SEG Racing Academy

« 1 2
Wielerfan1987

Nadat ik eerder het Rabo Development topic opende lijkt het mij niet meer dan logisch dat ik dat ook doe voor het nieuwe vlaggenschip van de Nederlandse opleidingsploegen nu Rabobank de zeilen strijkt.

Met al een aantal Rabobank talenten die bij SEG onderdak vinden voor volgend jaar lijkt de ploeg een meer Nederlands karakter te krijgen de komende jaren, daarom lijkt het mij hoog tijd om voor deze ploeg een topic aan te maken.

Daarom, voor wie het interesseert;
Bespreek hier alles wat te maken heeft met de SEG Racing Academy....

Wielerfan1987

Laat ik dan ook maar direct zelf de aanzet geven.

Iemand een idee over de te verlengen renners voor deze ploeg? Of nieuwe beloften die jullie er graag zouden zien rijden?

Ikzelf heb alvast een hoop, dat is dat met Nils Eekhoff contracteert, wat mij betreft mijn adoptietalent voor de komende jaren!

Laatst gewijzigd
Verweggistan

[s]Volgens mij gaf SEG bij het laatste Rabo talent dat ze binnenhaalden dat dat de laatste aanwinst was.[/s]
https://twitter.com/SEGracing/status/768729379123888128?lang=nl

Dus C.Bol, H.De Vries, Maas en Lenderink bij Rabo vandaan en het Britse talent Cullaigh zijn de nieuwkomers. Schultz en Ariesen worden prof en het team is een U23 ploeg, dus de renners van 1994 (Evensen, Jiang en Ovett) zullen ook vertrekken, als ze even veel renners als dit jaar willen lijkt de ploeg dus rond met 5 in en 5 uit.
Ik weet alleen niet of hun stagiair Detant ook een contract heeft voor volgend jaar.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@verweggistan.

Dat is typisch engels; Latest (signing)dient vertaalt te worden naar: nieuwste/ meest recente.

Lenderink zal dus vermoedelijk niet de laatste zijn, hoewel ik wel denk dat het de laatste zou kunnen zijn die van Rabo Development over zal komen.

Wat wel jammer zou zijn want bijvoorbeeld Dylan Bouwmans maakte dit jaar als eerstejaars verschillende keren een aardige indruk en een jongen als Jelle Nieuwpoort is al heel jong belofte geworden en verdiend naar mijn idee ook wel een kans bij een mooie ploeg.

Ik vermoed dat een jongen als Julius van den Berg niet verlengd gaat worden overigens, heeft nog maar bar weinig laten zien.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

'@wielerfan1987: Daar heb je helemaal gelijk in.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat is een leuk idee om voor SEG een topic te openen. En die Peter Lenderink zal zeker niet de laatste aanwinst zijn.

Romy2007

Lots of upside? Wat is dat?

Verweggistan

'@romy: upsides is iets van positieve punten (up-side) en daar heeft hij er heel veel van blijkbaar. Klinkt in de context van Lenderink een tikje denigrerend. Hij heeft heel veel goede/positieve kanten. Bij anderen zet SEG neer, hij is u23 kampioen of hij won die race, maar Lenderink is dus blijkbaar vooral gezellig oid.

Romy2007

Volgens is dat geen normaal Engels

Wielerfan1987

Met Ide Schelling heeft SEG Racing Academy een nieuwe Nederlandse versterking voorgesteld.

Indrukwekkende versterking met grote potentie!

S. Morgenstern

Upside wordt in een sport context volgens mij gebruikt om aan te geven dat zo'n sporter nog groeimogelijkheden heeft. Wanneer het over een renner voor een opleidingsploeg gaat een open deur misschien, dat dan weer wel.

Wielerfan1987

SEG wordt wel een mooie ploeg als nieuwe vaandeldrager van het Nederlandse beloftenpeloton.

