Online Cycling Simulator

1 2 ... 131 132 133 134
Don Hamstre

Ik kan bevestigen dat er ook op de chat nog steeds veel gelachen wordt. ;)

Er is een stuk meer te doen nu in het spel, maar ik denk eigenlijk dat dat het juist makkelijker maakt om het low key te spelen, omdat je niet per se in een hoge divisie hoeft te zitten om iets te hebben om voor te racen.
Maar ja, als admin en opperverslaafde heb ik natuurlijk geen idee hoe het is om low key te spelen, dus wat dat betreft ben ik niet je betrouwbaarste info.

petoi

Ja zacht die goede oude tijd dat je 20 verschillende spellen op WF kon spelen :)
Gouden tijden.

OCM is nog veel hetzelfde, Low key spelen kan wel ik schommel nog steeds tussen div 1 en 2. Koste me ongeveer net zoveel tijd als het bijhouden van mijn agenda naast af en toe wat meer tijd spenderen aan een nieuwe renner aanwerven. of een serie wedstrijden inplannen.

Ab Normaal

Welke tactieken doe je eigenlijk bij klimmers.
De captain is duidelijk, maar wat doe je met je andere renners, pace setter? Voor de bergen is er niet echt een rol gemaakt of wel? De downhiller, hill helper, pave pacer en lo's zijn wel duidleijk.
Maar voor een klimkoers?

Tossboom

Toch maar weer begonnen Ab?
Bij klimmen alleen pace setters inderdaad.

Ab Normaal

Nee, niet begonnen. Maar overweeg het, heb meer dan 3 miljoen in kas en ga misschien stoppen met Scorito, dus weer tijd over.
En iemand zet zijn team te koop met een goeie klimmer. Die kan ik makkelijk kopen.

Laatst gewijzigd
kleomantre

Dat team met die slaven van een oorlogszuchtige ozzie?

Ab Normaal

Ja, tja, als ik weer wil beginnen moet ik ergens beginnen waar ik direct een paar goede renners kan kopen.
Aan 1 topper heb ik nog niks.

BrokenChain

Er is, sinds er sponsors zijn, wel wat inflatie in OCM dus renners kosten ook een stuk meer geld. Kan je ook zien aan de top transfers. Echte toppers die nog jong zijn wordt soms 1.6 miljoen voor betaald. Renners blijven wel nog langer goed doordat de leeftijd minder meetelt en XP levels die nuttig zijn per leeftijd afgekapt worden.

dustin

Momenteel is het weer tijd voor de Nederlandse Tour. Ik heb een aantal seizoenen niet kunnen mee doen. Blij dat ik nu wel van de partij ben in deze sprinters tour, ideaal voor mijn sprint ploeg.

De Nederlandse Tour bestaat uit 6 ritten, er doen 24 ploegen mee met elk 6 renners.

Rit 1:
Groningen Prologue is a flat individual time trial race all the way through. The only climbs on the stage have no importance at all.
Wind speed: 12,2 m/s.

Hier werd ik 10e, ben daar tevreden over.
race report:
Your team participated in Groningen Prologue. Ponce Canesa finished 10 thth as your best rider.
Hugo Boemans had good legs during the race. Ponce Canesa rode the race in top form. 10:10

Rit 2:
The terrain in Groningen - Hengelo has no climbs and has only easy downhills. The terrain has no hills and has many flat and straight roads. The finishing is a very technical sprint demanding the riders to do a good sprint in the end. The route is very technical.
Wind speed: 17,9 m/s.

Heel tevreden met de uitslag, tour is al geslaagd.
race report:
Your team participated in Groningen - Hengelo. Ponce Canesa finished 2 nd as your best rider. You earned 11.000 $.
Hugo Boemans had good legs during the race. Ponce Canesa rode the race in top form. Charly Jannis had an off day. Ralf Huijbregs had good legs during the race. Ralf Huijbregs suffered from a crash that influenced his performance the rest of the race. Donatien Baregensabe had an off day. 5:00

Rit 3:
The terrain in Hengelo - Eindhoven has no climbs and has only easy downhills. The terrain has no hills and has very many long and flat roads. The stage has a very easy and flat sprint, meaning that the stage possibly will end in a mass sprint. The route is pretty technical.
Wind speed: 1,9 m/s.

