Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 32 ... 35 36
Poeksel

Ik ben het percentage postings aan het bijhouden waar het woord "winnaarsmentaliteit" wordt gebruikt in een context waarin het net zo goed door het woord "graadverdeling" vervangen had kunnen woorden zonder dat de willekeurigheid van de bewering verhoogd wordt. Dankzij oborobo nog steeds 100%!

pirazzi

O ja, maar dat toernooi is eigenlijk ongeldig.

Kingstown

'@Romans:

Die meisjes zijn veel te jong voor mij om ze als chick te kunnen zien.

@Jacco:

Die paal waar bloed aan zat.

Edit: @Poeksel:

Zou je zo goed willen zijn om dan ook het woord "zuur" bij te houden?
Ik word er tureluurs van als ik zie hoevaak dat voorbij komt.

Laatst gewijzigd
oborobo

'@Poeksel

Ok,alleen voor jou:

Winnaarsmentaliteit.
Het onbreekt Team NL aan Winnaarsmentaliteit.
Wat ik gemist heb is die echte Winnaarsmentaliteit.
Hadden veel meer medailles kunnen zijn als de echte Winnaarsmentaliteit niet
ontbroken had.
Leuke Spelen,alleen weinig tot geen Winnaarsmentaliteit.

Poeksel

'@Kingstown: ik vermoed een sterke correlatie tussen het gebruik van het woord en het zijn.

@oborobo:

Het onbreekt Team NL aan graadverdeling.
Wat ik gemist heb is die echte graadverdeling.
Hadden veel meer medailles kunnen zijn als de echte graadverdeling niet
ontbroken had.
Leuke Spelen,alleen weinig tot geen graadverdeling.

Zie je?

Kingstown

'@oborobo:

Iedereen die meedoet aan de OS heeft een winnaarsmentaliteit.
Behalve Naomi. Die is mee om de chick uit te hangen.

Klootje Kriekeljon

Jeroen Dubbeldam zou Naomi goed kunnen gebruiken als ze haar bitje in doet.

ti-raleigh

'@ xistnc
Jouw conclusie is dus:
Sovjetunie in het verleden = veel medailles = doping
Groot Br nu = veel medailles = veel geld
Ik kan het daar niet mee eens zijn. Voor Russen was sport dé manier om een status en veel geld te krijgen. En daar werd van kindsaf aan al geselecteerd, veel meer en beter dan nu in Groot Br het geval is. Geld was vroeger geen issue in Rusland.
En waarom zou in Groot Br nu geen doping gebruikt worden ?

Kingstown

Wat is dat kanoën toch verschrikkelijk leuk om te zien. Waanzinning spannende sprint en erg knap dat iemand die voor de vijfde (!) keer aan de OS meedoet wederom een medaille weet te halen. Op de duizendste qua tijd gelijk.

xistnc

'@ti-raleigh
Moet het per se zo zwart/wit?

TeamNL

'@kingstown
De komende 4 jaar maar flink investeren in het kanoën want daar zijn maarliefst 16 gouden medailles in te behalen.

Wat dat betreft is er een (te) groot verschil in het aantal gouden medailles die je kan halen per sport.

Schieten en kanoën zijn daar goede voorbeelden van. Bij deze twee sporten kan je in totaal 31 gouden plakken behalen. In totaal zijn er 306 gouden medailles te verdelen deze OS.

Kingstown

'@TeamNL:

Hoeveel medailles er in welke sporten te behalen zijn interesseert me persoonlijk heel weinig. Ik kijk vooral naar sporten die ik zelf leuk vind of daar nu 2 of 10 medailles te verdienen zijn. Als "waterland" is het op zich wel opmerkelijk dat Nederland al heel lang goed meedoet bij het zwemmen en roeien, maar niet bij het kanoën.

Schieten boeit me verder ook helemaal niet (hoewel de naam "Eric Swinkels" altijd meteen door mijn hoofd schiet), maar ik vind het verder prima dat ze daar blijkbaar veel medailles kunnen halen. Sporten (en helemaal naar sport kijken) is voor mij veel meer dan alleen maar medailles tellen.

Pédaleur de charme

Wat gebeurde er met Klamer bij de wissel naar het lopen? Stapte als 5e van haar fiets en begon als 18e met rennen. Schoenen kwijt?

ti-raleigh

'@ xistnc
Nee, het is niet zwart/wit. Vandaar juist mijn vorige bericht. Ik vind de term dopingnatie nogal flauw, want ook van een Russische ezel maak je geen renpaard.
En wat de Britten betreft, daar heerste vroeger totaal geen sportcultuur in vergelijking met landen uit de top 10 van het medailleklassement. Waar die dan plotsklaps vandaan komt....?Dat

@team NL
Laten we lekker blijven doen waar we goed in zijn. Kanoën zal in bepaalde landen ook populair zijn buiten de OS om, in NL niet, hoe wil je dan 4 jaar lang gemotiveerd je sport bedrijven hier ?

Vic413

Als Belgische Handballer supporter ik volop mee voor de Nederlandse dames. Helaas verloren ze, ze waren wat slordig. Dameshandbal is soms veel leuker om naar te kijken dan herenhandbal omdat het meer met tactiek en puur handbal te maken heeft ipv louter kracht.

Laatst gewijzigd
TeamNL

Wat zijn wij toch eigenlijk een uniek land. Het maakt niet uit waar er gespeeld moet worden maar Nederlanders zie je er altijd en vaak nog met een behoorlijk aantal. Ook het HHH draagt hieraan bij. Waar een klein land groot in kan zijn.

