Quotes raden XIX

1 2 ... 20 ... 47 48
Jacco van Stierop

Gallopin 1 link
Kreuziger 1 link
Kruijswijk 2 linken
Formolo 2 linken
A. Schleck 1 link

Bij 2 van hen weer diezelfde, veel voorkomende link. Verder 2 nieuwe links en dan zijn alle links die ik van te voren had bedacht langsgekomen.

Heb de gemiddelde leeftijd van de tot nu toe genoemde coureurs niet uitgerekend maar die van de quoter zit daar onder, dat durf ik wel te stellen.

simplex

Arredondo?

ZwartebroekengeIetrui

Kelderman?

Jacco van Stierop

Kelderman 2 linken
Arredondo 1 link

Met Arredondo dezelfde link als met zijn landgenoot Pantano.
Formolo en Kelderman zijn dan weer jonger dan de quoter.

De gegeven linken doen wellicht anders vermoeden maar de quoter hoeft thuis niet al te veel ruimte te maken voor zijn prijzenkast. Zijn erelijst past op een A4-tje; nou vooruit, op een A5-je lukt ook nog wel.

billi

N Quintana?

billi

Uhhh, laatste zinnen over het hoofd gezien, gaat het dus ook niet worden.

simplex

Bob Jungels?

ZwartebroekengeIetrui

Andrey Amador?

RainbowJersey

Fuglsang?

Jacco van Stierop

N Quintana 3 linken
Bob Jungels 1 link
Amador 2 linken
Fuglsang 2 linken

Het is geen link maar er is een overeenkomst tussen de quoter en de genoemde renners Monfort, Pantano, D. Moreno, Kelderman, Amador en Fuglsang.

Hij is geen opvallende verschijning maar iedereen die een beetje het wielrennen volgt kent hem wel. Liet zich afgelopen jaar zien in een paar hele mooie ritten.

ZwartebroekengeIetrui

Atapuma?

RainbowJersey

Betancur

billi

Serry?

Jacco van Stierop

Atapuma 1 link
Betancur 1 link
Serry 0 linken

Als WT-renner heeft de quoter ieder jaar wel minstens één door jullie genoemde naam als ploeggenoot gehad.
Het zal in de annalen van de wielersport een kleine voetnoot zijn maar de quoter heeft in 2016 een historisch resultaat geboekt.

billi

Bennati?
Edit: in de wacht, mag nog niet
Edit: na simplex dan

Laatst gewijzigd
simplex

Benjamin King?

ZwartebroekengeIetrui

Craddock?

Jacco van Stierop

Benjamin King 2 linken
Bennati 2 linken
Craddock 1 link

Kan zijn dat de quoter de baard nog niet in zijn keel had toen Bennati van start ging in zijn eerste grote ronde.
Ook de quoter heeft wel eens kennis gemaakt met een iets te enthousiaste toeschouwer. De laatste heeft waarschijnlijk wel een les geleerd.

Pédaleur de charme

George Bennett?

simplex

Fabio Felline?

lotto-jumbo fan

Poels

Jacco van Stierop

Punt voor Pédaleur!

Uitspraak gedaan tijdens de Vuelta 2016 toen hij nog 12e stond in het AK. Uiteindelijk schoof hij op naar de 10e stek en werd daarmee de eerste kiwi ooit in de top 10 van een grote ronde.

Geen veelwinnaar, - alleen de Ronde van Wellington 2011 heeft hij op zijn naam staan-, dus ik heb me moeten behelpen met het verzinnen van linken:
- RadioShack 2012-13
- Cannondale 2014
- TLJ 2015-16
- niet- Europeaan
- top 10 eindklassement Vuelta
- alle 3 de grote ronden minstens één keer uitgereden.

De overeenkomst met Monfort, Pantano, D Moreno, Kelderman, Andrey Amador, Fuglsang is dat ze nooit hebben hoeven op te geven als ze deelnamen aan een grote ronde.

Als renner kwam George Bennett voor het eerst echt op mijn scherm in de Vuelta-etappe door Asturias die door Frank Schleck werd gewonnen (2015).
2016 was zonder meer het beste jaar van Bennett tot nu toe. Hij maakte deel uit van de kopgroep zowel in de koninginnenetappe van de Tour (Dumoulin) als die van de Vuelta (Gesink), hij werd respectievelijk 7e en 4e in het dagklassement. In die rit naar Arcalis botste Bennett met zijn schouder tegen een naar voren gelopen toeschouwer aan die pardoes gestrekt ging.

Als persoon kende ik George Bennett in het geheel niet totdat ik een filmpje zag op youtube van volgens mij Orica/backstage tijdens de afgelopen Vuelta. Hij was toen wat aan het dollen met Chavez en ik kreeg direct sympathie voor hem.
Als voorbereiding van deze opgave heb ik wat meer van hem bekeken en het is inderdaad gewoon een hele leuke, vlotte knul. Ik hoop dan ook dat hij goed herstelt van zijn Pfeiffer en spoedig weer op zoek kan gaan naar zijn mogelijkheden.

simplex

Ben blij dat ook deze weer is opgelost.
Leek niet zo moeilijk maar werd het wel steeds meer.
Heb altijd vanuit de Radioshack/Trek database gezocht en ben dus Bennett ook tegengekomen.
Toch door andere linken en het niet winnen van een etappe ben ik steeds de foutieve richting ingegaan.
Je hebt de quote keurig voorbereid Jacco!

Pédaleur de charme

'Het was een warme dag, dat was in mijn voordeel. Fabian houdt niet van warmte, ik juist wel.'

simplex: 4
Jacco van Stierop: 4
Pédaleur de charme: 4
Vic413: 2
dustin: 2
Wielrennertje: 1
chrisabels: 1

billi

Boonen?

1 2 ... 20 ... 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.