Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 31 ... 35 36
xistnc

Mag je ook de bondscoach wisselen?

Respect voor de Engelsen. Ze waren 90% van de tijd de onderliggende partij maar ze bleven erin geloven en er voor vechten. Terwijl ze de arbitrage niet echt mee hadden, volgens mij. Nederland moet zowel bij de mannen als bij de vrouwen toch maar eens goed aan hun 'gameplan' sleutelen.

Laatst gewijzigd
simplex

Liever geen irrelevante of domme opmerkingen meer. Dus ook niet dat GBR weer haar invloed laat gelden zoals bij de meeste sporten waar we niet winnen.

nickdt

Nederland drie keer genaaid.

Strafcorner GB - Sombroek ligt op de bal, GB krijgt nieuwe Strafcorner.

Welten wordt neergehaald, geen strafbal.

Tijdens de Shootout, Engelse ligt op de bal zodat Hoog hem niet kan pakken

Wat klopt hier niet?

xistnc

'@nickdt
Niet mee eens, maar ik snap dat het er zo uit kan zien. Laat je vooral niet weerhouden door types die vinden dat je dat niet zou mogen zeggen.

pirazzi

NL verloor wel vaker van GB.

Sagan=hulk

Ik vond de scheidsrechter zeker niet in het nadeel van Nederland fluiten. Als niet Nederlander was dit een fantastische match om te volgen, wat een spanning. Nederland heeft het trouwens volledig aan zichzelf te danken, hoeveel strafcorners hadden ze wel niet. Het is duidelijk dat die keepster GB de titel heeft bezorgd.

TeamNL

Alle gouden medailles gaan ze bij de keeper van GBR om de nek hangen. Nederland was de gehele partij de bovenliggende partij maar verdedigend hebben ze het echt weggegeven.

Vooral de tijdstraf circa 9 minuten voor tijd was echt onnodig.

Pédaleur de charme

Volgens mij had die Engelse keepster ook in haar eentje gewonnen van Nederland.

Paar merkwaardige keuzes bij NL (waarom speelsters aan die shoot out laten beginnen die tegen Duitsland al hadden verklapt wat hun kunstje is/waarom niet wat vaker variatie bij die strafcorners) en simpelweg te weinig effectiviteit.

Maar ja, wel mooi gespeeld. In schoonheid ten onder, ook wat waard.

Lamme Frans

Het is ongelooflijk dat Nederland deze wedstrijd verliest. Britsen zijn drie keer over de middellijn geweest en die goals kwamen grotendeels door geluk tot stand. De kansen om 6, 7 keer te scoren zijn er geweest. Paumen had die strafbal moeten maken en er had meer rendement gehaald moeten worden uit de corners.

simplex

Als één van die “types” zoals xistnc ook mij benoemt ,is het daarom a- typisch dat een verzoek tot liever niet plaatsen van irrelevante of domme opmerkingen (ook meermaals in dit OS topic) wordt vertaald in het niet mogen plaatsen. Dit typeert de slechte lezer of zijn perceptie.
De dame met de bril vervangen? Waarom dat ineens en kan je zoiets onderbouwen? Dat typeert je toch altijd en is toch je stokpaardje?
Bekijk de sport eens vanuit de positieve en vooral belevingskant i.p.v. naar het resultaat voor NL en de altijd te vinden kleine of soms grote onregelmatigheden. Indien deze aanwezig, blijf voorzichtig met het priemen van het vingertje naar de tegenstanders en de jury, arbitrage en organisatie en wat er nog op volgt ook hier op Wielerflits.
Als dat de hoofdschotel is van sportbeleving dan kan je misschien beter een of andeer tak van sport in rechten gaan studeren.
Sorry dat dit typetje het anders typeert en beleeft als “types”zoals xistnc en nog wat anderen.

nickdt

'@Simplex

Het zijn wel cruciale beslissingen die je van goud afhouden (Zowel hier als het niet diskwalificeren van Kenny, Maleisier en Duitser of Cavendish (De vierde had brons moeten krijgen en de derde zilver). En daarvoor zijn de sporters er toch. Om goud te halen. Als dat dan door verkeerde of discutable beslissingen van de jury/scheidsrechters wordt afgenomen is dat gewoon zuur.

Maar daar niet van, Nederland had gewoon de kansen af moeten maken.

simplex

'@nickdt. je hebt de wedstrijd vermoedelijk intensiever en beter bekeken als ik en wellicht is groot deel van je punten wel aannemelijk. Maar daar heb ik het niet over als je me begrijpt.
Ik begrijp uiteraard je teleurstelling, maar ben wel overtuigd van het feit dat GBR de overwinning verdiend, vooral dankzij de keepster. Daarbij de Nederlandse fouten en onze pech maakt het nog ook verdiend.

xistnc

'@Turtlehead
Of het daaraan ligt, weet ik niet. Maar inderdaad, stel je eens voor dat de sporten en sporters die het 'eigenlijk' hadden moeten doen ook medailles hadden bijgedragen. Dat zou echt een bizarre medaillespiegel hebben opgeleverd.

ti-raleigh

Opvallend is wel dat GBr tot en met 2004 niet boven de 10 gouden plakken uitkwam. In 08 waren dat 19, in 12 maar liefst 29 en nu ook al weer 22. Ben wel benieuwd wat de sleutel is tot deze successen. Is daar echt zoveel geld in de sport gepompt dan ?

