Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 10 ... 35 36
Scotty

'@klootje, ik niet helemaal snap; als uit die controles cocaine aan het licht zou komen, zou Van Gelder dus behoorlijk in de problemen zijn.
Daar wilde NOCNSF hem voor "beschermen" dus gelijk terug naar NL.

Scotty

'@Kingstown, welke persoonlijke morele waardes? Die Van Gelder net als de rest van het Olympische collectief heeft ondertekend?

Als je door rood rijdt is er ook niemand vermoord, of een misdrijf gepleegd, maar er is wel een regel overtreden. Een regel die we gezamenlijk hebben afgesproken. Het zou nogal een teringzooi worden in Nederland als iedereen handelt naar zijn of haar persoonlijke morele waardes.

Prima als jij dat voorstaat, maar in zo'n wereld leven we (gelukkig) nog niet. Wel kenmerkend voor het groeiende individualisme.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

LL.. Nou moet je niet je eigen kortzichtige opmerking bij mij in de schoenen schuiven. Je zegt toch echt duidelijk dat in het hockey en zeilen zoiets niet gebeurt, want dat is meer besteed voor de lagere IQ's binnen het voetbal. Ow en helaas ook voor onze van Gelder die volgens jou al helemaal treurig is.

Het is ook niet de eerste keer dat je zoiets zegt.. PVV'ers zijn ook allemaal dom volk volgens jou.

Zal je een voorbeeld geven, pas Daniël de Ridder nog gezien bij de NOS? Gymnasium afgerond. En weet je hoeveel domme lullen er in het hockey rondlopen? Alsof een zekere mate van intelligentie enkel besteed is aan mensen uit de betere milieus. Dat zijn enorm enge superieure gedachtes.

Ga je ook ff in op de quote van van As?

Laatste man

Je kan garanderen wat je wil LL. Feit is dat het bij het zeilen en zeer waarschijnlijk ook gebeurd bij andere sporten. En daar is helemaal niks mee overigens. Het naar huis sturen om dit vergrijp vind ik daarom te ver gaan. Pas als er andere feiten zijn (team training missen, coke erbij, leugens, vernielingen/mensen wakker maken) dan komen er ook andere dingen bij kijken.

esims

Bijna off-topic, maar stel dat Yuri in het gelijk gesteld wordt, kan hij dan alsnog deelnemen aan de finale, of gaat dit kort geding enkel om eerherstel? Op pagina 7 is door achtpuntzes al gezegd dat het kort geding niets meer zal uithalen.

Ik vind overigens niet dat hij gelijk moet krijgen :)

Klootje Kriekeljon

Scotty, ik bedoel dat er helemaal geen aanleiding lijkt te zijn om van Gelder een drugstest af te leggen. En mocht de verdenking er wel zijn: cocaine komt heel makkelijk naar boven in dopingtests..
Dus als hij dat heeft gebruikt, mag je gewoon de reguliere dopingtesten afwachten.. meer niet.

ik vind het een steeds vreemder verhaal worden. Irruducibile zegt het goed: disproportioneel.

LyndaLid

De quote van Van As? Ja, die bevestigt toch precies wat ik zeg? Die gaat tijdens het hele seizoen(!) nooit uit. Drinkt af en toe een wijntje, en zegt helemaal niets over de Spelen. Wat moet ik daar verder over zeggen?

Het enige waar ik iets van wéét is het hockey, zeilen zijn puur aannamens en zo breng ik het ook letterlijk. Ik zeg "dat ik het me niet kan voorstellen", niet dat ik het weet.

En wat betreft mijn "kortzichtige" opmerking.. Ik zeg óók nergens dat alle voetballers dom zijn. Dat maak jij er van, ik weet dondersgoed dat er slimme types rondlopen daar. De Ridder is een voorbeeld, maar ook Siem de Jong bijvoorbeeld. Het is ook helemaal geen discussie die ik wil voeren.

Wat zei ik nou eigenlijk Klootje?

Eigenlijk is dat soort dingen alleen weggelegd voor de lagere IQ’s binnen het voetbal, en helaas ook voor onze Van Gelder.

Ik zeg gewoon, en niks anders, dat er binnen het voetbal vaak taferelen zoals dit zijn. En ik vind dat dat soort taferelen voor domme mensen is, ja dat vind ik. Zeg ik daarmee dat alle voetballers dom zijn? Nee. Zeg ik later dat het gemiddelde IQ bij het NL voetbalelftal lager ligt dan bij de hockeyers? Ja. Is dat erg? Nee, het is gewoon een constatering. Dat kan overigens ook gewoon komen doordat er bij het hockey nog gewoon ruimte is (was, dat is wel een beetje verdwenen) om ernaast te studeren. Daardoor hoeft er minder gekozen te worden tussen scholing of sportcarrière, en wordt er daardoor minder gescheiden. Maar nogmaals: helemaal niet erg, het is puur een constatering. Overigens iets dat ik jou ook zo vaak in min of meer dezelfde woorden heb zien zeggen.

