Giro 2017 - deelnemers

« 1 2
Thailand

De meeste klassementsmannen met ambities in de Giro zijn nu zo langzamerhand bekend, wat mij betreft tijd om los te gaan met onze analyses! Wie rijdt er voor winst, podium of max top 10?

Om af te trappen probeer ik eerst maar eens een lijstje maken van de namen waar het om gaat:
AG2R : Pozzovivo
Astana : Aru
Bahrain: Nibali
Bardiani: -
BMC: v Garderen
Bora: Majka en Konig
Cannondale: Rolland
Etixx: -
FDJ: Pinot
Katusha: -
Lotto BE: -
Movistar: Quintana
Orica: Chaves
Sky: Landa en Thomas
Lotto NL: Kruijswijk
Sunweb: Dumoulin
ABU: Rui Costa
Trek: Mollema

Mogelijk ben ik niet eens compleet, maar ik tel nu al 16 man. Vul maar aan als ik iemand mis, maar wat is jullie top10 voorspelling?

De mijne: (behoorlijk chauvinistisch ingevuld ;-)
1. Quintana
2. Kruijswijk
3. Chaves
4. Landa
5. Nibali
6. Mollema
7. Pinot
8. Aru
9. Konig
10. Dumoulin

RainbowJersey

Majka gaat naar de Tour en Quintana is nog niet zeker wat hij doet. Zijn ploegleider en hij spreken elkaar tegen.

Het is overigens wel altijd leuk om vroeg in het seizoen een voorspelling te doen en dat kijken wat die over 5 maanden waard is.

1. Nibali
2. Kruijswijk
3. Landa
4. Chaves
5. Aru
6. Pinot
7. Mollema
8. Zakarin
9. Pozzovivo
10. Konig

Laatst gewijzigd
qwertyui

Dennis en Zakarin kan je er denk ik wel bijzetten.

Edit: Ik weet niet precies in welke rol Kelderman naar de Giro gaat, maar hij lijkt mij grotere kans maken op top 10 dan bijvoorbeeld een Costa.

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

1. Zakarin
2. Chaves
3. Aru
4. Mollema
5. Pinot
6. Nibali
7. Thomas
8. König
9. Atapuma
10. Kruijswijk

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe veel dit lijstje zo begin januari op mijn lijstje vlak voor de Giro gaat lijken.

Daan°

Ik ga er vanuit dat Quintana niet meedoet, dat Thomas er doorheen zakt, Pinot krijgt of op cruciale momenten pech of hij valt of is niet goed genoeg, Mollema is goed maar niet zo goed als tijdens de Tour, Kruijswijk is subliem zoals vorig jaar, Zakarin eindigt maximaal op de 7de plaats. Dumoulin verliest veel tijd in de bergen. Kelderman gaat niet voor klassement neem ik aan, anders misschien een nipte 10de plek of hij pakt een etappe.

Mijn top 10:
1. Kruijswijk
2. Aru
3. Chaves
4. Nibali
5. Mollema
6. Landa
7. Dumoulin
8. Zakarin
9. König
10. Rolland

Romāns Vainšteins

Ik ga er van uit dat je een top 10 beter voorspellen kunt zo 1 week vantevoren.

Ab Normaal

Rolland en Rui Costa gaan niet voor het klassement dacht ik.

qwertyui

1. Kruijswijk
2. Chaves
3. Nibali
4. Dumoulin
5. Zakarin
6. Landa
7. Pinot
8. Mollema
9. Konig
10. Aru

ditisdavid

1. Chaves
2. Kruijswijk
3. Aru
4. Pinot
5. Nibali
6. Landa
7. Mollema
8. Zakarin
9. König
10. Kelderman
Denk dat de slotweek uiteindelijk te zwaar is voor Thomas en Dumoulin. De eerste acht/negen zijn allemaal podiumwaardig trouwens, kleine verschillen in vorm gaan enorme verschillen in resultaat betekenen, en dan zullen zich er ook nog een paar (jonge) verrassingen tussen gaan fietsen (hoop toch niet dat de witte trui buiten de toptien rijdt!).