LyndaLid

Is daar echt zoveel geld in de sport gepompt dan ?

Ja

tendam

'@ti-raleigh
Dat is inderdaad puur een geldkwestie. In Atlanta hadden ze maar een (!) gouden plak. Toen is de loterij erin gestapt en hebben ze bewust onderdelen uitgekozen die niet zo sterk bezet zijn en waar een sloot medailles te verdienen zijn (zoals baanwielrennen) om in te investeren. Deze Spelen valt ook wel erg veel hun kant op, waar dat bij Nederland juist vaak net niet zo is (behalve in die twee dagen van Wevers en Weertman).

Nederland investeert bv. ook veel in bmx, wat ik dan eigenlijk niet zo slim vind: er zijn maar 2x medailles te verdienen, en de kans dat je door pech buiten de boot valt is bijzonder groot. En daar zie je de Britten dan weer niet of nauwelijks, net zoals in de meeste teamsporten: te weinig medailles. Het valt me wel op dat in Nederland gelijk de reflex is om te doen alsof het hier een amateuristisch zooitje is, terwijl je dat natuurlijk bij bv. hockey niet kunt zeggen, dat is hier verreweg het meest ontwikkeld.

Laatst gewijzigd
Vic413

Woho, wat een halve finale tussen Frankrijk en Duitsland in het handbal. Mooi handbal gezien, snel van man tot man, spectaculaire saves...
Frankrijk leek het in en na de eerste helft makkelijk te gaan halen te gaan halen met een mooie voorsprong van 5-6-7 punten, maar de duitse handbalmannen kwamen in een razendspannende tweede helft puntje voor puntje terug. En jawel, in de 59ste minuut scoorden de duitsers de 28-28.
De duitse verdediging stond al een tijdje heel compact, maar ze lieten zich één laatste keer ringeloren. Adrièn Dipanda, de franse rechteropbouwer jaste de bal vanuit stilstand binnen nadat l'équipe de France ijzig kalm bleef rondpassen. Eindstand (na 60 min) Frankrijk 29 - 28 Duitsland.
Finale wordt Denemarken - Frankrijk (ook al in de groepsfases gespeeld, frankrijk won met 3 punten verschil)

Kingstown

Gisterenavond vlak voor het slapen kwam ik bij het hockey uit wat ik normaal amper kijk, omdat het niet echt 1 van mijn favoriete sporten is.

5 minuten voor tijd begonnen met kijken en in die periode heb ik 2 keer een verzoek om een video-beslissing gezien (die 2 keer werd afgewezen) en een hoop shoot-outs die bijna allemaal mis gingen. In een half uur tijd iets van 4 minuten bewegende sporters gezien. Ik weet meteen weer waarom ik het amper kijk. Er gebeurd nauwelijks iets en dat continue stil leggen van het spel doet me denken aan American Football waarbij ik meestal ook in slaap val. Er wordt tegenwoordig zelfs in kwarten gespeeld ipv helften. Ik mag hopen dat het niet de toekomst is die voetbal opgaat.
Die huilende analiste achteraf was ook een beetje genant.

Straks badminton en kanoën. Daar verheug ik me dan wel weer op.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik heb ook wat stukjes gezien en mij viel vooral op dat Naomi een lekker beweeglijke chick is.

ti-raleigh

'@ tendam
Geld zal dan inderdaad wel de belangrijkste reden zijn, maar hoe zit dat aan de basis dan ? Waar komen die talenten vandaan ?
VS kent het college-systeem waar talenten kunnen sporten. In landen als Rusland en China worden kinderen al vroeg geselecteerd. Landen als Australië en Duitsland zit sporten altijd al in het bloed. Wij hier waren altijd al gek op zwemmen, judo, hockey en roeien.
Maar waar komt dat in Gbr vandaan ?

xistnc

Het zijn sporten die al wel aanzienlijk beoefend werden, dus enige kritische massa was er. Door daar geld in te steken, konden talenten zich ook daadwerkelijk ontwikkelen en ontstond ook een bindende/aanzuigende werking. Ondertussen krijgen die sporten dan een hogere status wat dat effect versterkt. Tegelijkertijd zal GB daarbij mede geprofiteerd hebben van de afnemende rol van dopingnaties door betere controles, tegenover de toenemende rol van de eigen financiële doping.

oborobo

Als het er echt om gaat laat Nederland het dikwijls afweten;is ook opdeze O.S. weer gebleken.
Maar ook bij het voetbal(WK,3x tweede).
Gelukkig hebben we ook veel gewonnen,maar die echte winnaarsmentaliteit ontbreekt toch vaak.
En dan kun je nog zoveel geld in de sport steken.
Hoevaak heb ik deze spelen niet gehoord;waren niet scherp,te sloom,geen focus enz.

pirazzi

Bij het voetbal WK werd Nederland tweede in 1974 en 2010, wat was die derde keer dan? In 1998 vierde en in 2014 derde.

Jacco van Stierop

'@pirazzi

“Rensenbrink tegen de paal! De paal!”.

Verweggistan

'@pirazzi: 1978 in Argentinie.

1 2 ... 31 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.