Het is ook niet de eerste keer dat je zoiets zegt.. PVV’ers zijn ook allemaal dom volk volgens jou.
Los van het feit dat ik dus helemaal niet zei wat jij ervan probeert te maken, vind ik het op de PVV stemmen inderdaad van domheid getuigen. Net als Amerikanen die op Trump stemmen: dom. Betekent dat dat alle mensen die op hen stemmen dom zijn? Nee, absoluut niet er zitten zelfs (een paar) hoogopgeleiden tussen. Ik kan het sentiment zelfs deels volgen, vind het alleen van domheid getuigen als je puur op basis daarvan gaat stemmen. Doet overigens wederom niet terzake, maar jij brengt het als punt naar voren.

Laatst gewijzigd
Scotty

'@klootje, kom kom, niet zo politiek correct.

De Ridder is bij uitstek iemand die de uitzondering is die de regel bevestigd.

Intelligentie is erfelijk bepaald: http://www.volkskrant.nl/archief/iq-in-hoge-mate-erfelijk-bepaald~a620703/

Hockey is vooral populair in bepaalde dorpen/wijken waar voornamelijk de welbedeelde Nederlander woont. Voetbal is toch meer van het volk, eens of niet? Rijkere mensen hebben over het algemeen een hoger intelligentie en deze mensen (zelfde werk, zelfde interesses etc) zoeken elkaar vaak op.

You do the math.

Net als zeilen of paardrijden wat gewoon rete dure sporten zijn, zul je hier over het algemeen "slimmere" mensen treffen.
Ik denk niet dat hier veel van gelogen is.

Poeksel

"Het enige dat “zielig” is, is dat iemand zich niet een beetje kan inhouden, een paar dagen voor de belangrijkste(?) dag uit zijn leven."

Negen dagen.

achtpuntzes

tja, LL zal best gelijk hebben. als je zo eens op een gemiddeld voetbalveld kijkt zie je zowat alleen maar van die overgetatoueerde egotrippers die te veel met hun uiterlijk bezig zijn. het is echt een soort stereotype geworden de voetballer. en dat ze al heel jong financieel onafhankelijk zijn en tijdens hun carriere financieel binnenlopen geeft ook niet echt meer de noodzaak om nog eens iets bij te gaan leren. nee, liever wordt er geshopt, een nieuwe tatoeage uitgezocht en uren bij de kapper/verzorger gezeten om dat gekke kapsel er weer perfect te laten uitzien. nog even onder de zonnebank en weer klaar voor de wedstrijd.
dan is de gemiddelde hockeyer beter af als student met een goede opleiding, want paps kan dat toch allemaal makkelijk betalen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

En het feit dat Van Gelder 150.000(!!) euro eist, onder het mom van een Olympische Finale die zo belangrijk is... Kom op zeg, die gast kan je toch niet serieus nemen?

Kan ie, als ie wint, in ieder geval zijn kinderen op hockey zetten en laten studeren later. Want daar is natuurlijk alleen maar geld voor nodig, en niks anders ;)

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ LL:
of dat geld er in no time doorheen draaien in het uitgaansleven en zijn kinderen gewoon op voetbal doen.

Scotty

Haha inderdaad, lekker paradoxaal eigenlijk deze rechtzaak.

Jacco van Stierop

Dat het nuttigen van alcohol één van de motieven is geweest om Van Gelder naar huis te sturen is natuurlijk van de zotte en heel hypocriet. Het Holland Heineken Huis, waar medaillewinnaars hun opwachting mogen maken voor een brallende menigte is een officieel NOC-NSF podium dat door een grote bierproducent wordt gefaciliteerd.
Prima als je vindt dat alcoholconsumptie en topsport niet samengaan maar dan moet je niet toestaan dat neerlands grootste bierbrouwer zijn naam schenkt aan het Holland Huis.

Dat het gedrag van Van Gelder niet verstandig is geweest (hoewel er ruim een week tussen de kwalificatie en finale zit en rondhangen in het Olympisch dorp ook zo z’n nadelen kan hebben) lijkt me duidelijk maar je kunt hem er om deze reden niet straffen. De enige andere redenen die ik dan kan bedenken zijn baldadigheid en/of coke-gebruik.
In de media zijn berichten verschenen dat Van Gelder in de vroege ochtend luidruchtig cq. ‘niet onopgemerkt’ het Olympisch dorp betrad. Is daar al wat meer duidelijkheid over? Welke bronnen bevestigen dit?

