Giro 2017 - deelnemers

1 2 »
Senioralex

Lijkt me boeiend,maar mis hier zeker de jonge Jungels,verleden jaar
bijna 5e...
Kan ik nog meedoen?

achtpuntzes

'@ Senioralex:
met de Giro? ben je daar niet een beetje te oud voor? :p

Senioralex

8.6 :
das een goeie! en jij bent 8.6 en ik binnen twee weken 86! (Takel wel
stilletjes af,maar ben aan m'n bureau nog fit!). Heb je trouwens ook
eerstdaags iets te vragen.

Senioralex
(Still going strong !)

Laatst gewijzigd
Senioralex

thailand: Mag Jungels er bij ? ( Luxembourg - Quickstep Floors.)

En ik?...

Senioralex

1) Quintana
2) Konig
3) Pinot
4) Kruiswijk
5) Jungels
6) Nibali
7) Aru
8) Mollema
9) Zakarin
10) Rolland
Ik zie nog de volledig leeggepompte Nibali op het podium en dacht:Z'n laatste... 2: Dag Chaves....

Laatst gewijzigd
pirazzi

1. Nairo Quintana
2. Vincenzo Nibali
3. Steven Kruijswijk
4. Bauke Mollema
5. Wilco Kelderman
6. Fabio Aru
7. Thibaut Pinot / Zakarin
8. Tom Dumoulin
9. Bob Jungels
10. Leopold König

Laatst gewijzigd
Senioralex

Ik zie geen Belgen tussen de eerste tien,O.K.,maar vier Nederlanders...

Laatst gewijzigd
DiDanio

1. Kruijswijk
2. Quintana
3. Chaves
4. Mollema
5. Zakarin
6. Landa
7. Aru
8. Nibali
9. Jungels
10. Pinot

pirazzi

Het is best mogelijk dat een Belg top 10 haalt maar bij PCS staan tot nu toe alleen J. van den Broeck, V. Campenaerts, M. Monfort en J. Stuyven op de startlijst. T Dumoulin staat er ook niet op maar ik neem aan dat hij wel de Giro gaat rijden.

Laatst gewijzigd
Kiggen

Definitief geen Chaves in de Giro, hij gaat de Tour/Vuelta dubbel rijden.
Kunnen we toch weer iemand van het lijstje afstrepen.

pirazzi

Bedankt Kiggen, heb mijn lijst aangepast. Nieuws over Chaves heb ik niet kunnen vinden maar bij zijn kalender op PCS staat inderdaad de Tour de France als volgende wedstrijd genoemd dus niet de Giro.

ditisdavid

Gaan de Yatesjes dan de Giro doen? Chaves en beide Yatesen zou wel nice zijn in de Tour, lastig te controleren voor Sky...

Tomprocycling

Bij Orica zeiden ze dat ze bij alle grote rondes mee wilden doen voor het podium...

nickdt

Top 10:
1. Kruijswijk
2. Nibali
3. Konig
4: Zakarin
5. Pinot
6. Quintana
7. Landa
8. Mollema
9: Dumoulin
10: Pozzovivo

Kruijswijk op 1 uiteraard als chauvinistische hollander en verwacht ik wel weer 100% en heeft nu een echte klimtrein mee (Clement, JvdB, Battaglin en wellicht de Tier). Konig op drie is gewoon de hoop dat hij eindelijk eens op het podium belandt van een grote ronde. Zakarin op 4 omdat ik niet wil dat er een Rus op het podium staat. Pinot op vijf, want hij heeft elke ronde wel een slechte dag. Ik verwacht niet dat Quintana honderd procent is vanwege de Tour omdat het verleden al heeft aangetoond dat je niet zowel in de Giro als Tour goed kunt zijn, daarom staat hij op zes. Landa op zeven, omdat ik verwacht dat hij niet met de druk van het kopmanschap zal kunnen omgaan. Mollema heb ik op 8 geplaatst (Hoewel ik hoop dat hij hoger gaat eindigden), omdat ik niet weet hoe hij een grote ronde gaat verteren na van te voren drie klassiekers gereden te hebben. Dumoulin heb ik geplaatst op 9, hoewel ik meer verwachtingen heb van Kelderman. Pozzovivo staat op 10. Hij kan hoger eindigen, maar heeft de minste tijdrit van alle mannen uit de top 10.

