Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 30 ... 35 36
Pédaleur de charme

Sinds die vlucht met verliezers is vertrokken, vooral Nederlandse verliezers daar in Rio.

Was vanuit de olympische gedachte en teamspirit al een dubieus idee om verliezers eerder naar huis te sturen, maar sorteert blijkbaar ook geen effect. Mogen we Maurits nu ook op z'n prestaties afrekenen?

nietram

Die Hendriks is sowieso niet serieus te nemen. Volgens mij is het zo dat je geen verliezer bent als je op de Olympische Spelen acteert, maar goed. Als je die man hoort telt alleen het aller allerhoogste. Beetje triest als je het mij vraagt. Misschien moet Hendriks, om even te ontspannen, een biertje doen met Yuri?

tendam

Die Hendriks is nu de nationale gebeten hond na Yuri-gate, maar misschien was het wel een financiele overweging om niet alle sporters daar te houden? Als we hem overigens op z'n prestaties afrekenen doet hij het niet zo slecht, al is het na 2 of 3 dagen van net-wel nu weer vooral net-niet.

Pédaleur de charme

Ik denk dat Hendriks ook zijn verdiensten heeft. Onder zijn leiding lijkt het topsportklimaat in de breedte geprofessionaliseerd en geoptimaliseerd (al zijn er best losse sporten te noemen waar dit behoorlijk mislukt lijkt). Ik heb geen heimwee naar de wat brallerige gezelligheidsuitstraling die het NOC onder Terpstra, Bolhuis en consorten had. Maar iets meer ontspanning zou welkom zijn. Ergens tussen de olympische gedachte en de kille prestatiefabriek zou een mooie Hollandse middenweg moeten liggen.

Pédaleur de charme

'@tendam
De stand in de medaillespiegel vertekent wel wat. Als je kijkt naar het aantal medailles doet NL het niet zo geweldig. Zeker niet als je kijkt naar de grootte van de ploeg t.o.v. andere jaren. En ook het soortelijk gewicht van de medailles is niet zo hoog als gehoopt. Een gouden medaille op de 100 meter vrij heeft nu eenmaal meer uitstraling dan een gouden medaille in het open water, hoe onterecht dat misschien ook is.

En er zijn toch veel Nederlandse sporters (atleten, zwemmers bijvoorbeeld) die ver achterblijven bij hun persoonlijke records.

tendam

'@pedaleur
Dat laatste heb ik hier ook al betoogd, kwam me op veel kritiek te staan ;) Maar de Britten staan nu 2e op de medaillespiegel met heel veel medailles uit sporten die niet zo sterk bezet zijn, zoals baanwielrennen. Hun beleid is specifiek daarop gericht. Ik denk dat de bronzen medaille die Nederland straks misschien haalt in het volleybal net zo hoog valt in te schalen als een paar gouden medailles op de baan.

Van mij mag het ook allemaal wel wat gezelliger, om er een Hollands woord in te gooien... heb het idee dat een aantal 'weggegooide' medailles komt door een overdaad aan spanning en focus. Maar de storm van kritiek die Hendriks kreeg na Yuri-gate is volkomen onterecht.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Snelwandelen. Altijd grappig om te kijken.

Pédaleur de charme

De bonden waar de evaluatie het pittigst zal zijn: zwembond, judobond, atletiekbond maar na vandaag toch vooral ook de paardensportbond. Geen enkele medaille, waar er reeële kansen waren op 3-4.

Kingstown

Paardensport zou sowieso verboden moeten worden.
Niet meer van deze tijd dat je dieren inzet voor eigen plezier bij het beoefenen van sport.

pirazzi

Bij de evaluatie moet ook meegenomen worden of het wel verstandig was om Jeroen Dubbeldam de vlag te laten dragen bij de openingsceremonie. Dat kan net die twee honderdsten hebben gescheeld.
Een alternatief was Elis Ligtlee geweest, die liep toch mee en heeft sterkere beenspieren.

Pédaleur de charme

Bijna 60-jarige winnaar bij de springruiters (ruiter, niet paard).

xistnc

'@pirazzi
Elis Ligtlee kan niet zo goed paardrijden.