Blijft over coke-gebruik. Mocht dat waar zijn zou ik liever spreken van een persoonlijk drama.

esims

'@Jacco van Stierop: je vergeet nog het argument een ochtendtraining missen.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Goud roeien dubbel2 vrouwen!

Poeksel

Die 150.000 euro is een dwangsom.

Maar on topic: GOUD VOOR #TEAMNL!! Een geweldige prestatie van MH!

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Nee LL, niet als je achteraf je reactie edit en er (of in hele erge mate) bij zet. Zo stond het er in eerste instantie niet! Je beweerde iets, en het klopt gewoon niet. En nu ga je het op die manier proberen te nuanceren. Ik vind je veel leuker als je gewoon eens kunt zeggen: dat kwam er verkeerd uit. ;)

Verder, hockeyfeestjes (en bijv. rugby-feestjes)zijn minstens net zulke zuipfestijnen als voetbalfeestjes. Eerder meer dan minder zelfs.

Scotty, nee dat is niet zo. Ik snap je gedachtegang, want idd. is voetbal in principe meer volks en hockey meer van de chiquere omgevingen. Maar dat heeft niets met intelligentie te maken, dat gaat over sociale klassen. En dat is echt iets anders.
Een vaak gehoorde misvatting is dat succes of zelfs intelligentie 'maakbaar' is. Terwijl de realiteit is dat mensen met een lagere intelligentie in hogere milieus toch echt vrijwel altijd verder komen dan mensen met een hogere intelligentie in lagere milieus. Gelul van mensen die omdat zij succesvol zijn vinden dat iedereen dat kan zijn maar zich totaal niet bewust zijn van het belang van de kruiwagen die zij wel hadden.

Het draait veel meer om bijv. in welk gezin wordt je geboren. Kom je uit een arbeidersgezin waarin je van kleins af aan aangeleerd wordt voorzichtig te doen, geen risico's nemen want opa en oma moesten bloembollen vreten in de oorlog? Of kom je uit een rijker gezin waarin ondernemen en risico's nemen al generaties lang de insteek is. Waar failliet gaan zelfs bijna een goed ding is want je leert er van en waar beleggen helemaal niet onverantwoordelijk of met geld gokken is. Waar een mislukte studie van zoveel duizenden euro's niet het einde van de reis voor jou is. Waar je in je studietijd lekker kunt flierefluiten.. beetje reisjes kunt doen of de hele dag op het dispuut zitten te zuipen met je vriendjes met blazertjes en stropdasjes.
Waarom? Omdat je een vangnet hebt. En omdat je van kleins af aan opgegroeid bent in een omgeving waar je gewoon een hele andere mentaliteit aangeleerd hebt gekregen. Een omgeving waar tijd of geld nooit de beslissende factor is.

Ik heb als privéchauffeur voor heel wat grote meneren rondgereden. Jarenlang meer uren door gebracht met de gezinnen dan de baas zelf en meer uren met de baas doorgebracht dan het gezin zelf. En geloof mij: net zoveel domheid of slimheid als in een buurt met rijtjeshuizen of een Vinex-wijk. En als er al een patroon te herkennen is dan is het wel dat het cliché zoontje van de baas te vaak klopt. Die milieus zijn doordrenkt met nepotisme. En maar roepen dat het om hard werken gaat, alsof mensen in een fabriek niet hun ballen er af draaien voor een hongerloontje.

En dan over die zogenaamd superieure milieus:
Heb talloze malen met eigen ogen gezien hoe het er in rotary's, lion clubs en andere feestjes van de nouveau riche (en helemaal het oud geld) aan toe gaat. Ik heb iets te vaak zatte asociale miljonairs in mijn auto gehad die zich nog veel erger dan Yuri van Gelder gedroegen. Ik heb iets te vaak CEO's bij de hoeren afgezet of op de achterbank horen spreken over werknemers die met zwangerschapsverlof mochten maar daarom maar eens buitengewipt moesten worden. Ik heb veel te veel uren met tientallen kilometers te hard naar afspraken of naar huis gereden waarin mij verteld werd dat de boete geen probleem was, omdat in het universum waarin zij leefden en centraal stonden zij meer rechten hadden om ergens snel of op tijd te komen dan het plebs in hun Volkswagentjes.
Geloof mij nou: over het algemeen zijn juist de rijkste en zogenaamd meest chique mensen het meest asociaal en van walgelijk gedrag. En ze missen veel te vaak een bepaalde sociale intelligentie die in volksbuurten wel breed aanwezig is (Iets dat overigens juist prima van pas komt in de rat race naar succes en geld). Ze zijn duidelijk vaak gewend om orders uit te delen aan mensen en met de vingers te knippen en dat dat daar dan ook gehoor aan gegeven wordt. Ze zijn zonder veel uitzonderingen wat zij noemen liberaal en hebben daarom maling aan morele waarden.. want als iets door wet- of regelgeving niet verboden is mag het en is het sowieso niet verkeerd.
En, ze kijken vaak heel veel neer op mensen uit andere milieus. Waarom? Misschien omdat ze in andere huizen wonen, of anders praten. Vertel jij het me maar.

