Wielerspel (Gemeente)

« 1 2
Jelle van der Linden

Hallo,

In mijn gemeente hebben ze een wielerspel georganiseerd (deelname 5 euro),
de spelregels zijn:
- Dat je 15 renners moet kiezen (+ 5 reserves),
- Dat je alleen punten krijg bij de eerste 10 uit de daguitslag
1e plaats 25 punten 6e plaats 5 punten
2e plaats 15 punten 7e plaats 4 punten
3e plaats 10 punten 8e plaats 3 punten
4e plaats 7 punten 9e plaats 2 punten
5e plaats 6 punten 10e plaats 1 punten
- Dus je krijg geen punten voor het eindklassement of voor de verschillende truien na een etappe.
Dus je hoeft alleen maar op de 10 renners per etappe te letten.

Ik wil graag jullie mening horen over mijn team?

1. Marcel Kittel
2. Andre Greipel
3. Nacer Bouhanni
4. Peter Sagan
5. Bryan Coquard
6. Alexander Kristoff
7. Mark Cavendish
8. Chris Froome
9. Nairo Quintana
10. Alberto Contador
11. Thibaut Pinot
12. Romain Bardet
13. Richie Porte
14. Fabio Aru
15. Tejay van Garderen

Door deze puntentelling hoef ik niet te kijken naar jongerentrui punten/ teampunten of prijzen van renners.
Dus het gaat erom om de renners te kiezen die in totaal de meeste punten behalen in de Tour.

Alvast bedankt,
Jelle van der Linden

Silent Hill

Ik zou het niet beter kunnen :)

Klootje Kriekeljon

Geen Martin, Alaphillipe, maar vooral Avermaet?

ivo001

Ik zou van Garderen vervangen door iemand anders. Misschien Valverde of Rodriguez.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@klootje kriekeljon,
denk jij dat van Avermaet meer punten over de gehele tour kan halen dan bv. een Coquard/Bardet?

Quintana10

Gallopin eindigt ook vaak top 10. Vorige tour 5x top 10.

Jelle van der Linden

'@ivo001,
Bedankt voor je mening,
Ik ben ook niet heel zeker over van Garderen (laatste tijd niet goed in vorm) maar het is wel een renner die als die goed is top 5 kan rijden,
maar dat is het zelfde geval bij een renner als Valverde, Rodriquez, Nibali (waar je van te voren ook niet van weet waar en of ze veel punten gaan halen), maar bij hun verwacht ik geen goed klassement, maar ze zouden toch nog veel punten kunnen halen (door een vlucht, of een sprint van een elitegroepje), maar dat vind ik toch nog een grotere gok dan van Garderen.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@quintana10,
Klopt, maar dat jaar was gallopin ook heel goed in vorm, zelfs in de bergetappes. En dit jaar zijn er een stuk minder heuveletappes dan vorig jaar. Dus verwacht minder vaak top 10 dan vorig jaar.

Klootje Kriekeljon

Ik zou van Avermaet sowieso meenemen. Die zal gebrand zijn na zijn voorjaar met pech. En herinner je de Tour van vorig jaar nog? Etappewinst en nog wat ereplaatsen. Persoonlijk zou ik TJ ook af laten vallen.

Poeksel

In welke etappes verwacht je Van Avermaet voorin, Klootje?

Jelle, vallen de reserves in als er een renner uit je basisteam uitvalt?

Jelle van der Linden

'@klootje kriekeljon,
klopt, alleen het is ook weer niet dat van Avermaet zoveel kansen op 10 plaatsen heeft (een klimmer of sprinter heeft er waarschijnlijk meer kans op).
Ik verwacht dat Barguil (net als kelderman, schat ik iets minder qua klim in dan barguil) ook wel een renner is die van het elitegroepje voorin eindigd (heeft wel een goede punch en zit er meestal wel in de laatste groep tijdens de bergetappes waar ze samen aankomen).

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@poeksel,
nee alleen als er een renner uitvalt voordat de Tour begint.

