Olympische Spelen Rio 2016

1 2 ... 33 34 35 36
oborobo

'@pirazzi

En als Fontijn(boksen) nog goud gaat winnen dan?

Kingstown

'@ti-raleigh:

Motivatie haal je uit jezelf. Omdat je het leuk vindt om een bepaalde sport te beoefenen en daar de beste in wilt worden.
Bij impopulaire sporten sta je er alleen voor en is er niemand die je steunt buiten je eigen familie/bekenden. Dan moet je dus een enorm doorzettingsvermogen hebben om boven te komen drijven. Geen geld, geen aandacht alleen maar je eigen inzet en motivatie.

Persoonlijk heb ik een enorme bewondering voor sportmensen die een dergelijke weg kiezen. Als je een beetje kan voetballen, zwemmen, schaatsen, fietsen of hockeyen dan kom je in een gespreid bedje terecht qua faciliteiten, ondersteuning en mogelijkheden. Nog steeds allemaal reuze knap natuurlijk als je dan uiteindelijk op topniveau weet te presteren, maar als je gaat schoonspringen, rodelen of worstelen dan wordt het traject opeens een heel stuk lastiger. En krijg je met veel meer obstakels te maken. Niet alleen financiëel, maar ook qua faciliteiten. Überhaupt om serieus genomen te worden in een land waar men zich vooral focust op het investeren in sporten waar men medaillekansen ziet.

Wanneer je dan toch doorzet en slaagt, dan kweek je dus winnaarsmentaliteit. :D Geen hond die in jou sport geintereeerd is (totdat je opeens presteert, dan staan al die hossende carnavalsgekkies met hun oranje wortel op hun hoofd vooraan) honderden kilometers moeten reizen soms tot naar het buitenland aan toe om trainingsfaciliteiten te vinden en dat allemaal uit eigen zak moeten betalen. En het toch doen. Tegen de stroming in. Dat zijn de sporters waar ik het allermeeste waardering en bewondering voor heb. Die hebben er écht alles voor over.

Klootje Kriekeljon

Jacco ben het helemaal eens met je. Zoveel handje klap en billen tikken slaat helemaal nergens op. Wat een onzin, zie je het mannen al doen? Om de minuut komt er een naar je toe voor een high give.. Man sodemieter eens op!
Het is meer ontladen van zenuwen lijkt het... Zoals tafeltennisers aan hun shirt trekken of op de bal blazen.. Stelletje zenuwlijers. De handbal dames ook.. Elke x dat verbeten gedoe.. Komt heel erg gemaakt over.

pirazzi

'@oborobo Met boksgoud erbij achtste, tenzij Zuid-Korea, Australië en Italië nog ergens goud halen. Frankrijk (nu op plek 7) is niet meer in te halen met 9 goud, 17 zilver en 14 brons.


Medailleklassement
Land
1
Verenigde Staten
43 37 36 116
2
Groot-Brittannië
27 22 17 66
3
China
26 18 26 70
4
Rusland
17 17 19 53
5
Duitsland
17 10 14 41
6
Japan
12 8 21 41
7
Frankrijk
9 17 14 40
8
Zuid-Korea
9 3 9 21
9
Australië
8 11 10 29
10
Italië
8 11 7 26
11
Nederland
8 6 4 18

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Als je een beetje kan voetballen, zwemmen, schaatsen, fietsen of hockeyen dan kom je in een gespreid bedje terecht

Je kunt zwemmen qua gespreid bedje niet vergelijken met voetbal of hockey. Kinderen die in Nederland aan wedstrijdzwemmen doen, staan al snel 3 tot 4x per week vóór 5 uur op. Die verlaten hun gespreide bedje dus een stuk vaker en vroeger dan voetballers.

Elke x dat verbeten gedoe.. Komt heel erg gemaakt over.

Eigenlijk nooit zo over nagedacht, maar dat uitbundige gejuich is inderdaad wat overdreven. Toch heeft het me nauwelijks gestoord bij het kijken. Bij sporten waar het momentum zo snel kan kantelen, begrijp ik dat je alles doet om daar een beetje invloed op te hebben. Vind dat gejuich trouwens vaak verrassend spontaan overkomen, juist minder gemaakt dan je zou verwachten.

Laatst gewijzigd
nickdt

In verhouding (Als je kijkt naar het aantal inwoners per land), staat Nederland eerste op de medaillespiegel.

Pédaleur de charme

'@nickdt
Nee hoor, landen als Hongarije en Jamaica scoren hoger.

davidavid

Vlaggendrager mag wat mij betreft Churandy Martina zijn!

Klootje Kriekeljon

Het zal in die sporten vast normaal zijn Pédaleur. En het is natuurlijk net zo goed overdreven om als wielerfan voor je tv te staan schreeuwen, ieder zijn ding.