Edit: Gert-Jan Dröge heeft er jarenlang een heel succesvol programma door gehad: die 'superieure levenstijl' van de high society.

Laatst gewijzigd
Spruch

Een vrij laat pas als verplichte training bestempelde ochtendtraining, als ik het goed begrijp. Dat vind ik toch wel een zwak argument. Dat het NOC/NSF het op wel of niet ontvangen van appjes laat aankomen, is nou niet het meeste sterke aan deze vreemde zaak. Überhaupt belachelijk dat de rechter zich hier over moet buigen en ze dit niet gewoon binnenkamers kunnen oplossen...

Poeksel

Fijn dat je ook zo blij bent met de prestatie van Head en Paulis, Klootje!

xistnc

De TV-regie is voor de finale nog even bij de twee NL-roeisters langsgelopen. Of ze de eerste helft kalm aan wilden doen, in het belang van TV-beelden van de andere boten. Tjonge, wat een prestatie, mooi mooi mooi!

Ook in de rechtbank goud voor Team NL, al telt die niet mee voor de medaillespiegel.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Roeien kan me niet bekoren Poeksel.

Nog een voorbeeld.. hoe kan het dat zoveel wielrenners, wat toch echt een volkse sport is, hoog opgeleid zijn of een universitaire studie volgen/afkappen enz? Dat zouden toch over het algemeen domme jongens moeten zijn?

LyndaLid

Geloof mij nou: over het algemeen zijn juist de rijkste en zogenaamd meest chique mensen het meest asociaal en van walgelijk gedrag. En ze missen veel te vaak een bepaalde sociale intelligentie die in volksbuurten wel breed aanwezig is (Iets dat overigens juist prima van pas komt in de rat race naar succes en geld). Ze zijn duidelijk vaak gewend om orders uit te delen aan mensen en met de vingers te knippen en dat dat daar dan ook gehoor aan gegeven wordt. Ze zijn zonder veel uitzonderingen wat zij noemen liberaal en hebben daarom maling aan morele waarden.. want als iets door wet- of regelgeving niet verboden is mag het en is het sowieso niet verkeerd.
En, ze kijken vaak heel veel neer op mensen uit andere milieus. Waarom? Misschien omdat ze in andere huizen wonen, of anders praten. Vertel jij het me maar.

Wow, lekker bezig Klootje. Mij betichten van het hebben van enge gedachtes. Terwijl ik het nergens heb over "allemaal", of "ze". Vervolgens kom jij met zo'n stuk.

Het enige dat ik je kan vertellen is dat jij hier degene bent die enge, generaliserende gedachtes heeft. En dit is bepaald niet de eerste keer dat ik je afgunst over "rijk" of "chique" lees, zo kan ik me ook nog iets herinneren over het Rijnlands(?). Hoe kan je mij nou verwijten dat ik eng denk? Kom op zeg. Je hoeft mij niet te vertellen dat er enge types onder de "rijke" mensen zijn, maar hoe jij generaliseert.. Nadat je mij het een en ander verwijt. Grapje of echt een bord voor je kop? :)

En wat betreft dat editten: daar heb je toch echt over heen gelezen de eerste keer dan. En zelfs buiten dat: ze heeft het helemaal niet over de Spelen, waar het hier wel over gaat. Als je tijdens het hele seizoen al nooit uit mag, hoe denk je dat het regime tijdens de Spelen dan wel niet is...

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Overigens heeft Van Gelder het verloren in de rechtzaal, niet geheel onverwachts lijkt me.

tendam

Het NOC wist dat ze met Yuri van Gelder een tikkende tijdbom meehadden naar de Spelen, maar zo erg hadden ze het waarschijnlijk niet verwacht. Goed dat nu aan z'n mediacampagne een eind komt, en de aandacht weer kan naar echte sport. Een medaille had hij toch niet gewonnen.

Knap van die Paulis en Head, ik vind dat wel een mooie sport hoor. Kracht, conditie en techniek, en de sterkste wint.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.