Deze rit is later op de dag, de flat skill is hier heel belangrijk.

Rit 4:
The terrain in Eindhoven - Maastricht has no climbs and has only easy downhills. The terrain includes an average amount of hills and has only a few flat roads. The stage has a very easy and flat sprint, meaning that the stage possibly will end in a mass sprint. The route doesn't demand much technique from the riders.
Wind speed: 8,4 m/s.

Voor deze rit heb je wel wat hill skills nodig, hoop de rit goed door te komen.
race is morgen

Rit 5:
The terrain in Utrecht - Rotterdam has no climbs and has only easy downhills. The terrain has no hills and has only a few flat roads. The finishing is a very technical sprint demanding the riders to do a good sprint in the end. The route doesn't demand much technique from the riders.
Wind speed: 2,0 m/s.

Ik hoop op een mooie uitslag, zal proberen de juiste tactiek aan mijn renners mee te geven, zodat mijn sprint captain het werk van zijn leadouts kan afronden.
race is morgen

Rit 6:
The terrain in Den Haag - Amsterdam has no climbs and has only easy downhills. The terrain has no hills and has an amount of average flat distances. The flat ending of the stage makes the finishing an extremely technical sprint demanding everything from the sprinters. The route is very technical.
Wind speed: 4,1 m/s.

Laatste rit al weer (overmorgen), het definitief eindklassement is dan bekend.
Er kan veel gebeuren, een blessure behoort altijd tot de mogelijkheden, ook afhankelijk of de benen goed gaan zijn.

- - - - -

iedereen kan zich aanmelden voor dit gratis spel, aan hulp/ondersteuning geen gebrek
wil je ook aan deze tour mee willen doen, zal je ploeg goed moeten presteren en verschillende divisies moeten doorlopen

Don Hamstre

Inderdaad goed om weer eens wat reclame te maken hier, dank dustin!

Toch zonde dat het forum hier zo doodgemaakt is door Wielerflits, deze thread is zeker niet de enige die een stuk minder leven heeft dan vroeger.

dustin

Morgen begint alweer een nieuw seizoen, seizoen 57.

mijn doelen:
- mijn ploeg wordt te oud, vooral de captains die al de 30 gepasseerd zijn beginnen minder te presteren
verjonging is noodzakelijk,
vorige week eerste aankoop gedaan, gaat mijn belangrijkste captain worden
CL: None (30)
DH: None (30)
HL: Average (65)
SP: Very good (81)
FR: None (44)
CB: None (28)
TT: None (25)
TQ: Incredible (90)
morgen ga ik mijn talent activeren, was een twijfel of ik deze zou verkopen of zelf trainen
Potential:
CL: Small
DH: None
HL: Good
SP: Incredible
FR: None
CB: None
TT: None
TQ: Average
- ik zak wat in de ranking, maar wil me toch handhaven in divisie 1-2
mijn vorige doelstelling, top 10 (niet gehaald), 3000 punten (wel gehaald) ligt nu buiten het bereik denk ik
- wil graag mijn Palmarès uitbreiden, is nogal beperkt, maar is lastig realiseerbaar
- veel plezier hebben met het spel

Ab Normaal

Geweldig talent. Ik heb in die 6 jaar dat ik speel nog nooit een incredible talent gehad.

Laatst gewijzigd
jappe666

Hoeveel tijd moet je hier in steken?

dustin

jappe666, dat hangt er vanaf

Dit online cycling manager spel valt onder de categorie slow-games.
dus in principe vergt het niet veel tijd, om het bij te houden,
tevens ook niet noodzakelijk om op bepaalde tijden online te moeten zijn,
er zijn 'managers' die maar af en toe online komen, anderen paar keer per week
of een keer per dag, sommigen zijn vaak online.

Dagelijks een keer het bezien lijkt mij aan te raden, om wat handelingen te checken en/of uit te voeren.
In het begin vergt het wat meer tijd om wat wegwijs te geraken, maar de community is van goede wil om te helpen.
Ook zijn er veel forum topics waar je info kan vinden.

voordeel voor starters, je kan direct beginnen, het is raadzaam startersinfo te bekijken
omdat vaak te veel gedaan wordt wat eigenlijk in het begin nog niet belangrijk is.
Dit betreft dan geld uitgeven aan dingen die de eerste periode niet echt nodig zijn.