Laatst gewijzigd
Daan°

Ben ik met je eens @ditisdavid, maar ik denk niet dat Chaves het al in zich heeft om 1ste te worden in zo'n grote ronde, met zo'n deelnemerslijst. Aru zal al zijn pijlen op de Giro richten, en ik verwacht hem toch wel wat sterker dan Chaves.

TiesW

1. Kruiswijk
2. Chaves
3. Aru
4. Mollema
5. Pinot
6. Nibali
7. Landa
8. Zakarin
9. Amador
10. König

Kruiswijk bovenaan is toch ook wel vanwege mijn oranje hartje, verder verwacht ik zeker veel van deze namen in de top-10. Mollema, Chaves, Landa en Pinot schat ik ook allemaal hoog in. Aru en Nibali toch beiden twijfelgevalletjes maar denk dat ze wel hun mannetje staan, al is het minder dan ze graag willen.

Laatst gewijzigd
Kilco Welderman

Puur speculatie natuurlijk maar here we go:

1 Pinot
2 Zakarin
3 Kruiswijk
4 Chaves
5 Aru
6 thomas
7 majka
8 mollema
9 pozzovivo
10 rui costa

bartos

1 Quintana
2 Landa
3 Kruiswijk
4 Nibali
5 Chaves
6 Mollema
7 Aru
8 Van Garderen
9 Konig
10 Dumoulin

Laatst gewijzigd
Simba

Ziet echt niemand Mollema de Giro winnen? Best wel een ondergewaardeerde renner die over het algemeen veel constanter presteert dan bijvoorbeeld een Kruijswijk of een Aru. Ik schat hem zeer hoog in indien hij zijn vorm van afgelopen Tour weer weet te vinden.

RainbowJersey

Hij mag me verbazen, maar heb nog geen potentiële winnaar gezien in Mollema. Kruijswijk reed vorig jaar in Italië wel zo rond.

Kingstown

'@ Simba:

Mollema is ondertussen 30 en de enige rittenkoers die hij (als prof) ooit gewonnen heeft is de Ronde van Alberta. Constant presteren doet hij zeker, maar winnen is een ander verhaal. Zal ongetwijfeld weer meedoen voor een top-10 positie, maar er zijn er altijd wel een aantal die beter zullen presteren.

Simba

Kruijswijk heeft (naast een etappezege in de ronde van Zwitserland) alleen maar het algemeen klassement in de Arctic Race of Norway op zijn naam geschreven. Nu niet echt de meest prestigieuze koers. Sterker nog, ik ben van mening dat de ronde van Alberta, puur van het deelnemersveld uitgaande, misschien nog wel lastiger te winnen is dan de Arctic Race of Norway. Kruijswijk heeft dus (net zoals Mollema) een zeer beperkt palmares. En als het Kruijswijk al bijna is gelukt de Giro te winnen, waarom zou Mollema dat dan niet kunnen? :)

Milanos Kateros

Mijn top 10:
1. Nibali
2. Chaves
3. Quintana
4. Landa
5. Kruiswijk
6. Aru
7. Pinot
8. Mollema
9. Konig
10. Dumoulin

FDJ

1. Kruijswijk
2. Nibali
3. Chaves
4. Mollema
5. Aru
6. Landa
7. König
8. Pinot
9. Dumoulin
10. Van Garderen

Ook ik verwacht Quintana niet in de Giro.

Simba

1. Mollema
2. Nibali
3. Kruijswijk
4. Chaves
5. Aru
6. Zakarin
7. Landa
8. König
9. Pinot
10. Dumoulin

TiesW

Eens Simba, verwacht echt veel van Mollema. Zou mij niet verbazen als 'ie op het podium eindigt laat staan wint.

Mathieu Moller

Ik verwacht Quintana op één, mocht hij meedoen, maar daar ga ik niet vanuit, dus:
1. Kruijswijk
2. Chaves
3. Aru
4. Mollema
5. Nibali
6. Landa
7. Zakarin
8. König
9. Jungels
10. Formolo

pirazzi

Nieuws van vandaag is dat Quintana zijn deelname bevestigd heeft.

RainbowJersey

Meteen ook favoriet nummer 1

LutsenkoFan

1. Aru
2. Kruijswijk
3. Nibali
4. Chaves
5. Pinot
6. Quintana
7. Konig
8. Mollema
9. Landa
10. Formolo

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.