SEG Racing Academy

1 2 »
Wielerfan1987

Nu ook bij SEG geschoven moet worden met renners omdat ze Jakobsen en de Vries kwijt gaan raken en ikzelf vermoed dat ze ook Adriaam Janssen weleens kunnen kwijtraken aan Roompot.

Wie zouden ze volgens jullie moeten binnenhalen als vervangers?

Ik heb momenteel geen beeld van de juniorencategorie in Nederland maar weet toevallig dat onze beste junior van het moment Maikel Zijlaard al naar Axeon gaat.

Ik hoop dat SEG Lars van den Berg weghaalt bij Metec.
Lars heeft het fysiek van een goede klimmer en bij de Wattmeister competitie heeft hij aangetoond als 19 jarige (destijds nog 18) niet veel onder te doen voor de uiteindelijke winnaar Pjotr Havik (al 23 of 24 meen ik)
Alleen komt het er bij Lars in de koersen nog niet echt uit en ik denk dat hij met de begeleiding bij SEG gecombineerd met een meer internationaal wedstrijdprogramma waarin hij meer kan klimmen nog wel behoorlijke stappen kan gaan zetten.

JannesM

Hopelijk volgen ze de raad van @wielerfan1987 dit jaar wel op en moet Van den Berg er wel uit. Heeft niks gepresteerd en gaat ook z'n laatste jaartje belofte al in. Kijk zo'n Nederlandse titel is heel leuk maar daar ga je het niet mee halen zo te zien. Kunnen ze beter andere jonge renners voor aan nemen. Van de Berg mag hopen op een plekje bij de Snipers.

LottoJumboKenner

'@JannesM Het is dan misschien geen uitblinker maar het lijkt mij een goede jongen om in de ploeg te hebben. Moet er een gat dichtgereden worden of een lead out gemaakt worden dan kun je zulke mannen goed gebruiken. En ik zou het die jongen zeker gunnen om bij de Snipers aan de slag te gaan. Kan goed uit de voeten in de Belgische koersen. Zijn oude ploegleider en tevens hoofd Sniper moet hem daar zeker bij kunnen helpen.

kelderfan

Jan Maas en Stephen Williams hebben een contractverlenging voor 2018. Ik heb ergens gelezen, dat Cees Bol en Peter Lenderink ook hebben verlengd.
Maar bij PCS is dat nog niet bekend.
Daarnaast zijn Minne Verboom, Thymen Arensman, Daan Hoole, Jordi Meeus en Georgios Stavrakakis gehaald voor 2018.

Piet Lut

Cees Bol en Peter Lenderink blijven wel

kelderfan

Dat is goed nieuws en ik zie dat Edoardo Affini met het @quickstepteam op trainings camp gaat volgende week!

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Hopelijk lukt het Cees Bol om dit jaar de ontikkeling op te pakken die hij in 2016 in heeft gezet. Hij heeft het potentieel om een goede wielrenner voor een WT ploeg te worden maar heeft bijna het gehele 2017 gemist door een blessure. Het zou mooi zijn als hij dit jaar toch een contract afdwingt bij de Jumbo ploeg of in 2019 ten minste bij Roompot een kans krijgt zich verder te ontwikkelen.

Wielerfan1987

Je wordt vandaag op je wenken bediend @ghostwriter

Cees Bol vandaag met een prachtige overwinning na een solo van 13km in Wanzele koerse

Wielerfan1987

Nu er diverse uitgaande transfers en vertrek van gezichtsbepalende en dragende renners bij deze mooie opleidingsploeg reeds bekend zijn en er wellicht nog twee transfers aanstaande zijn is dit een mooi moment om te proberen dit topic nieuw leven in te blazen.

Een overzicht van uitgaande renners:

Williams (Bahrain)
van den Berg (EF-Drapac)
Bol (Sunweb)
Lenderink (gestopt)

Mogelijk nog uitgaand:

Maas; loopt stage bij en staat volgens de geruchten in de belangstelling van Lotto Jumbo

Affini; stond al reeds vorig jaar in de belangstelling bij Quick Step.

Bij deze dus aan jullie de vraag, welke junioren of beloften zouden jullie bij deze mooie opleidingsploeg willen zien?

Wielerfan1987

Vanwege alle aandacht voor Thymen door zijn geweldige tweede plaats in de Tour de L'Avenir heb ik hierbij voor geinteresseerden een interview van enige tijd terug:

https://u23cyclingzone.wordpress.com/2018/06/07/get-to-know-thymen-arensman/amp/?__twitter_impression=true

kelderfan

'@Wielerfan1987
Bedankt voor 't plaatsen van 't artikel. SEG is goed bezig met die jongens, Hopelijk kan hij zijn studie combineren met 't wielrennen. Dat zal niet makkelijk zijn.

Celestino

Iemand enig idee welke jonge renners naar SEG gaan? Dainese, Evans en Antunes lijken wel goede versterkingen.

kelderfan

'@wielerfan1987
Een leuk artikel over Peter Lenderink bij SEG partner SMC SportMáx.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.