Mijn god, laat maar zitten.
Weer een edit om mijn oren ja? Volgens mij heb ik je letterlijk gequote, en helemaal NIETS daaraan aangepast.
"leugenaar"? Sodeknetters, nu ben je ver heen. Discussie klaar denk ik zo, zal wel aan mijn achtergrond liggen. Ga lekker een rondje fietsen met je frustraties. Je bent een volwassen kerel, die in ieder geval qua leeftijd al een stuk meer van de wereld zou gezien mogen hebben dan ik. Gedraag je dan ook zo.
(EDIT!!!!!!!!!!!!![/b]) En sterker nog, de woorden die jezelf blijkbaar als een soort van non-generalisatie beschouwt, doen precies het tegenovergestelde. Heb je je eigen stuk wel teruggelezen? Misschien valt daar nog wat te editten. Dan komt het minder ........ kortzichtig ......... over.
'@klootje, ik probeer al een paar minuten een fatsoenlijke reactie hierop te verzinnen, maar ik ben je helemaal kwijt.
Grappig dat je zo ontzettend generaliserend praat over de "rijken". Ik had het persoonlijk niet over die 1% met iets te veel geld waar jij voor hebt gewerkt, en dat graag aan alle kanten willen laten blijken. Ik had het over die andere 99% die ik ken, van hetzelfde superieure milieu waar ik zelf ook uit kom.
Goh, toch wel een eye-opener dit. Ik had altijd wel een redelijk hoge pet op van m'n collega's (zonder uitzondering universitair opgeleid). Maar die gaan dus elk weekend met z'n allen naar de hoeren?
Edit, idd laatste man, laten we het weer over de OS hebben.
Ze vegen net zo goed hun reet af op de plee, dat bedoel ik. En de bewering dat dus bepaald gedrag dat af te keuren is of alcoholgebruik/misbruik exclusief iets van voetbalmensen is en niet snel bij zeilers of hockeyers voor zal komen is gewoon pretentieus en elitair gelul.
Of wil je zeggen van niet Scotty?
die knakker won zelf wel een medaille, notabene op het onderdeel 'literatuur' lol. dat onderdeel stond tot 1948 op het Olympisch programma. en de uitspraak 'L'important dans la vie ce n'est point le triomphe, mais le combat, l'essentiel ce n'est pas d'avoir vaincu mais de s'être bien battu.' (Het belangrijke in het leven is niet de triomf, maar de strijd, het essentiële is niet om te hebben gewonnen maar om goed te hebben gestreden.) is niet eens van hem. :p
leve wiki, lol :)
Virtueel goud al voor Van Rijsselberge, terwijl de medalrace nog gevaren moet worden[s]?[/s]!!!
In de laatste heat loopt hij nog eens 3 punten uit op zijn eerste belager. Zijn voorsprong is nu 21 punten. Met de dubbele punten voor 10 starters in de medalrace kan hij er nog maximaal 18 verliezen.
[s]Alleen als er een 2e schrapresultaat geldt, wordt het verschil voor de medalrace precies 18 punten. Dan zou hij het goud in theorie nog kunnen verspelen.[/s]
Mooie oogst vandaag. Al zal dit goud officieel zondag pas tellen, vermoed ik.
Zo, de dag waar ik al jaren naar uitkijk is dan eindelijk daar. Gaat Schippers voor de grootste Nederlandse sportprestatie ooit zorgen?
Natuurlijk verwacht ik geen goud, en een medaille zou al briljant zijn. Maar het feit dat het kán en er echt wel een kans is, dat is onvoorstelbaar speciaal. Ik loop de hele dag met zenuwen, Dafne gelukkig niey. Jammer dat het midden in de nacht is, maar dit ga ik niet missen. Nederlandse sportgeschiedenis in de maak, ik voel het!
Normaal zou ik een disclaimer erbij (moeten) zetten overigens, "grootste Nederlandse sportprestatie". Het is in principe iets subjectiefs. Maar ik neem aan dat iedereen het daarmee eens zou zijn, en het ook zo de boeken in zou gaan. Wat tot dit moment die grootste prestatie is... I don't know. Krajicek? Jansen/Zoetemelk? Van Lange? Geesink? Daar valt wat mij betreft over te twisten, maar als Schippers dit kunstje flikt, dan gaan die allemaal naar rij 2.
Ik ben heel benieuwd hoe de Nederlandse athleten zullen gaan reageren op de onvermijdelijke dopingbeschuldigingen die gaan komen. Gisteren stonden een paar van de 10k dames vooraan om met hun vinger naar anderen te wijzen, maar als er naar Dafne gewezen zal worden, dan zullen ze vast hun mond houden. Blijkbaar zijn we in een tijdperk beland waar sporters elkaar over en weer beschuldigen en waar er een soort van genoegdoening gehaald wordt om de integriteit van collega sporters in twijfel te trekken en dan vooral als ze uit landen komen waar men zelf weinig verbondenheid mee ervaart.
De geest is uit de fles en aan het einde van het verhaal zullen er vooral verliezers zijn. Laat Dafne maar harder lopen dan Marion Jones en Florence Griffith. Dat zou pas echt historisch zijn. Met alle (ongewenste) neveneffecten van dien.
Overigens zou ze bij winst van zowel 100 en 200m nog steeds niet in de schaduw van Fanny Blankers Koen mogen staan. Toen de Olympische Spelen en hun deelnemers nog echt geloofwaardig waren.
je bent een enorm fan van de korte loopafstand, LL?
beste van de wereld is beste van de wereld, van mij hoeven de onderlinge sporten niet vergeleken te worden om tot de 'beste Nederlandse sportprestatie ooit' te komen.
wel is het uitzonderlijk dat we een kanshebster in deze discipline hebben.
'@lyndalid
Moeilijk te vergelijken natuurlijk, in Nederland zelf gaf tot een paar jaar terug ook niemand om damessprinten. Van Shelly Ann Fraser Pryce hadden vermoedelijk weinig Nederlanders ooit gehoord. Wat dat betreft vallen Krajicek maar bv. ook Vd Hoogenband misschien hoger in te schalen. En als je teams ook meeneemt het EK voetbal, of de Olympische titel volleybal.
Sprint is in feite niet eens zo'n grote sport, niet voor niets domineert een klein eiland waar men het serieus neemt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.