Met jongens als Maas, de Vries en consorten hebben ze een aantal van de beste beloften die ons land deze generatie rijk is en daar voegen ze nu Ide Schelling en hopelijk binnenkort ook Nils Eekhoff aan toe.

Schelling en Eekhoff horen als je naar klimmend potentieel binnen eigen land kijkt zeker in de top 3 die dit jaar de overstap naar de beloften gaan maken en zij konden zich de afgelopen twee jaar als junioren ook internationaal met de beteren meten.

Kortom, ik heb goede hoop dat SEG Racing Academy als opleidingsinstituut de naam waar gaat maken en weer een hele lichting talentvolle renners gaat afleveren bij de profs de komende jaren!

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik ben er ook blij mee, dat de jonge talenten toch door kunnen groeien via SEG Racing.

jvh93

SEG bewijst zich de laatste seizoenen toch steeds meer als erkende opleidingsploeg. Zeer blij met dit team en ook zeker leuk om te volgen.

Wielerfan1987

Waar ik vooral heel blij mee ben van deze ploeg is dat ze iets tetugdoen voor het Nederlandse wielrennen.

Waar ze begonnen als ploeg met een internationaal oogmerk pakken ze nu de verantwoordelijkheid om de rol van het Rabobank Development Team als opleider van Nederlands talent over te nemen en daarmee jongens als Maas e.d. maar ook de nieuwe eerstejaars beloften niet de dupe te laten worden van de exit van Rabobank en het onvermogen van de KNWU om een opleidingsinstituut te continueren.

Stel je voor wat er met die jongens was gebeurd als SEG deze stap niet genomen had...

Daarnaast werken ze al jaren met enkele Nederlandse materiaalsponsoren aan productontwikkeling waaronder Tacx, Koga en anderen.

De sportmaatschappelijke voetafdruk is gewoon heel groot en wordt alleen maar groter dat is mooi om te zien.

SEG verdiend wat dat betreft absoluut de credits.

jvh93

Volledig mee eens, ben inderdaad ook erg blij dat grote nederlandse talenten daar terechtkunnen nu het RDT ophoudt met bestaan

tendam

Het blijft kwalijk dat het een opleidingsploeg is gekoppeld aan een managementbureau, maar ja, als niemand anders erin slaagt om zo'n ploeg levend te houden dan moet het maar zo.

Wielerfan1987

Bijna gemist,

Maar de nieuwe aanwinst Ide Schelling staat na de eerste etappe te hebben gewonnen ook na de tweede etappe aan de leiding van de GP Ruebliland!

Wielerfan1987

Mooi nieuws dat SEG Racing Academy is uitgenodigd voor de nieuw leven ingeblazen jongeren Giro.

Ik persoonlijk hoop dat Jan Maas hier aan de start komt en misschien zelfs al wel Schelling de jonge klimmer.

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke selectie die SEG naar deze koers gaat sturen.

AndriesW

Hartthijs de Vries is alweer volop in training na zijn ongeval van drie weken geleden.

Laatst gewijzigd
AndriesW

Profploegen staan in de rij voor Hartthijs de Vries.

Ik vind wel dat hij ten opzichte van vorig seizoen nog geen duidelijke progressie heeft geboekt. Hopelijk wordt die alsnog zichtbaar en kan hij een profcontract gaan tekenen.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@AndriesW
Mooi artikel. TLJ en Roompot is kennelijk een 'rij' van profploegen. En die 'SER Academy' is ook mooi :p

AndriesW

'@xistnc
Twee is een rij voor noordelijke begrippen. ;-)
Alternatief: "alle Nederlandse professionele wielerploegen hebben interesse...".

kelderfan

'@AndriesW
Ik vind 't goed bericht, dat TLJ belangstelling heeft voor Hartthijs, want die heeft zich goed verder ontwikkeld bij SEG en lijkt mij een prima aanwinst voor TLJ.

kelderfan

Hartthijs De Vries meldt zelf, dat hij ritme moet opdoen in de bergen in de Giro Ciclistico della Valle d'Aosta Mont Blanc 2017.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.