Jelle van der Linden

Dus zo te horen is Van Garderen een onzekere renner (om veel top 10 plaatsen te halen).
Wie schatten jullie in dat meer top 10 plaatsen kan gaan halen dan van Garderen?
Barguil, Kelderman, Mollema, Yates, Valverde, Rodriquez, Nibali, Costa, enz.
Mijn keus van dit rijtje gaat als eerste uit naar Barguil.

Laatst gewijzigd
Quintana10

Yates, Valverde of barquil denk ik dan.

Klootje Kriekeljon

Tis van Avermaet, kan letterlijk in elke etappe behalve de tijdritten zijn. :)

Hakkie2

Ik zou ook Van Garderen niet doen en denk ik toch voor Valverde gaan. Die sluwe vos gaat gewoon wel een aantal keer voor de etappe en er vast wel één winnen.

Poeksel

En met deze puntentelling levert een keer eerste meer op dan vier keer vijfde. Dus renners die top 10 klassement rijden halen niet per se veel punten.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@Poeksel,
klopt, maar om dan te gokken op welke renners een etappe kunnen winnen lijkt me ook niet slim (Costa,Nibali,Valverde,Rodriquez,D.Martin)

Onbekende gebruiker

Ik zou differentieren. Het gaat om die eerste 3 plekken. Een keer 3 is net zoveel punten als tien keer 10e. Laat staan de nummer 1. Ik zou dus de etappewinnaars kiezen:
Kittel
Greipel
Sagan
Cav
Coquard
Bouhanni
Gallopin
Van Avermaet
Dan Martin
Alaphillipe
Valverde
Nibali
Froome
Quintana
Contador

Bijvoorbeeld. Er zijn er nog wel een paar die ik daar in zou willen, maar je begrijpt mijn idee.

Jelle van der Linden

-

Laatst gewijzigd
TiesW

Zou kristoff eruit gooien voor Degenkolb of Groenewegen. Ja. Ik zet die twee op een lijn op dit moment. Zou van Garderen inderdaad eruit halen en vervangen voor een aanvallende renner of tijdrijder. Misschien Cummings, Dumoulin of Sepulveda.

Klootje Kriekeljon

SammySosa, exact wat ik zou doen, op misschien Nibali na. Maar dat is eigen voorkeur. En Pinot ipv Gallopin.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Nibali zou ik doen vanwege de twee aankomsten na een lange afdaling. Aru, Pinot en Rolland zouden inderdaad bv ook kunnen.

Jelle van der Linden

Bedankt Sammysosa (en Klootje kriekeljon) voor je redenering!

Team op dit moment:

1. Marcel Kittel
2. Andre Greipel
3. Nacer Bouhanni
4. Peter Sagan
5. Mark Cavendish
6. Chris Froome
7. Nairo Quintana
8. Alberto Contador
9. Thibaut Pinot
10. Julian Alaphillipe
11. Dan Martin
12. Tom Dumoulin
13. Alejandro Valverde
14.
15.

Wie zou ik voor de laatste 2 plekjes nemen?
- Ion Izagirre (kans op de 2 tijdritten of vlucht in bergetappe)
- Coquard (7 sprintritten rond plaats 6)
- Kristoff (idem Coquard)
- Nibali (kans op vlucht in bergetappe's)
- Rolland (idem Nibali)
- Costa (kan goed kort eindigen, aanvallen)
- Bardet (aanvallen)
- Gallopin (eindigd kort in aantal etappes, aanvallen)
- Avermaet (eindigd kort in aantal etappes)
- Barguil (aanvallen, eindigd kort in aantal etappes)
- Aru (goed klassement, aanval)
- Porte (goed klassement, aanval)

Ik hoor voor de laatste keer nog graag van jullie!!!

Laatst gewijzigd
Retro Lex

Om zulk soort spelletjes te winnen zal je wel een paar renners moeten kiezen die anderen niet zo snel kiezen. Bijvoorbeeld een renner uit een pro conti team.
Sprint etappes zijn makkelijk te voorspellen. Maar berg etappes ? Stel dat vroeg in de Tour het AK al enigszins gevormd is en Sky ( bijv) elke dag en flinke kopgroep weg laat rijden ( stel 7 man ). De AK mannen zullen dan minder punten scoren. Ik zat te denken aan Cummings maar weet niet of die deze tour rijdt.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.