Sprinters Tour De France 2017

« 1 2 3 4
Jelle van der Linden

Hallo Wielervrienden,

Ik doe mee aan een poule, waar je dagprijzen kunt winnen, ik kies dus om een Sprintteam te maken (omdat daar genoeg kansen voor zijn).
De puntentelling is heel eenvoudig (degene met de meeste renners uit de top 10 van de daguitslag wint), Dus ik mag 17 sprinters kiezen, waarvan ik verwacht dat ze het meeste kans maken op een top 10 klassering in de sprintetappes.

Alvast heel veel bedankt voor het meedenken, je mening erover te geven!
Ik plaatst een update indien de volledige startlijst bekend is, want er kunnen dan nog wijzingen ontstaan.

Er mag hier ook gewoon over Sprinters gediscussieerd worden!

Team (op dit moment):
1. Marcel Kittel
2. Arnoud Demare
3. Andre Greipel
4. Nacer Bouhanni
5. Mark Cavendish
6. Dylan Groenewegen
7. Daniel Mclay
8. Micheal Matthews
9. John Degenkolb
10. Sonny Colbrelli
11. Adrien Petit
12. Edvald Boasson Hagen
13. Nikias Arndt
14. Pieter Vanspeybrouck
15. Peter Sagan
16. Ben Swift? of Baudet?
17. Alexander Kristoff

Reserves:
1. Boudat/Swift
2. Bevin
3.

achtpuntzes

als iedereen die meedoet met een Tour-poule daar een eigen topic over begint dan is het einde zoek, en verzuipen de overige forumtopics in de vele duizenden nieuwe persoonlijke pouletopics.

Laatst gewijzigd
janrommens

Dumoulin reserve? Tom rijdt dit jaar géén Tour!

Jelle van der Linden

'@janrommens, nee klopt, ik bedoel die kleine fransman (:

Jelle van der Linden

'@8.6, Daar heb je gelijk in, sorry daarvoor, het forum is nu iets te persoonlijk aan het worden!

Dan laten we het forum nu nog even varen tot de definitieve startlijst bekend is, en dan is het daarna ook een soort Sprinters forum (die er nog niet is)
Waar je kan discussiëren over de top 20 beste sprinters, die het meest kans maken op top klasseringen in de massasprints.

Silent Hill

Over welk spel gaat het ? En wat kan je winnen ?

Jelle van der Linden

'@Silent Hill, Het is een spel uit mijn gemeente (Landerd), dus ik zal voor niemand hier een concurrent zijn, dus je mening geven kan geen kwaad (:
De dagprijs die ik kan winnen is €5 euro, dus met ong. 7 sprintetappes zijn er genoeg kansen!

krypton

Ik zou eerder Samuel Dumoulin (indien hij mee doet) opstellen dan Arndt of Vanspeybrouck eerlijk gezegd.

Noud89

Arndt zou ik wel nemen aangezien Matthews niet altijd mee sprint. Verder zou ik Impey toch wel overwegen. Echt zon renner die je pools kan verpesten. ;)

Mathieu Moller

'@Noud
Albasini heeft daar ook een handje van.

robotour

Ik zou nooit alle topsprinters nemen. In sprintetappes finishen meestal ook klassementsmannen of renners uit de B-garnituur vanaf plek 10 t/m.20.

Jelle van der Linden

'@Robotour, maar ik moet dus juist de renners meenemen die de plekken 1 t/m 10 gaan bezetten (:
Daarom verwacht ik dat B/C sprinters eerder top 10 rijden dan een klassementsrenner als Froome

JimKro

Ik zou Arndt of andere leadouts bij de reserves zetten.

Jelle van der Linden

'@JimKro, Reserves zijn niet belangrijk, moet alleen volgens de spelregels, die komen er alleen nog maar in, als er een voor de start van de ronde eentje toch niet meedoet, maar dat gebeurt toch nooit, zeker niet als ik het pas een paar dagen van te voren inlever

Laatst gewijzigd
BigApple

Wie zijn nou precies de lead-out voor Greipel - weet iemand dat ? Hoe ziet de Lotto trein er uit ? - en in welke volgorde ?

Milanos Kateros

Meestal is Roelandts de laatste in de trein volgens mij

Jelle van der Linden

Nou lekker, ik kan weer gaan schuiven!
Coquard gaat niet mee, dan zou ik die graag willen omruilen voor de sprinter van diezelfde ploeg, maar wie gaat dat worden?
Petit of Boudat, of gaan ze beide sprinten, dan moet ik nog een plekje vrij maken.

Koenniiee

Koffiedik wie nu sprinter wordt. Qua vorm is Petit nu wat beter, enkele maanden geleden was Boudat dat. Zit weinig tussen die twee, onervaren, dus zullen beide eens voor de kans mogen gaan.

Jelle van der Linden

'@Koenniiee, klopt mijn voorkeur gaat dan toch licht uit naar Petit, omdat ik die qua snelheid hoger inschat, alleen is het risico dat hij niet altijd meesprint en Boudat misschien wel.

Mathieu Moller

'@jelle
Ik zou ze juist andersom inschatten. Petit kan een zware koers als Parijs-Roubaix bijvoorbeeld best aan en bij Boudat betwijfel ik dat.

Sherlock H.

Verwachten jullie van Petit en Boudat nog top 15, zeg zelfs top 10 klasseringen in deze Tour?

Jelle van der Linden

'@Sherlock H. Dat niet persee, maar het is ook dom als ik aan een spelletje meedoen en ik kies maar 15 sprinters die echt kans maken op die top 10 notering, terwijl ik er 17 mag kiezen, snap je

@Mathieu Moller, dat klopt, maar toch verwacht ik van petit een hogere daguitslag in een sprint dan van Baudet, ook al denk ik dat Baudet misschien vaker meedoet maar dan in de achterhoede

Jelle van der Linden

Denk dat ik Swift hier ook ter discussie ga stellen, hij gaat zijn etappes uitzoeken, lijkt mij dat hij dan niet de sprintetappes uitkiest?
Wat vinden jullie omwisselen voor een Boudat, of er toch op gokken?

Laatst gewijzigd
ONCE

Baudet gaat nogal makkelijk liggen, op een piano

Jelle van der Linden

Oh, sorry Boudat (:

« 1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.