Deze OS spelen één week aanwezig geweest in Brazilië. Over 4 jaar proberen van begin tot eind hoop ik.

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Jammer van de volleybaldames. Hun optreden op deze spelen behoorde tot de beste Nederlandse prestaties, maar blijft helaas zonder medaille.

Jacco van Stierop

Dat HHH is toch net zoiets als bocht 7 op l’Alpe d’Huez: hossen, brallen en zuipen?

Volleybal vind ik lastig om naar te kijken, steeds na elk puntje elkaar huggen en high fives geven, uff, ja, teamgeest, we doen het met elkaar, samen staan we sterk…. Wie heeft dat bedacht?

Vanavond wat mij betreft het hoogtepunt van de OS: ritmische gymnastiek. Ik geef direct toe dat het wellicht meer in een circustent dan in een Olympische hal thuis hoort maar wàt een genot om naar te kijken. Je hebt absoluut niet het idee hebt dat je naar een wedstrijd kijkt. Wat een prachtige combinatie van timing, coördinatie, elegantie, beheersing en expressie. Ook mooi dat de oefeningen van de afzonderlijke deelnemers zo van elkaar verschillen. Het enige is misschien dat de muziekkeuzes wat opgefrist mogen worden.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Het was weer mooi. Twee weken kunnen genieten van topsport. Morgen nog even die nietszeggende saaie slotdag en dan is het weer klaar. Als ik terugkijk dan vond ik de wegwedstrijd bij de vrouwen het mooiste moment van Nederland op de Spelen. Ongelooflijke teamgeest van iedereen, taktisch heel goed gereden, drama en in extremis toch nog de winst. Ik had het Annemiek van Vleuten heel erg gegund, maar Van der Breggen ook een mooie winnares.

De grootste verrassende prestaties waren natuurlijk het goud van Sanne Wevers op balk en het goud van Ligtlee op de keirin. Dat Van Gorkum zilver won bij BMX was ook enigszins verrassend en de dominantie van Van Rijsselberghe had ik ook niet zien aankomen. Wat een sportman!

Over de gehele linie heeft Nederland matig gepresteerd. Vooral in de paardensport, in het zwembad en op de tatami is heel slecht gepresteerd. Het was wel heel vaak net niet. Vooral sneu voor de handbalsters en volleybalsters. Spelen een dijk van een toernooi maar belonen zichzelf niet met eremetaal.

ONCE

Morgen saai? je vergeet dat Sagan morgen nog moet. Hopelijk kan ie vooraan meedoen

achilles

Froome - Ventoux momentje op de atletiekpiste met een coulante jury die het vel van de topfavoriet redt.
Amerikaanse 4x100 vrouwen pakken gewoon het goud nadat ze eerst hun stok lieten vallen (door hindering van de loopster naast hen) in de reeksen. Krijgen als enige een herkansing en mogen, het was geen zicht, alleen op de piste opnieuw proberen sneller te lopen dan de traagste finaletijd.

Iemand die weet of dit de normale gang van zaken is? Of de regels wel heel soepel worden omgebogen voor de Amerikanen.
Bij een valpartij op de 5000 m, steeple, etc is het normaal toch part of the game en geen genade.

TeamNL

Mooiste moment: Emotie van Sharon van Rouwendaal bij de medailleuitrijking.

Mooiste wedstrijd: Wegwedstrijd dames

Meest historische medaille: Sanne Wevers.

Sagan=hulk

'@achilles
Dit is perfect normaal. Meestal zijn de ploegen gewoon te ontgoocheld als er zoiets gebeurt en lopen ze hun race niet uit. En dat is een voorwaarde van de jury, je moet je race hebben uitgelopen. Daarom was het zo geweldig dat Felix de anderen aanspoorde om uit te lopen, omdat ze wist dat ze gehinderd werd. De Amerikanen hadden trouwens niet alle voordeel, want ondanks de beste tijd moesten ze in baan 1 starten. In de finale zou dit trouwens niet mogelijk zijn, dan wordt de ene ploeg gewoon gediswalificeerd.

pirazzi

Als de Nederlandse hockeyteams goud hadden gewonnen stond Nederland op plek 7 van de medaillespiegel, nu is dat 11.
Bij het voetbal goud voor Brazilië met Neymar.

Laatst gewijzigd
tendam

Volleybal vind ik lastig om naar te kijken, steeds na elk puntje elkaar huggen en high fives geven, uff, ja, teamgeest, we doen het met elkaar, samen staan we sterk…. Wie heeft dat bedacht?

Misschien is een houding als die van jou wel waarom Nederlandse mannen het verhoudingsgewijs zoveel slechter doen dan de Nederlandse vrouwen ;) Dat huggen doen ze niet alleen voor zichzelf natuurlijk, het is ook het intimideren van de tegenstander... alle beetjes helpen in een sport waar het vaak zo dicht bij elkaar ligt. Zelfs de Chinezen doen het nu, en zie, ze worden Olympisch kampioen.

Dameshandbal is soms veel leuker om naar te kijken dan herenhandbal omdat het meer met tactiek en puur handbal te maken heeft ipv louter kracht.

Dat is wel bij meer sporten het geval. Volleybal, hockey, maar ook turnen... mannenturnen ziet er vaak heel onbeholpen uit (vind ik).

1 2 ... 32 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.