Mooi zilver voor Jelle! Genoten van het BMX-en. Bizar dubbel brons. De Amerikaan wordt met een banddikte geklopt door de Colombiaan, maar wordt toch ook 3 gezet. Het is tenslotte een Amerikaan, net als voor Britten gelden dan andere regels.

Laatst gewijzigd
Troma

'@xistnc
Vooral ook bizar vanwege het feit dat de website van de OS aangeeft dat Long vierde is geworden.

Don Hamstre

Hmm, die Long zal niet al te blij in z'n bed liggen, toch mooi door de organisatie een dik kwartier in de waan gehouden dat ie een medaille had gewonnen.
Prachtige prestatie van Van Gorkum, pech voor Smulders, maar het Nederlandse BMX'en is toch echt wel behoorlijk goed bezig.

xistnc

'@Troma
Gelukkig maar. Zouden ze een kwartier hebben gezocht naar een finishfoto die de Amerikaan wél als 3e liet zien?

Bij veel sporten, zelfs bij veldrijden, wordt in zo'n geval gewoon aangegeven dat de finishfoto bekeken moet worden. Heel amateuristisch dit en sneu voor die gast die dacht dat hij brons had.

TeamNL

Waar ik ruim een week geleden nog onterecht klaagde over de prestaties van TeamNL is het nu eigenlijk ongelooflijk hoe een klein land zo goed kan zijn in zoveel sporten.

Vooral de onverwachte medailles zijn echt heerlijk! Daarnaast kunnen een behoorlijk aantal sporters nog zeker 4 jaar door.

Daarnaast zijn het echt wel echte sporten waar er medailles gehaald worden. Met alle respect maar ik vind een gouden medaille bij het schieten (15 onderdelen) niet zo bijzonder als bij het baanwielrennen, zeilen etc.

Het is wat PDC zegt. Voor een aantal bonden is er echt werk aan de winkel.

Romāns Vainšteins

Aardige gozer die BMX'er in de studio

tendam

'@pedaleur
De evaluatie bij de paardensport lijkt me simpel: niet al je beste paarden verkopen. Die buitenlanders rijden allemaal op Nederlands gefokte paarden, de Nederlanders moeten het met de restjes doen. Die Dubbeldam is gewoon de beste ruiter, dat liet hij zien op het WK toen ze allemaal ook op elkaars paard moesten rijden (wat ik trouwens wel een eerlijk systeem vind).

Wat betreft het boksen: volgens mij is Lucia Rijker de enige die er ene hol van snapt. Maar goed, toch weer een medaille erbij.

Pédaleur de charme

Ja, die finale op het WK op elkaars paarden was de enige keer dat ik paardensport echt leuk vond. Zou je dat trouwens bij het wielrennen ook een goed systeem vinden? Op elkaars fiets dan.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

BMX is een prima sport voor de jeugd en kan een hele goede basis zijn voor de andere wielerdisciplines.
Als Olympische sport vind ik het niet zo geweldig; het heeft zeker een bepaalde charme maar het ten val komen door een onhandige manoeuvre van een concurrent is schering en inslag dus de factor geluk is wel vrij groot. Ik kan niet zeggen met zweet in de handen op het puntje van mijn stoel de finales te hebben bekeken.
Buiten dat: ik kan er moeilijk aan wennen dat volwassen lichamen zich op zo’n kinderfietsje voortbewegen. Blijft iets kolderieks houden.

Detankuitlimburg

Dsjiebie is toch wel de meest irritante manier om de Britten aan te duiden.

F4L

De dames spelen op het juiste moment hun beste wedstrijd van het toernooi. Hopelijk kunnen ze dit niveau vasthouden tot het einde van de wedstrijd.

Pédaleur de charme

Ja, alleen de effectiviteit ontbreekt nog. Als Nl ook maar de helft van de Britse effectiviteit had gehad was de wedstrijd al lang beslist.

Laatst gewijzigd
TiesW

Klopt niet helemaal wat je zegt Jacco, juist doordat je door anderen kan vallen is positionering (in eigen hand door startplek (kwalificatie), kracht en tactiek) heel belangrijk.

F4L

Tja, GB krijgt een strafcorner en het staat weer gelijk.

1 2 ... 30 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.