En dan zijn er nog mannen van wie niet zeker is of ze de Giro gaan rijden, dus deze top 10 is onder voorbehoud. Zakarin is ook nog niet zeker, maar ik verwacht hem in de Giro en Kristoff in de Tour.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Mollema rijdt de klassiekers niet.

nickdt

Meen je dat? Nou, dan zie ik hem hoger eindigen.

Mathieu Moller

Ik ben ook benieuwd wie er in de eerste week moeten opgeven. Met zo veel toppers zal het ook in de vkakke ritten dringen geblazen worden, met de nodige valpartijen als gevolg.

Baukema Tomoulin

1 Chaves
2 Zakarin
3 Landa
4 Nibali
5 Mollema
6 Quintana
7 Kruijswijk
8 Dumoulin
9 Amador
10 Aru

Retro Lex

Italiaanse bron:
http://news.superscommesse.it/ciclismo/2017/02/giro-ditalia-2017-non-ci-sara-esteban-chaves-306846/
en de google translate....... Dus geen Chaves waarschijnlijk een Yates

Nu is het officieel, de Colombiaanse Esteban Chaves zal niet deelnemen aan de Ronde van Italië 2017. De zevenentwintig van Orica-Scott - winnaar van de Lombardije en tweede in de Tour in 2016 - zal zich richten op de hele Tour en Vuelta opofferen van de Corsa Rosa. Om aan te kondigen de beslissing was het Sporting directeur van het Australische team Neil Stephens, die spreken met de Spaanse Road en Mood portal, zei: "Ik denk dat voor hem is het tijd om de tour Het is nog te vroeg om te zeggen dat het zal gaan. er om het algemeen klassement te winnen, maar ik denk dat het moet gaan om te leren over de race. Elke uitdaging die we stellen kan het centreren. Dit is waarom we vertellen dat je naar de Tour om te leren over de race en we zijn er zeker van dat het goed zal doen. We moeten begrijpen wat het betekent om het goed te doen, misschien in de top 10 of misschien zelfs beter, het belangrijkste is om de race weten. Chaves keurt ons idee en we zijn van plan om het te doen Tour en Vuelta "

Ronde van Italië 2017: wie in plaats van Chaves?
Ondanks de flat rate Chaves, een squadron van het kaliber van Orica-Scott, het grootste deel van de langverwachte tour van het eeuwfeest zal eren. Om de Colombiaanse kampioen te vervangen zou kunnen zijn Adam Yates, vierde in de Tour in 2016, of als alternatief Simon Yates, zesde in de Vuelta. Vergeet niet dat het Australische team zal tellen voor de sprints de AStrO ontluikende Caleb Ewan, winnaar van vier etappes in de Tour Down Under dit jaar.

pirazzi

Waar in de vertaling staat: "tweede in de Tour in 2016" bedoelen ze natuurlijk de Giro.

Mathieu Moller

Ja, translate heeft Giro vertaald naar Tour zo te zien.

Prima Facie

De Giro wordt hopelijk de revanche voor Kruijssie. Wie moet TLJ meenemen volgens jullie?

Kruijswijk
Clement
Vandenbroeck
Battaglin
---------------------------
Gesink
Roglic
Boom
Campenaerts
--------------------------
Bennett
---------------------------
Keizer, Van Emden, Tankink, Lindeman

De eerste vier lijken me zeker. De tweede groep van vier niet, maar die zie ik zelf graag (Gesink zou prima een Giro als knecht en een Tour als vrijbuiter kunnen combineren, Roglic idem dito).

Bennett alleen wanneer ie fit is en de laatste vier als een reserves. Maar die mannen kunnen natuurlijk geen klimmer vervangen.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.