Poeh, heb niet geweten dat-ie zo moeilijk is.
Cavendish 10 linken (als ik goed heb geteld)
Michael Rogers 3 linken
Ciolek 3 linken
Kwiatkowski 3 linken
Cavendish en Kwiatkowski kunnen in het rijtje met Ballan, Rui Costa etc.
Michael Rogers en Wiggins zou je onder een andere indirecte link kunnen plaatsen.
De twee indirecte linken houden ook weer verband met elkaar.
Edit: 4 linken met Ciolek; hij en Matthews zijn de beste keuzes tot nu.
Ci siamo, we zijn er. Punt voor Pédaleur!
De quote refereert naar het winnen van het wereldkampioenschap 2002 bij de beloften in Zolder.
Mocht het volgende seizoen direct aan de slag bij Fasso Bortolo maar kon bij die club, als ploeggenoot van Petacchi, geen enkele keer zijn armen de lucht in steken. Pas in 2006 won hij zijn eerste koers bij de elite.
Verder nog gefietst voor Liquigas en bij Lefèvre met Boonen als ploegmaat (chicco = boon, korrel, meervoud: chicchi). Zette begin deze maand een punt achter zijn carrière, omvattende zo’n 35 zeges.
WF noemde zijn loopbaan geslaagd in een artikeltje begin januari. Hijzelf lijkt zich ook te schikken in zijn lot dat hij niet de opvolger werd van Petacchi of Cipollini. Het zij zo, moet hij schouderophalend gedacht hebben. Zijn opgeruimde karakter helpt daarbij wel.
Vermeldenswaardig is zijn magistrale sprint in de laatste etappe van de Ronde van Qatar 2010.
Opvallend trouwens dat veel beloftenkampioenen het niet echt hebben kunnen maken bij de elite.
Linken o.a.:
Nokere koers
Etappewinst Tirreno
Etappewinst Catalonië
Etappewinst TdU
Etappewinst Ronde van Denemarken,
en meer van dat soort grut.
Dat is dan weer verrassend snel... Punt voor Zwartebroekengeletrui.
Als renner voor de klassiekers stond je in Spanje toch altijd wat lager aangeschreven dan als ronderenner. De eerste die daar enigszins verandering in bracht, was Oscarito. Geen wonder dus dat Lobato, die MSR als zijn favoriete koers ziet, Freire als voorbeeld zag.
'@Jacco. Ik moet toch even het volgende kwijt.
Bij de start van deze quote op 24 jan. was een eerste beoordeling van de inzendingen.
“Qua type komt Bettini het dichtst in de buurt”
Ben ik toch vanaf dat moment (later ook via Matthews e.a. ) naar dat soort typen blijven zoeken.
Hoe? Door o.a. steeds te kijken welk programma ze gereden hebben. En je zoekt dan toch ook naar een eveneens wat meer bekende en ook meer succesvolle renner. Iemand waar je herinneringen aan kunt hebben en dus ook herkent in dit spel.
Chicchi heeft in 13 jaar 3 x MSR anoniem mee mogen rijden als Italiaan van een klein Italiaans ploegje. De overige parcoursen waar Bettini, Matthews e.a. het meest reden heeft hij vermoedelijk zelfs nog nooit gezien?
Sorry dat ik dit moet zeggen. Heb er (te) veel tijd in gestoken maar helaas vrijwel voortdurend in de verkeerde richting gezocht.
Ben ik de enige die deze quote over en na het WK Beloften in 2002 niet kan herinneren of nooit is tegengekomen en hier geen enkel idee van had en dus pas na de laatste aanwijzingen pas kon plaatsen? Ik zie dat Pédaleur hetzelfde ervaart.
Aan dit spel deden en doen ook diverse jongeren mee. Ik ben daarom ook wat voorzichtiger geworden met quotes uit de jaren 70/90. Kansen mogen wel wat gespreid worden bij dit spel.
'@simplex
Ik begrijp dat je door de opmerking over Bettini enigszins op het verkeerde been bent gezet. Ik dacht daardoor ook eerder aan iemand die in de klassiekers zijn mannetje stond. Aan de andere kant past de quote zelf wel heel goed bij een renner die de grote verwachtingen niet helemaal heeft kunnen waarmaken. Het verloop van zo'n opgave wordt vaak ook een beetje bepaald door de eerste namen die worden gegeven. Dat waren in dit geval allemaal grote kampioenen. Daardoor zaten we niet helemaal in het juiste vaarwater.
Ik ben het overigens niet met je eens dat alle quotes uit de periode moeten zijn die de jongste medespelers bewust hebben meegemaakt. Ik heb zelf in dit spelletje ook diverse punten gescoord met quotes van voor mijn tijd. Vind zo'n spelletje juist wel een leuke manier om te 'fietsen' door de wielergeschiedenis. Wielrennen leeft toch ook van de geschiedenis. Ik zou zeggen: het spel zou een mooie balans moeten zijn van actueel en wat verder terug in de tijd.
'@Pédaleur. In je eerste alinea kan ik me deels vinden. maar juist de antwoorden bepalen mede de richting die de deelnemers hebben gezocht. Ik zelf heb tot vandaag (Rogers) gezocht op wereldkampioenen in combinatie met type heuvelrenner. Bovendien leek het er lange tijd op dat het een Australiër kon zijn.
