Quotes raden XIX

1 2 ... 30 ... 47 48
Jacco van Stierop

Nee, geen Phil Anderson, de quoter is een renner uit dit millennium, wel 3 linken.
Voeckler ook niet, de quoter is normaal gesproken rapper aan de meet, 2 linken.
Wat Kuiper betreft: de quote verwijst naar een koers in een land waar Hennie ook enkele grote successen heeft geboekt.

@simplex
Dank voor je verhaal, altijd leuk om persoonlijke ervaringen rondom de koers te lezen.
Ik heb het nog even nageplozen en je hebt gelijk. L’Alpe d’Huez was weliswaar opgenomen in het parcours van de Tour 1976 (Joop won daar) maar Kuiper in zijn regenboogtrui kwam pas enkele dagen later, aan de voet van de Pyreneeën, lelijk ten val, en wel zodanig dat hij de dag erop moest opgeven. Staat me bij dat hij kermend op het asfalt lag.
Is die herinnering ook weer bijgesteld. Wat ik wel zeker weet is dat ik het heb gezien bij mijn oom en tante waar ik toen logeerde; zij hadden een kleurentelevisie terwijl we bij ons thuis nog een zwart-wit-bak hadden :).

simplex

Om er weer gang in te brengen zodat billi ook weer door kan.
Eerst een vraag: Je zegt: "de quoter is een renner uit dit millennium".
Dus pas actief vanaf 2010 tot op heden?
Of kan er ook een overlapping van een aantal jaren met vorig millennium bestaan?
Dit kan ons bij het moeilijk een tijdrovende zoeken wat helpen denk ik.

Mijn gok en wel volledig vallend in dit millennium:
Michael Matthews?

Jacco van Stierop

Met dit millennium bedoel ik vanaf het jaar 2000.
Toen Indurain deel uitmaakte van het Tourpeloton deed de quoter zijn eerste communie.

Matthews is de beste gok tot nu toe, 4 linken.

RainbowJersey

Gerrans

Laatst gewijzigd
simplex

Matthew Goss

Sorry, ik was gister even in de war met millennium i.p.v. decennium

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Goss 5 linken
Gerrans 2 linken

Net als Goss heeft de quoter ook wel eens een medaille behaald op de baan.
In kwantitatief opzicht wat betreft behaalde zeges doet de quoter weinig onder voor deze twee Aussies.

RainbowJersey

O'Grady?

Jacco van Stierop

O’Grady: drie linken

Heb tot nu nog geen ploeglink kunnen maken.
Een renner die meer dan 10 ritzeges in grote ronden heeft behaald is door de quoter wel eens verwezen naar een tweede stek.

simplex

Wordt een tijdrovende opdracht heb ik wederom gemerkt.
Met de linken kan ik tot nu toe alle kanten op, behalve de complete en goede kant ;)
Toch maar een inzending buiten de linken om.
Heinrich Haussler?

Jacco van Stierop

Haussler: 1 link

Het moge duidelijk zijn wat voor type renner het is. Als je dat gaat combineren met de namen die als eerste zijn genoemd kom je een heel eind denk ik.

Geven van hints en linken is soms lastig. Soms denk ik heel bedekt iets te hinten en komt pardoes het antwoord, andere keren denk ik heel vrijgevig te zijn maar laat het antwoord op zich wachten. Ongetwijfeld kennen jullie dat gevoel.

Matthews nog steeds de sterkste gok tot nu toe.

RainbowJersey

Cummings

Jacco van Stierop

Met Cummings 2 linken.

De quoter is enkele jaren ploeggenoot geweest van een renner met een imposante erelijst. Ze zijn nagenoeg even oud en dragen dezelfde familienaam, zij het in verschillende talen.

simplex

Om het spel in gang te houden:
Valverde? (maar dat zal wel die ander zijn met de imposante erelijst ;)

Jacco van Stierop

Met Valverde 2 linken (als ik dat zo snel zie).

Die ex-ploegmaat zit wel in dezelfde categorie als Valverde.

Pédaleur de charme

Wegens wat rondjes in de medische molen wat minder actief geweest, maar ik zie ook niet echt een oplossing.

Diezelfde familienaam in verschillende talen fascineert me. Bedoel je in de categorie Dumoulin/Dumoulin of in de categorie Roy/King, Sastre/Schumacher? In beide gevallen kom ik trouwens niet veel verder.

Martin dan maar. Tony, niet Dan.

Jacco van Stierop

Met der Tony 3 links.

Aangaande die naam moet je zoeken in de categorie Roy/ King.

Betwijfeld mag worden of er luide bellen zullen rinkelen als je de naam van de quoter over een jaar of twintig laat vallen in een gezelschap, maar op WF heeft hij recent nog aandacht gehad.

Edit: excuus, 4 linken met Tony Martin.

Laatst gewijzigd
billi

Een wilde gok, Ad Wijnands?

Zal het morgen is doorlezen en wat gerichter zoeken.

Jacco van Stierop

Adje?
Nee, geen linken, vind het wel een leuke gok. De quoter is echter een stukkie jonger.

Jacco van Stierop

Niet verwacht dat het zo lastig zou zijn.

Gimondi, Bettini, Criquielion, Maertens, Argentin en Kuiper zijn genoemd. Al deze renners hebben iets gemeenschappelijks. Ik heb dat niet als link aangemerkt maar je zou het als indirecte link kunnen zien.
Als je dit pad volgt kom je ongetwijfeld bij de quoter uit.

billi

T farrar?

billi

Ik zag zonet een PB voorbij komen en kreeg inspiratie, ik heb een vermoeden, wel nog geen research gedaan, maar wil toch een poging wagen, maar ik mag niet. :p

ZwartebroekengeIetrui

Sandy Casar?

billi

................

Edit:
Oeps, ik dacht dat ik alweer mocht :p

Laatst gewijzigd
RainbowJersey

Rui Costa?

Jacco van Stierop

Nee, nog niet.
Farrar 2 linken
Geen linken met Sandy Casar
Met Rui Costa ook geen linken maar hij past wel in het rijtje Gimondi, Bettini, Criquielion, Maertens, Argentin en Kuiper.

De juiste nationaliteit is al voorbijgekomen.

1 2 ... 30 ... 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.