds Classic (MvL) en Wielerweek van Latijns-Amerika (dspiky). Rothenburg ob der Tauber (mhp88) is geannuleerd.
En helaas maar toch ook wel terecht zal 123poetertjes veel minder actief zijn en Budapest-Bucuresti mogelijk nooit meer af komen... Gelukkig hebben we de 2013-editie nog en staat het Wielerflits-archief nog online.

billi

mooie wedstrijd, het publiek zal massaal toestromen, en hun Froome toejuichen ... leuk

dspiky

Wielerweek van Latijns-Amerika wordt hem dit jaar helaas niet. Waarschijnlijk komt hij in het voorjaar van 2016 of ,als er dan teveel andere wedstrijden zijn, in het najaar.

anonymous

Goed om te horen. Daarnaast zijn er nog deelnemers (die een koers gepland hebben) die al even niets van zich hebben laten horen hier: rolei, pippodeclown, wilco kelderman, SolerEritrean. Als jullie meelezen, hoe staat het ervoor?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 19 ... 22 23

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.