Quotes raden XIX

1 2 ... 7 ... 47 48
billi

Jan Raas?

Jacco van Stierop

Nee, nee.
Roger de Vlaeminck 3 linken
Jan Raas 6 linken

Er is één link die bij alle tot nu toe genoemde namen voorbij is gekomen.

dustin

Peter van Petegem?

simplex

Een andere grootheid?
Eddy Merckx over een eerdere belgische coryfee?
Of toch andersom?

kartje

Erik Vanderaerden?

Jacco van Stierop

Nee.
Peter van Petegem 1 link
Eddy Merckx 3 linken
Erik Vanderaerden 5 linken (ik twijfel over een zesde link)

Alle 8 linken die ik vooraf had bedacht zijn langsgekomen.
Type renner: bepaald geen klimmer maar verder alleskunner/hardrijder; heeft medailles in de kast die niet op de weg zijn verdiend.

@simplex: Of toch andersom? Het zou kunnen. Of niet.

billi

Eddy Planckaert?

simplex

Rik van Looy.

Jacco van Stierop

Ja.
Die namen moesten natuurlijk vallen, maar helaas.

Zowel Eddy als Rik: 4 linken (als ik kleine overwinningen als link zou hebben aangemerkt was het minstens het dubbele geweest).

Er is één link die maar één keer voorbij kan komen: de naam van de trainingsmaat.

dustin

Phil Anderson?

edit: jammer=klimmer!

Laatst gewijzigd
simplex

Rik van Steenbergen?

Jacco van Stierop

Nog niet.
Met de andere Rik eveneens 4 linken.
Phil Anderson 3 linken.

De palmares van de quoter is er één waarvoor je je absoluut niet hoeft te schamen maar wel beduidend bescheidener dan vrijwel alle tot nu toe genoemde namen.
Hij is geen onbekende.

billi

Adrie van der Poel?

Jacco van Stierop

Nee.
2 linken.

De juiste nationaliteit is reeds voorbijgekomen (maar is geen link).
Op de achtergrond kwam de quoter nog even voorbij in een recent nieuwsbericht op deze site. Een bericht dat altijd discussie oplevert.

Laatst gewijzigd
billi

Ik mag (nog) niet :(
Ik denk dat het een fransman is :)

edit: uhhhh, kan niet zijn, er is nog geen fransman geweest :(
dus geen Marc Madiot, verder zoeken dus

Jacco van Stierop

Nee, inderdaad, het is niet Marc Madiot of een andere Fransman.
Toch zijn er, behalve enkele linken, de nodige overeenkomsten qua type renner, zij het dat de quoter wat meer gevoel had voor opofferingsgezindheid. Hij is meer de goedzak terwijl Madiot een wat formelere indruk maakt en ook mondiger is.

dustin

Hennie Kuiper?

billi

Rene Pijnen?

Jacco van Stierop

2 x nee.
Kuiper 4 linken
Pijnen 2 linken

Een tip: Murcia en Reims.

Pédaleur de charme

Cees Priem over Jan Raas?

Jacco van Stierop

Cees Priem uit Ovezande over Jan Raas uit Heinkenszand, inderdaad. Punt voor @Pédaleur!

De quote is afkomstig uit een aflevering van “Andere tijden sport” (10 juli 2014) die een mooie maar tevens indringende inkijk geeft op het ploegleiderschap in het epo-tijdperk.

Heb de quote gekozen omdat ik dat beeld wel mooi vind: twee noeste, weinig spraakzame knapen die tweede helft jaren zestig, onder een loodgrijze hemel en tegen een fikse zuidwester, al die binnendijkjes van Zuid-Beveland afrossen.
Bovendien zijn de twee Touretappezeges mij altijd bijgebleven: die van 1975 toen hij in Brussel, jawel, Merckx in de massaspurt versloeg en die van 1980 in Bordeaux, toen in de stromende regen Raas een gat liet vallen en zodoende de sprint ontregelde.

Cees Priem en Jan Raas. En dan heb je ook nog Cees Raas, de zwager van Jan (zijn zus heet dus blijkbaar mevrouw Raas-Raas), die racefietsen bouwde met de naam CERA. Op marktplaats kom je ze nog wel een enkele keer tegen.

Priem veroverde zilver op het onderdeel achtervolging en brons op de scratch bij de nationale baankampioenschappen in 1973. De laatste jaren heeft hij zich actief bemoeid met de organisatie van baanwedstrijden in Nederland.

Zijn grootste bekendheid verkreeg Priem natuurlijk met de pijnlijke TVM-affaire in de Tour de dopage van 1998. Vanuit Murcia werden in maart 1998 door in ieder geval Blijlevens en Voskamp, -buiten medeweten van Priem, zo bekenden zij in 2014 (“beter laat dan nooit”) - meer dan 100 ampullen epo in de vrachtauto geladen die door de Franse politie staande werd gehouden.
Tijdens de Tour van 1998 heeft Priem moeten brommen in het cachot van Reims.

Linken:
Jan Raas
Nationaal kampioen weg elite
Etappe Tour
Etappe Vuelta
Driedaagse van De Panne-Koksijde
Dwars door Vlaanderen
Peter Post/ TI Raleigh/ Panasonic
Ploegleider/TVM

billi

Mooie quote :)

Ik was nogal gefoxusd op de RvV als link tot dat ik het niet meer wist.

Pédaleur de charme

Mooi beeld inderdaad, die twee zwijgende Zeeuwen stoempend door de polder.

simplex

Mooie quote, maar nog knapper eigenlijk om ons zo op het verkeerde "linken"been (geldt voor beide benen) te zetten.
Ik was ook helemaal gefocust op diverse of zelfs 5 monumenten linken m.n. RVV en de link na inzending Jan Raas had ik dus niet goed opgepakt.
Cees Priem wel door de schifting laten gaan, maar weinig linken qua klassiekers en over andere medailles of noteringen in andere discipline niets tegengekomen.
Laatste link m.n. Reims was dan wel weer heel duidelijk (zelfs voor mij ;)

Pédaleur de charme

Vic413: 1
Wielrennertje: 1
dustin: 1
simplex: 1
chrisabels: 1
Jacco van Stierop: 1
Pédaleur de charme: 1

'Hij kon 2 of 3 dagen achter elkaar iedereen naar huis rijden en de volgende dag op minuten binnenkomen. En hij was allergisch voor tijdrijden, dat hebben we niet kunnen veranderen.'

1 2 ... 7 ... 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.