Volg dit topic voor nieuws, twitter en overige berichten over BEAT cycling club 2018…. praat, discussieer en deel je mening over de [s]ploeg[/s] club…(hou het wel netjes en respecteer elkaar)
Webstite: www.beatcycling.club[/url]
Mijn club op twitter[/url]
Mijn club op facebook[/url]
Mijn club op instagram[/url]
Mijn outfit: nnb
Mijn team 2018: nnb
Mijn programma 2018: nnb
renners die de club zal ondersteunen in 2017:
Pjotr Havik
Heb mijn reactie net al gegeven bij het nieuwsbericht:
Het loopt spaak (pun intended) bij het idee dat je een fanbase krijgt omdat je een club bent. Het shirt is daarvoor niet genoeg. Een voetbalclub heeft zoveel aanhangers, omdat het lokaal gebonden is. Je kan om de week naar de thuiswedstrijd van je club. Dat gaat met wielrennen niet. Ik snap ook wel dat niet alle fans van FC Barcelona om de week in Camp Nou zitten, maar met die lokale verbondenheid begint het wel. En niet met het shirt.
Dus, nee, ik ben geen lid geworden. Als ik lid zou willen worden van een wielerclub, zou ik gewoon lid worden van de lokale wielerclub.
Ik ben hopeloos ouderwets dus ik ben geheel immuun als er weer eens iemand staat te krijsen dat het verdienmodel (amai, wat een lelijk woord) totààààààààl anders moet.
Buiten de club waar ik ooit lid van ben geweest heb ik weinig binding met welke wielerploeg dan ook.
Als ik weer eens lees hoe goed het saamhorigheidsgevoel is bij een ploeg of hoe goed een aangetrokken renner past binnen de uitgedachte ploegfilosofie lopen de rillingen over mijn rug.
Maar ik besef ten volle dat ik tot een minderheid behoor wat dat aangaat.
duidelijk, Jacco. geen clubliefde van jouw kant.
tweede vraag is dan welke renners er aangetrokken dienen te worden. nog niks, dus vul maar in. misschien dat Kelderfan een nuttige bijdrage heeft?
Of dit gaat werken of niet vind ik het sowieso briljant dat BEAT is opgericht. Iemand moet de ballen hebben om een keer iets anders te doen want het wielrennen moet ontwikkelen. Er moeten meerdere inkomstenstromen komen in plaats van die 2 hoofdsponsoren waarvan ploegen nu afhankelijk zijn. Goed om te zien dat er nu echt grote stappen gemaakt worden. Ik denk ook niet dat dit het nieuwe summum zal zijn maar het is wel een stap in de goede richting.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.