Quotes raden XIX

1 2 ... 14 ... 47 48
simplex

Tom Dumoulin?

Jacco van Stierop

Robert Millar?

Pédaleur de charme

Qua type renner komt Dumoulin het dichtst in de buurt, maar de quoter is net zo excentriek als Millar. Wel op een andere manier.

Ik interpreteer het begrip link op een bepaald vlak iets ruimer dan ik normaal doe. In die ruimere definitie zijn er 4 links met Dumoulin en 2 met Millar.

dustin

Peter Sagan?

Pédaleur de charme

Nee, zo op het eerste gezicht 2 links. Edit: en op het tweede gezicht 3 links.

De quoter is een excentriekeling, net als Sagan, maar hij is geen showman. Buiten beeld heeft hij heel wat extremere dingen gedaan dan Sagan, voor zover mij bekend.

Laatst gewijzigd
simplex

Svein Tuft?

Pédaleur de charme

Ik had al zo'n vermoeden dat deze snel geraden zou worden. Punt voor simplex.

Het leven dat Tuft leidde voor hij profwielrenner werd, leest als een roman. Zonder geld zwervend door Noord-Amerika. Soms op de fiets, soms te voet, soms springend van goederentrein op goederentrein. 'We wisten 's ochtends niet waar we 's avonds zouden uitkomen'. Zonder geld en zonder bezit. Ik herinner me een uitspraak van Vaughters over het begin van Tuft bij de profs: 'Hij had een lange baard en hij stonk verschrikkelijk, maar het was duidelijk dat hij heel hard kon fietsen.' Het profpeloton is natuurlijk een beetje een keurslijf met weinig ruimte voor echt excentriek gedrag, maar Tuft is gelukkig een beetje een buitenstaander gebleven. Er zullen niet veel renners zijn die de dag beginnen met meditatie. Ik kwam ook een uitspraak van Tuft tegen dat hij in z'n vrije tijd graag gaat wandelen in de bergen. Op blote voeten.

Pédaleur de charme

O ja, ruimer qua linkjes dan normaal omdat ik de ploegentijdritten die Tuft met zijn team won in Giro en Tour heb meegerekend als etappe-overwinningen. Doe ik normaal niet, maar leek me voor een tijdrijder als Tuft wel passend.

simplex

De woorden excentriekeling en extreem deden mij direct aan Tuft denken.

Jacco van Stierop: 3
Pédaleur de charme: 3
simplex: 3
Vic413: 1
Wielrennertje: 1
dustin: 1
chrisabels: 1

"Er zijn jongens die nu nog niet heel erg opvallen, maar wel erg goed bezig zijn.
Neem Kwiatkowski, hij heeft een goede uitstraling en dito werkethiek.
Dit talent valt in positieve zin op als iemand die duidelijk de juiste richting op gaat".

billi

Ik kende het verhaal van Svein Tuft niet. Leuke invalshoek, leuke quote, Tinkov zou mijn volgende antwoord zijn geweest.

Wilfried Peeters?

simplex

Peeters heeft hem mede aangetrokken en 4 jaar begeleid, maar toch is deze uitspraak niet van hem.

Pédaleur de charme

Bruyneel?

Jacco van Stierop

Kende ook niet het verhaal van Tuft. Altijd leuk om dit soort achtergronden te leren kennen aan de hand van dit soort spelletjes. Zat te denken aan Graham Obree, maar was misschien eerder maniakaal dan excentriek.

On: Yaroslav Popovych?

simplex

Bruyneel heeft hem ook een jaartje in ploeg gehad maar heeft het te druk gehad met andere zaken om dit zo te kunnen zeggen :p
Ook van ploeggenoot Popovych is deze quote niet.

Linken als ploeg heb ik nog niet meegenomen. Verder nog niet zo veel opvallends of treffends.

Vic413

Servais Knaven?

dustin

Steels?

simplex

Nee ook geen Knaven of Steels die ik trouwens ook dezelfde ploeglinken kan geven als hiervoor.

billi

Patrick Lefevere?

simplex

Ook gene Patrick.

billi

Ik heb de volgende al in mijn gedachte ;)

Pédaleur de charme

José De Cauwer?

Laatst gewijzigd
simplex

De eerder gegeven ploeglinken (met Kwiatkowski) zouden duidelijker kunnen zijn geworden.
Veelal werden oplossingen als ex-renners - ploegleiders gegeven en met José De Cauwer komt er nog een dimensie (commentator - analist) bij, maar met alle drie criteria kan ik geen echte link mee maken.

billi

Golas?

simplex

Dit gaat zeker de juiste kant op, maar is nog niet de oplossing.

Vic413

Froome?

1 2 ... 14 ... 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.