Wielerspel (Gemeente)

1 2 »
Jelle van der Linden

http://cdn.touretappe.nl/images/tour-de-france/2016/etappe-7-profiel.jpg
http://www.touretappe.nl/tour-de-france-2016-favoriet/etappe-5-kanshebber-tdf-2016/
Deze twee etappes (en etappe 2) zijn toch voor renners als D.Martin/Allaphilpe/Costa/Barguil/Valverde/Gallopin/(misschien Avermaet)?

Jelle van der Linden

Ik neig voor de laatste 2 plekken naar
- Warren Barguil of
- Tony Gallopin of
- Coquard/Kristoff

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Ik zou Cavendish (lost snel, niet super in vorm, stapt misschien eerder af) misschien willen ruilen tegen Coquard of Kristoff.
Cavendish heeft meer kans op een overwinning waarschijnlijk dan Coquard en Kristoff, maar cavendish heeft ook zo zijn nadelen.
En ik verwacht hem echt niet vaak te zien winnen van Kittel of Greipel (bouhanni).
Is dan als Mark Cavendisch ong. dit haalt 2x3 en 3x5 beter dan wat een coquard/kristoff zou kunnen halen
coquard/kristoff: 7x6

TiesW

Zou Porte er nog bij doen en het laatste plekje aan een aanvaller geven.

Jorro97

Ik doe ook aan zoiets vergelijkbaar mee,

Ik zou kristoff of coquard er zeker bijnemen

@Sammysosa is dumoulin niet altijd een zekerheidje om er bij te zetten als je renners selecteert die een etappe kunnen winnen , aangezien je hem er niet bij hebt staan ? Of kan ik hem beter vervangen voor een (Costa, zakarin, pinot)?

Laatst gewijzigd
ivo001

Bij mij in het dorp is eenzelfde poule met dezelfde regels.
Ik zelf heb nu als selectie:
1. Aru
2. Bardet
3. Cavendish
4. Contador
5. Coquard
6. Froome
7. Greipel
8. Kittel
9. Kristoff
10. Pinot
11. Porte
12. Quintana
13. Rodriguez
14. Sagan
15. Valverde

Ik twijfel alleen een beetje over Cavendish, Kristoff en Rodriguez.
Kandidaten die ik nog in gedachten heb:
- van Avermaet
- Boasson Hagen (ipv cav?)
- Dan Martin (Hijzelf zet in op top 10 AK)
- Groenewegen
- Tom Dumoulin

SmartMeets

Ik speel zelf ook al enkele jaren mee met een Pool met een dergelijke opzet. De ervaring leert mij dat de meeste punten gewoon gepakt worden in de sprintetappes, aangezien het hier vaak "vast" ligt dat er een massasprint plaatsvindt. Hier zit je met sprintkanonnen als Kittel, Greipel en Sagan altijd wel goed. Wat door anderen ook al veel is gezegd, is dat je beter een ritwinnaar in je team kunt hebben (denk bijvoorbeeld aan Majka in 2014!). Als we er vanuit gaan dat de verwachte top drie (Froome, Contador, Quintana) gewoon op de fiets blijft zitten, ligt de top 3 in aankomsten bergop waar géén groep wegblijft ook al vrij vast. Het verschil wordt dus gemaakt met aanvallers/potentiële ritwinnaars. Ik zou zelf kiezen voor een verhouding van 8 mensen voor de relatief vlakke etappes en 7 voor de bergetappes.
Wat het dit jaar uiteraard extra lastig maakt, zijn de aankomende OS. Wie gaat er afstappen met het oog op de tijdrit/wegwedstrijd en wie rijdt er toch door? Dit maakt het natuurlijk risicovol om mensen als Cavendish, T Dumoulin, Cancellara te kiezen...

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.