Quotes raden XIX

1 2 ... 10 ... 47 48
billi

Voeckler?

Jacco van Stierop

Als één bepaalde, eerder gegeven tip doorslaggevend is geweest om deze naam te noemen, dan vind ik het heel goed gevonden. Helaas is het niet juist. Die tip moet je nog letterlijker nemen.
Je mag je wel troosten met het feit dat je onbetwist recordhouder bent aangaande het aantal links: 6!

Ik weet dat ik me graag bezondig aan het proberen mensen op het verkeerde been te zetten, maar bij deze opgave hou ik me toch behoorlijk in.

Nog een tip.
Het staat mij niet bij, –ik zie en onthoud ook niet alles-, maar misschien dat deze anekdote jullie nog helder voor de geest staat:
Vergissen is menselijk, zelfs in het oortjes-tijdperk. Ook de quoter heeft weleens zijn armen de lucht ingegooid niet wetende dat er al een stuk of wat renners eerder de eindstreep waren gepasseerd.
We hebben het hier niet over een etappe in de ZLM-tour of de Ronde van Het Groene Hart. Gebeurtenis van niet zo heel erg lang geleden.

simplex

Cyril Gautier ?

PS die NIET gekromde sturen maken het wel een stukje moeilijker.

Jacco van Stierop

Nee, helaas, geen links en te jong.
Nou ja, anderen zeggen mountainbike.

Wielrennertje

Jeremy roy?

ZwartebroekengeIetrui

Matteo Tosatto?

dustin

Arnold Jeannesson?

billi

Heeft deze persoon iets met Lotto?

Jacco van Stierop

Nog niet geraden.
Jérémy Roy is reeds eerder genoemd, 1 link.
Met Matteo Tosatto geen links; je zou het dragen van een klassementstrui gedurende enkele dagen in een grote ronde als een overeenkomst kunnen zien.
Met Arnold Jeannesson 1 link. Vergelijkbaar qua type renner.

@billi
Lotto staat niet op het lijstje met links maar dat betekent niet dat er geen connectie zou kunnen bestaan. Er staat wel een andere wielerploeg op dat lijstje.

De quoter heeft wel eens een wedstrijd op WT (toen nog PT) niveau gewonnen.

simplex

Daryl Impey?

billi

Ik dacht aan Peraud?

(Maar na de laatste aanwijzing twijfel ik toch wel wat.)

Jacco van Stierop

Nee.
Impey is een zeer vergelijkbare renner op vele vlakken; hun erelijsten doen ook weinig voor elkaar onder. Impey is de wat betere tijdrijder, de quoter is misschien iets avontuurlijker aangelegd. Maar gek genoeg 0 links.
Péraud is de betere klassementsman, toch 2 links.

dustin

Alexis Vuillermoz?

Jacco van Stierop

Als Vuillermoz ook bij de elite mannen nationaal kampioen mountainbike was geworden was er een link uitgedeeld, maar helaas: 0 links.

Bekijk de categorieën van @Pédaleur nog een keer. De quoter is:
1 duidelijk herkenbaar;
2 een exoot;
3 heeft een lange staat van dienst in de hoogste afdeling van het internationale wegwielrennen (van laten we zeggen ten minste 10 jaar).

Dikke kans dat je dan uitkomt bij de gezochte naam.

Laatst gewijzigd
simplex

Jussi Veikkanen?

billi

Taaramae?

Jacco van Stierop

Moest hem wel zijn hè, @simplex, punt voor jou!

Quote werd opgetekend tijdens de Giro 2015. Veikkanen stelde zich in dienst van Alexandre Geniez die uiteindelijk keurig 9e zou worden in het eindklassement. Het jaar ervoor had Veikkanen in de Giro vooral gewerkt voor Bouhanni die drie ritzeges wist te pakken.

Jussi dus. Vrijwel zijn hele carrière drager van die prachtige kampioenstrui (een opvallende/herkenbare verschijning: categorie 1 van @Pédaleur), Fin (exoot, categorie 2) en vrijwel zijn gehele profcarrière in dienst van FdJ (categorie 3). Eind 2015 zwaaide hij af als renner en nam hij plaats in de begeleidingsstaf van de Franse ploeg.

Net als Tjallingii won Veikkanen een rittenkoers op het Afrikaanse continent, Tjallingii de Ronde van Burkino Faso en Jussi de Ronde van Gabon, net als Voeckler.
Net als Tjalingii droeg Veikkanen de bergtrui in een grote ronde gedurende enkele dagen. Tjallingii in de Giro 2016, Jussi in de Tour 2009. Hij was na Carlström de tweede Fin die deelnam aan de Tour en de eerste die een klassementstrui mocht dragen.

Jussi is één jaar vreemd gegaan. Op voorspraak van Gilbert, die hem nog kende van zijn FdJ-tijd werd Jussi naar het Belgische Lotto gehaald. Jussi was alle 4 keer aanwezig bij de Grand Slam van Gilbert in het voorjaar van 2011. Alle 4 keer een DNF achter zijn naam maar dat tekent de ware knecht: na gedane arbeid geen onnodige energie verspillen maar je weer opladen om te zorgen dat je na de volgende wedstrijd weer een glas champagne als aperitief krijgt ingeschonken.

Heb altijd een grenzeloze bewondering voor dit soort renners: zich wegcijferen voor een kopman, - ongeacht of die nu sprinter, klassiekerrijder of klassementsrijder is- maar zo af en toe de kans grijpen om voor eigen succes te gaan. En dan nog zo blijven glimlachen!

billi

mooie quote .....
mooie uitleg :)

simplex

Inderdaad een prachtige renner die zijn beroep voorbeeldig heeft opgepakt.
Vond het toch lang een moeilijke opgave, maar de linken achteraf sluiten het boek Veikkanen weer mooi. Dat ik hem nu tegenkwam had toch ook weer te maken met het al eerder al zoeken in vooral de Franse ploegen.

Jacco van Stierop: 2
simplex: 2
Vic413: 1
Wielrennertje: 1
dustin: 1
chrisabels: 1
Pédaleur de charme: 1

Nu weer eentje van een andere orde.
"Dat ze eerst eens in de disco gaan kijken. Daar zie je meer ellende dan in de hele wielersport"

billi

Michel Pollentier?

simplex

Helaas.

Jacco van Stierop

Disco’s. Die bestaan amper meer.

Roger de Vlaeminck?

simplex

Nee ook den Roger kwam wellicht niet in de disco? Hoewel ze toen wel in opkomst waren.

TiesW

Wiggins?

dustin

Cavendish?

1 2 ... 10 ... 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.