Pédaleur de charme

Vlaggendrager zal ongetwijfeld een vrouw zijn, na Dubbeldam bij de opening. Sanne Wevers lijkt me de beste kandidate, want verrassend goud in een A-sport en qua leeftijd lang niet zeker van de volgende Olympische Spelen.

achtpuntzes

'@ nickdt:
ook Nieuw Zeeland en zelfs Kroatië doen het beter dan Nederland qua inwoners/medailles. en dan heb je nog enkele mini-landjes die medailles gewonnen hebben en dus ook goed scoren.

Laatst gewijzigd
CeRo
Pédaleur de charme

Ja, dat zijn leuke lijstjes @CeRo. Zetten de prestaties al iets meer in perspectief dan die kale medaillelijstjes. Al kun je je natuurlijk nog steeds afvragen of elke medaille evenveel waard is en of een en 4e, 5e of 8e plek in sport A niet minstens zo indrukwekkend is als een medaille in sport X.

Conclusie: Nederland blijft behoorlijk ver van de top 10, of je nu kijkt naar het BNP, de grootte van de ploeg of het aantal inwoners.

Romāns Vainšteins

http://www.nu.nl/festivals/4310284/luid-applaus-yuri-van-gelder-lowlands.html

Hup Youri, boe heilige boontjes.

Klootje Kriekeljon

Free Youri!

Detankuitlimburg

Die lijstjes met inwonertallen zeggen ook niet veel. Een land als de VS of China kan misschien wel 8 ploegen afvaardigen die allen een medaille zouden kunnen pakken, maar ze mogen maar 1 ploeg sturen. Bijvoorbeeld de VS zou altijd goud zilver brons winnen bij basketbal als ze meer dan 1 team mochten sturen.
Kleinere landen doen het daardoor automatisch relatief beter.

Romāns Vainšteins

Laat Youri idd maar lekker in allerhande kunstacrobatiekgezelschappen langs gekke festivals trekken om niet zelden apewappie terug de tent in te kruipen achteraf, het liefst met subsidie zodat boehoehoehoe'ers op hun beurt weer MIJN belastingcenten verpatsen met de aanschaf van een nieuwe rikketik :) !

xistnc

Ik zou een 11e plek op de afsluitende medaillespiegel dit jaar eigenlijk wel representatief vinden. Relatief hoog voor een klein land, maar nét niet top-10 omdat toch een aantal sporten en sporters niet het verwachte/gehoopte/gehypete rendement hebben opgeleverd. Een gouden plak van Fontijn zou een in mijn ogen geflatteerd 9e of zelfs 8e plek opleveren.

tendam

Zoveel handje klap en billen tikken slaat helemaal nergens op. Wat een onzin, zie je het mannen al doen?

Misschien een keer een volleybalwedstrijd bij de mannen kijken voor je zo'n domme vraag stelt. Ja, mannen doen dat ook (behalve het billen tikken dan).

De Nederlandse vrouwen presteren, de Nederlandse mannen zeiken ze af op internet. Dat zijn zo ongeveer de verhoudingen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Er zijn geen domme vragen Tendam, ook niet als het helemaal geen vraag is. Kom jij uit een volleybalgezin dat je zo op je pik getrapt reageert?

Het blijft een dom fenomeen, daar gaat het me om.. handjeklap doen als je een punt verliest. Net zo dom als in het voetbal klappen voor je ploeggenoot als ie de bal 10 meter over je heen de tribune in jaagt. Aanstellerij, en bij elke bal een beetje energie verspillen.

De Nederlandse vrouwen presteren, de Nederlandse mannen zeiken ze af op internet. Dat zijn zo ongeveer de verhoudingen.

Over domme opmerkingen gesproken. Een facet wordt besproken en er schiet er weer in een stuipreflex. Jouw woorden, en een overtrokken reactie.

Laatst gewijzigd
xistnc

lol @ stuipreflex. Balk, splinter...

Romāns Vainšteins

Hup Klootje die het weer eens op de heupen heeft !

Bij tennis zie je wel eens dat er 33x gestuiterd wordt en 8 x het petje rechtgezet om vervolgens een bal snoeihard het net in te jassen, get a life !

Klootje Kriekeljon

Ja mooi he die bijbel. Deze is jou dan weer op het lijf geschreven:

hoogmoed komt voor de val.

Wat is hoogmoed? Iemand die hoogmoedig is, voelt zich niet alleen beter dan anderen maar kijkt zelfs op hen neer (Lukas 18:9; Johannes 7:47-49). Jezus noemde „hoogmoed” in een rijtje goddeloze eigenschappen die „uit het hart” voortkomen en een persoon „verontreinigen” (Markus 7:20-23). Christenen beseffen dan ook hoe belangrijk het is om te vermijden hooghartig te worden.

Dus houd die levenslessen maar bij je voor als je je vrouw weer zonder eten naar bed stuurt.

Laatst gewijzigd
oborobo

Was er maar meer op de billen getikt,met name door de mannen!

Lamme Frans

Persoonlijke aanvallen in een topic dat over de olympische spelen gaat lijkt me niet zo nodig.

1 2 ... 33 34 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.