Er is ook een Nederlandstalig gedeelte op het forum

dustin

vraag, weet iemand dit?

5 of 6 jaar (seizoenen) 'na ready to retire' kunnen renners niet meer racen, inschrijven voor een race gaat dan niet meer,
behalve voor .... ik weet dat het mogelijk is om toch te kunnen inschrijven bij cup/tour

nu is mijn vraag, is dat mogelijk bij alle tours?
(heb al gezocht in het forum gedeelte, weet dat er ergens wel wat over staat, maar kan het niet vinden)

Ab Normaal

Kan iemand mij advies geven? Ik heb een renner, Blewett en die heb ik nu getraind tot dit:

HL 62
SP 84
FR 60
TQ 60
Op al deze stats is hij gemaxed.
Maar nog niet overall.
Zijn resterende potentials zijn none op CL en DH, good op CB en small op TT.

Heeft het nog zin om deze renner door te trainen? En zo ja, waarop? Ik zou in dat geval TT doen omdat ik geen cobblers verder heb. En is dat zinvol, eventueel daarna zijn TT verhogen via het TT center?

Don Hamstre

Het ligt eraan of je van plan bent om een Sprint Tour te proberen te winnen. Zo ja, dan is de extra TT het 100% waard, omdat sprint tours vaak in de proloog worden beslist. Denk ook dat door z'n HL stat Blewett geschikter is voor SP tours dan je andere ge tt-centerde sprinter. Maar als je niet voor een Tour plant dan is het beter om hem ongemaxed te laten, dan is het namelijk makkelijker om race training punten te verzamelen.

Ab Normaal

Ha Don, bedoel je Slater?
Die is niet gecentered.
Ben er ook nog helemaal niet uit wie van die twee mijn captain is en wie mijn LOS.
Wat zou jij doen? En kan Slater dus ook nog naar het TT center sturen.

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

Slater idd, die heeft niet genoeg HL om mee te kunnen doen in SP tours, dus daar lijkt TT-centeren me dan de moeite zeker niet waard.
Voor normale races is Slater wel de betere captain, behalve als FR laag is, maar dat is in de meeste races niet zo.
Wel twee leuke renners, best een goede verdeling om 1 normal season captain te hebben die z'n TF niet hoeft te rechargen en 1 tour captain die dat dus wel doet. Denk dat je daar wel een eind mee kan komen, al helemaal omdat je ook nog je Mexicaan heb voor HL/SP races. Hopelijk lukt het je om genoeg support bij elkaar te rapen om daar ook echt optimaal van te kunnen profiteren. Wat zijn je plannen met Beierholm? Want het zou best beter voor je toekomst kunnen zijn om volledig op SP/HL te focussen als je geen directe doelen hebt in CL tours.

Ab Normaal

Nou, ik was bezig met 2 teams. Een CL en SP team.
Maar mijn CL ondersteuning is vroeg gemaxed. Alleen Freitag nog niet, maar wel al op CL, DH en HL.
Had Beierholm voor zijn TT.
Wil daar Tours mee doen. Of is dat niet verstandig?

MichielH

"Jaaaaren. Ik kan me nog herinneren dat iemand erachter was gekomen dat je de prijzen van renners heel simpel lager kon zetten door de URL te veranderen. En op die manier maandenlang het spel domineerde totdat hij door de mand viel."

Ja sorry...

Het was begonnen als expiriment met Joop. We waren aan het discussieren of er nou iets gemaakt kon worden om zo snel mogelijk te zien of er een bepaalde renner die verkocht was (en op een random tijdstip tevoorschijn zou komen) al op de vrije markt gekomen was. Ik ben toen (als leek) wat in de broncode gaan zoeken en kwam op een bepaald moment tot de conclusie dat ik een bepaalde URL kon maken die (als ik die F5-de) er automatisch voor zorgde dat ik de renner kocht zodra hij op de lijst kwam. Eens in de zoveel tijd kwam er nieuws dat er een bepaalde goede renner op de markt kwam die iedereen wel wilde. Dan kon ik mij URL inschakelen, draaide ik een programma die het automatisch F5-de en had ik die renner uiteindelijk wel te pakken (als mijn PC aanstond als de renner verscheen).

