Nieuwe mountainbike

Timocycling

Heb een kort vraagje dames en heren,

Ik ga binnenkort een nieuwe Cube mountainbike kopen, nu is er bij een fietsenmaker een 2016 model GTC SL beschikbaar waar ik korting krijg van minimaal 10%. Ik heb tevens een oogje op de 2017 GTC reaction Race. Na korting kosten ze ongeveer hetzelfde.

Nu is mijn vraag: is het verstandig om een 2016 model te kopen, of kan ik beter voor het 2017 model gaan ook ivm latere inruilwaarde?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Timocycling ligt er nog aan hoe ze zijn afgemonteerd. Verder is het natuurlijk ook je persoonlijke smaak. Inruilwaarde voor een mountainbike ... daar moet je het in ieder geval niet van laten afhangen

Timocycling

Ja, de 2016 is beter afgewerkt, kost 200 euro meer dan de 2017 als normale prijs. Heeft alleen een felgroen frame, komt er wel supergoed uit in tests.

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/hardtail/product/cube-reaction-gtc-sl-review-50642/

Die van 2017 vind ik dan weer een tikkie mooier qua frame, is de cube reaction gtc race zwart met groene accenten.
Ik vraag me alleen af of het veel uitmaakt of het2016 of 2017 is

tdb

Ik zou betere componenten altijd prefereren. Misschien kun je een proefrit op beiden maken om verschil te bepalen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zou voor die van 2016 gaan...

Timocycling

Bedankt voor de feedback, ik ga zaterdag op beide een proefritje maken, al verwacht ik dat beide prima zijn aangezien ik al twee jaar een cube mtb rijd en ik deze erg fijn vind.

Daan°

Ik zou voor die van 2017 gaan. Want als het ongeveer dezelfde prijs is dan is die van 2017 beter. Hij is net wat lichter en heeft een nieuwer type Rock Shox vering. En als je die van 2017 mooier vindt lijkt mij de keuze snel gemaakt. Groepset is hetzelfde, ik zou dan echt gaan voor de 2017.

Ik werk zelf bij Mantel en zie die fietsen regelmatig, echt top mtb's voor een goede prijs vergeleken met de andere mountainbikes! Cube is echt een goede fabrikant!

Veel succes met het kopen en maken van de keuze ;).

Timocycling

Die van 2016 heeft een Fox voorvork en die van 2017 een rock shox reba. Ik heb verder niet veel verstand van voorvorken, maar de verkoper die ik aan de lijn had zei dat de fox beter was.

2016 is full XT en 2017 ook alleen cassete XLS.

Thanks voor de feedback Daan, inderdaad een goede fabrikant. Heb nu twee jaar de Cube LTD en is me zeer goed bevallen!

Ps: de 2016 is wat lichter volgens de gegevens.
2016: https://www.cube.eu/nl/products/hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-sl-2x-kiwinblue-2016/

2017: https://www.cube.eu/nl/2017/hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-race-2x-carbonngreen-2017/

Laatst gewijzigd
Daan°

Ow, dan heb ik de verkeerde fiets bekeken @timocycling!
Volgens mij is Rock Shox net zo goed als Fox, ik denk niet dat daar veel verschil in zit. En als de casette XLS is lijkt mij dat een goede keuze. Ik zie trouwens dat het 2016 model Fulcrum Red 66 wielen heeft en die van 2017 heeft Answer Atac AM wielen.

Dus kijk maar even goed naar, ik zou persoonlijk voor 2017 gaan. Ik denk dat het gewichtsverschil miniem is en ik moet zeggen dat nieuwere fietsen over het algemeen beter ontwikkelt zijn dan oudere modellen.

Tarmacian

Kies in eerste instantie welke je het mooiste vindt. De onderdelen zijn allemaal vervangbaar en als je veel in de modder fietst ga je toch snel aan een nieuwe ketting en cassette denken.

Van het 2016 model zijn de banden EVO. Dat ga je echt merken ten opzichte van de Performance op de 2017 die rijden voor geen meter als het wat glad is.
En het verhaal dat Fox beter is dan RS is achterhaald inmiddels. Helemaal als je naar onderhoudskosten gaat kijken. Dan ben je blij met een RS.

Timocycling

Bedankt mannen! @Tarmacian: welke zou jij kiezen als jijin mijn schoenen stond?

Laatst gewijzigd
Tarmacian

Ik weet niet hoe die wielen (en dan voornamelijk de naven) zich verhouden tot elkaar maar ik denk de nieuwe versie.

Persoonlijk zou ik wel de banden direct laten vervangen. Dat kun je vast wel als eis stellen bij de aankoop.9

Wicky

btw ga je voor een 29'er of voor de 27.5?

Tarmacian

Ik heb een 29er en nog nooit op 27.5 gereden. Zie daar voor mij persoonlijk ook geen reden toe.

Denk dat je moet gaan testen om te zien wat je voorkeur heeft. En je niet door mooie marketing verhalen laten leiden ;-)

Timocycling

Ik heb uiteindelijk voor de 2017 gekozen en ga hem vrijdag ophalen! Bedankt voor alle adviezen!

Ik heb zelf ook 29er gereden en ben er zeer tevreden over, zie ook niet zozeer een reden om te switchen.

annajenny

Het is verstandig om te overwegen dat oudere modellen doorgaans een lagere inruilwaarde hebben dan nieuwere modellen. Daarnaast kunnen oudere modellen mogelijk minder geavanceerde functies en technologieën hebben. Aan de andere kant kan een oudere fiets met een korting van minimaal 10% een goede deal zijn als de staat van de fiets nog steeds uitstekend is. Het is belangrijk om de staat, de technische specificaties en de mogelijke waardevermindering in overweging te nemen bij het maken van uw beslissing.

rice purity test is fun

CaylaNicolas334
Timocycling
#1
Heb een kort vraagje dames en heren, Ik ga binnenkort een nieuwe Cube mountainbike kopen, nu is er...

Als beide modellen na korting ongeveer hetzelfde kosten, zou ik neigen naar het 2017 model vanwege mogelijk betere technologische updates en potentieel hogere inruilwaarde in de toekomst. source to download gbwhatsapp detla apk

LamontKoloski

Het is verstandig om te overwegen dat oudere modellen doorgaans een lagere inruilwaarde hebben dan nieuwere modellen. Daarnaast kunnen oudere modellen mogelijk minder geavanceerde functies en technologieën hebben. Aan de andere kant kan een oudere fiets met een korting van minimaal 10% een goede deal zijn als de staat van de fiets nog steeds uitstekend is. Het is belangrijk om de staat, de technische specificaties en de mogelijke waardevermindering in overweging te nemen bij het maken van uw beslissing.

rice purity test

khatoon
Timocycling
#1
Heb een kort vraagje dames en heren, Ik ga binnenkort een nieuwe Cube mountainbike kopen, nu is er...
Verwijderd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.