Quotes raden XIX

1 2 ... 13 ... 47 48
billi

Acevedo?

Pédaleur de charme

Nee, Zubeldia (2 links) en Acevedo zijn het niet. En Azevedo trowens ook niet.

Overeenkomst met Zubeldia: beiden hebben een minder bekende broer die ook heeft gefietst. Verschil met Zubeldia: de quoter komt in het peloton maar weinig landgenoten tegen.

Jacco van Stierop

Fumiyuki Beppu?

dustin

Yukiya Arashiro?

Pédaleur de charme

Ja, het is een quote van Beppu. Punt voor Jacco.

Beppu zei dit enkele jaren geleden, na de Japan Cup. Ook dit jaar was hij actief in die koers. Hij won er het criterium. Na afloop gaf hij aan hoe mooi het was dat heel de ploeg voor hem gereden had. Een speciale vermelding had hij voor Cancellara, die in die koers afscheid nam.

Links: de diverse ploegen en nationale titels in de tijdrit en de wegwedstrijd. Heel veel meer won Beppu ook niet, behalve dan twee etappes in de Ronde van de Aostavallei, die Popovych twee keer op z'n naam schreef.

Het opstapje naar de profs was voor Beppu Vélo Club La Pomme uit Marseille, een amateurclub die veel profs heeft voortgebracht. Beppu reed er samen met onder andere Daniel Martin en Nicolas Roche. Dankzij de jaren in Frankrijk spreekt hij goed Frans. Ook Engels beheerst hij goed en ik vermoed dat hij aan zijn jaren bij Skil wel wat woordjes Nederlands heeft overgehouden.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Jacco van Stierop: 3
simplex: 2
Pédaleur de charme: 2
Vic413: 1
Wielrennertje: 1
dustin: 1
chrisabels: 1

Gezien de tijd van het jaar enkele stichtelijke woorden:

“Een tip? Amuseer jezelf ! Om succes te hebben moet je van deze sport houden en er voor zorgen dat het leven als een sportman geen opoffering wordt maar een genoegen, een noodzakelijk vermaak dat, indien juist uitgevoerd, zeker mooie vruchten zal afwerpen.”

simplex

Ik zie voorlopig twee potentiële quoters en probeer het maar met Esteban Chaves.

ZwartebroekengeIetrui

Adam Hansen?

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Geen slecht begin:
Chavez 3 links
Hansen 1 link.

Ik weet niet of de quoter nog toekomt aan het uitrijden van zoveel grote ronden als Hansen.

dustin

Nairo Quintana?

Vic413

Valverde?

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Nee
Nairo Quintana 3 links
Valverde 4 links

1 link is bij alle tot nu toe genoemde namen langsgekomen.

Pédaleur de charme

Purito?

billi

Greipel?

Jacco van Stierop

Nee.
Purito 2 links
Overeenkomst met Purito is dat de quoter ook nooit een grote ronde heeft gewonnen.

Greipel 1 link
De quoter is zeker geen strijkijzer, verre van, heeft bewezen top10 te kunnen rijden in een massaspurt, maar als pure sprinter staat hij niet te boek.

Er is trouwens ook een overeenkomst met de quoter van de vorige opgave (geen link).

simplex

Rui Costa?

Jacco van Stierop

Nee, Rui Costa is het niet.
Gek genoeg geen enkele link, wel de nodige net-niet linken. Qua type zit je wel in de goede richting.

billi

nibali?

Pédaleur de charme

Rebellin?

Jacco van Stierop

Punt voor @Pédaleur!
Quote uitgesproken in december 2015.

Davide heeft net als Beppu en ook Nibali een fietsende broer: Simone. Beiden fietsten een seizoen bij FdJ, in 1997. Bij de elite is Simone nooit verder gekomen dan een 118e plaats in Milaan- San Remo.
Sinds dit jaar is Rebellin recordhouder betreffende het aantal uitgereden Amstel Gold Races: 16. Vorige recordhouder was Maarten den Bakker met 15.

Rebellin heeft geen smetteloos blazoen, maar zijn toewijding, liefde voor de fiets en het feit dat hij nog steeds in staat is redelijke resultaten te boeken dwingt wel respect af. Althans bij mij. Maar ik heb gemerkt dat ik vrij inconsequent ben wat betreft mijn houding ten opzichte van zondaars.

simplex

'@Jacco. Toch die ene link vergeten bij Rui Costa?
Uit wikipedia:
"Mário Jorge Faria da Costa (Póvoa de Varzim, 15 november 1985) is een Portugees wielrenner die anno 2015 rijdt voor Lampre-Merida. Costa is de oudere broer van voormalig wereldkampioen Rui Costa."

Jacco van Stierop

Ah, eh ja. Ik kan mij eruit redden door te stellen dat ik ‘heeft ook nog een broer die…’ niet als link had aangemerkt maar als een officieuze overeenkomst.
Maar je hebt volkomen gelijk dat ik het geheel over het hoofd heb gezien. Costa, Rui Costa, ook nog voetballers met die naam, wordt er niet eenvoudiger op.
Had op de middelbare school een meisje in de klas die Santina Costa heette, maar die had dan weer Italiaanse ouders. Ingewikkeld.

simplex

Bedankt voor je eerlijke en mooie verklaring ;)
Had mij trouwens niet geholpen hoor, want ik had nog zeker niet aan Rebellin gedacht en ik moest toch op mijn beurt wachten.

Pédaleur de charme

Ik heb wat meer moeite met Rebellin, maar durf evenmin te pretenderen dat ik volkomen consequent ben in het (al dan niet) veroordelen van zondaars. Op zich heb ik wel sympathie voor die renners die ver boven de pensioengerechtigde wielerleeftijd nog altijd rondfietsen. Renners die op het allerhoogste niveau hebben geacteerd, en een decennium later een paar treetjes lager nog steeds zeer gedreven bezig zijn. Al lang buiten de schijnwerpers, soms weet je niet eens dat ze nog fietsen.

Je zou er een complete wielerploeg mee samen kunnen stellen: Mancebo, Sevilla, Rebellin, etc.

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

'Ik begin de dag graag met wat yoga en meditatie. Het wielerwereldje is een beetje een gekkenhuis, je moet zorgen dat je in evenwicht blijft.'

Jacco van Stierop: 3
Pédaleur de charme: 3
simplex: 2
Vic413: 1
Wielrennertje: 1
dustin: 1
chrisabels: 1

1 2 ... 13 ... 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.