In eerste instantie dacht ik dat ik de prijs wel exact goed moest hebben van die renner, dat het anders niet werkte. Ik heb toen dus ook de formule voor de prijs van een renner moeten achterhalen (mogelijk wordt er nu nog gebruik gemaakt van de tool die gebruik maakt van mijn formule om de prijs van een renner te bepalen).

Pas later kwam ik tot de conclusie, dat die "Value=31.234" ook gewoon "Value=0" mocht zijn....oh....en nu? Op dat moment speelde ik nog steeds niet lang, maar was ik wel al flink in de ranks aan het stijgen, nog zonder echte cheats behalve dus de automatische F5 mogelijkheid. Ik denk dat ik op 3e divisie zat of zo, maar ik frustreerde me toen al dat ik miljoenen (ik ken de bedragen ff niet meer) achter liep op teams die al veel langer speelde, en zat toen al op een punt van mogelijk stoppen. Ach, dacht ik, zo verdien ik wel wat extra om de achterstand in te halen. Ik heb ook geen gigantische bedragen verdient denk ik. Ik kocht dan af en toe een 30k renner (of wat het minimum ook was) voor 0 euro, maar dat stond nog niet in verhouding tot de bedragen die eerdere teams konden verdienen met het zoeken naar renners van 300 euro op de vrije markt, die je na een paar dagen voor 30k kon verkopen, die dat al 100x hadden kunnen doen en wat net toen ik begon werd uitgeschakeld. Al met al denk ik niet dat ik meer geld extra heb verdiend dan de teams die al seizoenen langer speelde. Maar goed, cheaten is cheaten natuurlijk, ik ben er niet trots op.

Overigens heb ik ook niet het spel lange tijd gedomineerd. Ik heb ff op nummer 1 gestaan, wel langere tijd in de top 10, maar voor mijn gevoel nooit echt gedomineerd.

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

'@Ab
Beierholm is idd een uitstekende Tourrenner, maar het zou wel zonde zijn van de geldwaarde die hij heeft om daar niet ook echt een doel voor te stellen. Race of the Minutemen, Norway Tour or Perm Tour kan hij allemaal winnen. Maar dat vraagt wel wat planning die lastig is als je in een opbouwfase zit met veel jonge renners. Maar het is geen gek idee in ieder geval, dus ik raad je ook vooral aan er voor te gaan als het je leuk lijkt.

@Michiel
Wel interessant om je verhaal eens helemaal te lezen, tof dat je het deelt. En zonder cheats ben je natuurlijk nog steeds welkom.
Ik hoop dat Nick die bug ook meteen gefixt heeft in ieder geval.

Ab Normaal

'@Don
Bedankt voor de tips. Ik ga met Beierholm voor de Minutemen. Planning gemaakt en sinds vandaag onderaan in divisie 4.

Ik heb meteen een andere vraag:
Zojuist vind mijn scout in mijn talent feature dit:

CL: Small
DH: Very good
HL: Small
SP: Very good
FR: Average
CB: Average
TT: Small
TQ: None

Natuurlijk jammer dat de averages niet op Cl en Hl zitten. Is dit iets om te trainen voor mij?
Mijn VG DH is 35 jaar en wel toe aan vervanging.

Het is ook nog eens een geboren sprinter met 41 als starting stat.
Dus ik denk dat het geen goede aanvulling op mijn klimteam is toch?
In dat geval; brengt de beste man nog iets op als ik 'm verkoop gezien zijn VG Sp en AV FR? Hij is al 24 jaar, birthday day 88?

Dank voor het advies.

Maia

Verkopen aan een downhill ploeg. Combinatie SP/DH is ok.

Ab Normaal

Is er ook een optie om je account helemaal te verwijderen zodat je ook nooit meer in de verleiding komt om het toch nog eens te proberen?

1 2 ... 131 132 133 134

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.