Boogerd sr vs. Thijs Z.

1 2 »
Niballie

'@stonedcamel

Klopt, dat zijn natuurlijk ook de dingen die in de media verschijnen omdat de Boogerds en de De Jonghs van deze wereld daarop reageren. Ik heb het boek wel gelezen en ben het ook met je eens wat betreft het verhaal en Dekkers eigen rol. En inderdaad, het is zonde, het is een absurd verhaal en Dekker is een domme lulhannes.

richi

'@achtpuntzes Zuiver en geloofwaardige wielersport zou het doel moeten zijn om aan te werken. Weet ook wel dat het niet zo is in de praktijk.
@StonedCam Klopt dat het boek over veel meer gaat dan de aantijgingen tegen Maikel Boogerd, maar dat deel kan echt niet. Als de opbrengst van het boek naar een goed doel zou gaan, dan zou ik nog willen geloven dat dit boek er niet is om geld te verdienen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik vond het uitlichten van de rol van Boogerd, buiten de hoofdmoot over de teloorgang van Dekker zelf, nu net een van de relevantste onderdelen van het boek. Ik ben een voorstander van spijtoptanten die een functie blijven vervullen in de wielersport en Boogerd was enigszins als zodanig te zien, ondanks dat hij in zijn bekenning ook wat wegdook in een 'slachtofferrol'. Wanneer je weet welke faciliterende rol hij werkelijk heeft gespeeld in het geheel, dan ga je echter heel anders kijken naar zijn bekentenis en daarmee zijn betrokkenheid bij het opleiden van jonge wielrenners. Ik zou hem er als sponsor nu in ieder geval niet meer bij willen hebben, terwijl ik hem eerder nog ideaal vond voor een ploeg als Roompot.

Laatst gewijzigd
Scotty

'@vlek, afgaande op de perceptie van Thomas Dekker vertaald door Thijs Zonneveld.

S. Morgenstern

Uiteraard moet je dat als lezer meenemen. Ik had bij het lezen van die passages (inclusief details als de naam van de leverancier van Boogerd) echter niet het idee dat ze de waarheid veel schade aandeden.

Laatst gewijzigd
richi

Laten ze Boogerd net als Armstrong dan gewoon via de rechter straffen in plaats van via sensatie verhalen.
Dat willen ze mogelijk niet omdat ze dan zelf ook tegen de lamp lopen en er niets aan verdienen.
Armstrong moet echter wel dik boeten voor zijn doping gebruik en hier staan die oud gebruikers binnen de kortste keer weer leiding te geven aan de huidige wielersport. Hoe krom kan het zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.