Mijn kritiek en zorg is vooral dat een zo'n onbekende renner vanwege een prestatie bij de beloften als quoter wordt gebruikt en de deelnemers 12 dagen vanuit andere invalshoeken hier totaal niet in de buurt bij komen.
Ik denk dat als quotes onbekend en dus (te) moeilijk zijn dit voorkomen kan worden of eerder wat toegelicht of anders gestuurd worden. Zelfde vb is de gele trui van onlangs. Toen dit bekend werd zou ik de tweede en meest bekende gele trui (P-N) en de daaropvolgende ca. 10 gele truien hebben kunnen doorspitten, Dan nog zou ik niet achter een achterhaalde amarillo trui (goudgeel) zijn aangegaan.
Ik zeg nergens en heb nooit gesteld dat quotes alleen moeten komen uit de periode van jongere spelers. Maar je zou er wel wat rekening mee kunnen en mogen houden.
Ik ben het wel met je eens dat quotes van alle tijden mogen en kunnen zijn. Dat ter lering of herkenning en het bevestigt de mooie en roemruchte wielergeschiedenis
'@simplex
Diversiteit van de te raden renners vind ik juist een leuk aspect aan dit spelletje. Kopmannen, knechten, klimmers, sprinters etc. uit het nu of die in de vergetelheid dreigen te raken.
De quote die ik deze keer had uitgekozen leek me wel een aardige omdat de quoter opgezadeld werd een grote verwachting, die hij vervolgens niet echt wist waar te maken. Dat is toch een aspect van de (wieler)sport.
Bij de eerste namen die jullie noemden vond ik Bettini het dichtst in de buurt omdat hij gezegend was met een meer dan behoorlijke sprint. In mijn volgende aanwijzingen heb ik toch geprobeerd te hinten naar het sprintvermogen en naar Vlaamse wedstrijden. Vervolgens heb ik het WK trachten te benadrukken. Wereldkampioen op de weg bij de beloften vind ik iets anders dan WK op de weg bij de elite, of WK scratch of WK veldrijden. Vandaar dat ik dat een indirecte link heb genoemd, ja, ze hebben allemaal een regenboogtrui in bezit maar de discipline is niet hetzelfde.
Geen enkele renner is hetzelfde. Er zijn talloze verschillende sprinters, heuvelrenners, klimmers. Als er een bepaalde overeenkomst is tussen de quoter en een genoemde renner wil dat natuurlijk niet zeggen dat andere kwaliteiten ook automatisch overeenkomen.
Maar ik neem je kritiek ter harte, het gaat in de eerste plaats om vermaak en verder een klein beetje lering. Ik zal voorzichtiger zijn met typeringen.
Jacco van Stierop: 7
Pédaleur de charme: 7
simplex: 5
Vic413: 2
dustin: 2
ZwartebroekengeIetrui 2
Wielrennertje: 1
chrisabels: 1
billi 1
RainbowJersey 1
Ik houd er erg van om 100% te werken voor mijn kopman. Mijn werk voor de kopman in dit jaar heeft dat bevestigt. Ik vind die rol leuk en houd ook van het "job done" gevoel. Helemaal wanneer hij goed presteert en dit is bij hem vaak het geval.
Thomas?
@simplex
Ik geef toe dat die gele trui een beetje misleidend was, maar af en toe is het leuk om mensen even op het verkeerde been te zetten. Zolang dat met mate gebeurt, moet het toch kunnen? Het blijft tenslotte een spelletje.
En die gele trui in de Vuelta vind ik een interessant stukje wielergeschiedenis. Die ronde heeft best lang gezocht naar een eigen identiteit, dat weerspiegelt zich ook in veranderende kleuren van de leiderstrui.
'@Jacco
Dank voor je reactie. Ik ben het met je algemene uitleg en toelichting eens en kan me daar uiteraard wel in vinden. Maar daar gingen mijn twee laatste posts niet alleen over.
Je uitleg hoe te hebben gereageerd is duidelijk. Toch bleven ik en anderen ondanks de vele aanwijzingen 12 dagen in een heel andere richting zoeken. Eerst na je laatste commentaar en duidelijke aanwijzing was het dus pas duidelijk.
De uitkomst was vermoedelijk ook voor iedereen verrassend.
Je laatste zin: “Maar ik neem je kritiek ter harte, het gaat in de eerste plaats om vermaak en verder een klein beetje lering. Ik zal voorzichtiger zijn met typeringen”
Helemaal mee eens en bedankt voor je positieve bijdragen.
@Pédaleur.
Misleiding is misschien leuk als het even duurt en niet teveel impact heeft.
Stel dat ik bij die opgave na mijn zoekwerk wat al enige tijd in beslag had genomen, en dus na geen TDF gele trui toch met een volgende gele trui en dus met Parijs-Nice etc etc.was doorgegaan.. Die tijd en zin ontbraken en op een leiderstrui van Vuelta was ik vermoedelijk niet (op tijd) uitgekomen.
Had me nog meer tijd gekost en inderdaad “het is een spelletje” , Maar ik besteed er op die wijze nog meer en teveel tijd aan die ik eigenlijk beter aan andere zaken kan besteden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.