Sprinters Tour De France 2017

1 2 3 4
Poeksel

Nog een tip van Jelle die ik van nasibal kreeg: als je in Google translate vertaalt naar het Engels ipv Nederlands, krijg je een beter leesbare tekst.

Muldriaen

Arndt is dit jaar nog niet echt rap gebleken. Het is nogal lastig om een dark horse te vinden voor de sprints. Boasson Hagen is ook zo'n irritante renner. Op voorhand denk je hem weinig te gaan zien omdat Cav meegaat, maar dan zul je altijd zien dat hij toch een etappe of 4 in de top 10 weet te finishen.

Noud89

Arndt heeft dit jaar op Australie na overal met Matthews in de ploeg gereden zo'n beetje, dus moeilijk te zeggen. Ik denk dat Sunweb zeker de eerste weken vol de kaart Matthews zal trekken. Nadat zal blijken dat hij iedere keer ook maar om plaats 6-10 sprint op het vlakke zal Arndt misschien wel een keer wat mogen.

Achja, een sprintteam valt of staat vaak inderdaad wel met de renner waarvan zijn sprintkopman uitvalt. Wat dat betreft zijn er met Arndt, Boasson Hagen, Trentin, Cimolai, Laporte en Zabel nogal wat van dat soort jongens aanwezig.

Jelle van der Linden

Mijn team is definitief, bedankt voor jullie meningen!
1. Marcel Kittel
2. Arnoud Demare
3. Andre Greipel
4. Nacer Bouhanni
5. Mark Cavendish
6. Dylan Groenewegen
7. Daniel Mclay
8. Micheal Matthews
9. John Degenkolb
10. Sonny Colbrelli
11. Adrien Petit
12. Edvald Boasson Hagen
13. Nikias Arndt
14. Pieter Vanspeybrouck
15. Peter Sagan
16. Ben Swift
17. Alexander Kristoff
18. Thomas Boudat

(Heb er een extra renner bijgezet, omdat ik eerst van plan was om 3 ander soort renners te pakken (bij gelijke stand, kijken ze wie het hoogst staat in het klassement, maar heb dus 1 renner toch nog omgezet in een sprinter)

Laatst gewijzigd
Vunky

7. Daniel Mclay

Die gaat toch niet?

Gids05

Waarom staat sagan op plek 15 of gaat het niet op volgorde?

Jelle van der Linden

'@gids05, Nee, het gaat niet op volgorde, je moet gewoon een team van 20 man samenstellen

@Vunky, waarom zou hij niet mee gaan dan (:

Jelle van der Linden

Wil het wel nog hebben over iets anders, welke lead-out mannen verwachten jullie het hoogst in de daguitslagen (dus die na het aantrekken, niet geheel uitzakken en zo toch tussen 10 - 15 eindigen) Zoek eigenlijk nog voor een ander spel renners die tussen 10 - 15 in de daguitslagen eindigen (sprintetappes, maar de klassementsrenners zijn daar te onzeker voor.

Zit dus te denken, aan een Selig, Zabel, Laporte, Roelandts, Renshaw, wie zouden jullie adviseren

Matti

Meestal zijn het mannen als Froome/Porte die top 20 eindigen, dus die kun je beter nemen :p

Jelle van der Linden

'@Matti, die eindigen meestal tussen 20 - 40, eigenlijk zijn de plaatsen tussen 10 - 20 niet te voorspellen, kan van alles tussen zitten, slechte sprinters, klassementsrenners, knechten (een Naesen/Bevin bv.) Dus doe het maar gewoon op de gok

Jelle van der Linden

Zal Haller of Zabel de laatste man zijn voor Kristoff?

Ab Normaal

Lammertink denk ik.

Jelle van der Linden

Zou mooi zijn!

Ab Normaal

'@Jelle
Mag ik vragen hou oud jij bent? En kijk je veel wielrennen?

denise

Ik zou Gilbert toevoegen want die is onvoorspelbaar en kan soms een massasprint ontwijken zoals in Zwitserland.

Jelle van der Linden

'@Ab Normaal, waarom? Positief of negatief?
Ben 19 jaar en kijk alle koersen die op tv komen en soms ook streams op internet, dus ja

Ab Normaal

'@Jelle
Ik vroeg het me gewoon af.
Ik zie je vaak vragen stellen die een echte wielervolger meestal wel weet. Zabel is al een tijdje de vaste lead out van Kristoff. Is tijdens de bekendmaking van de tourploeg ook nog duidelijk gemaakt.
Dus daarom verbaasde je vraag me nogal.

Jelle van der Linden

'@Ab normaal,
Klopt was niet de slimste vraag geef ik eerlijk toe, maar dacht voor de zekerheid

Jelle van der Linden

Laatste vraag, weet het is ook een beetje gokken, maar elke mening is welkom
Heb er nog 4 van nodig, die tussen de 10 - 15 in de dag uitslagen zouden kunnen rijden!
1. Patrick Bevin
2. Jurgen Roelandts
3. Christophe Laporte
4. Olivier Naesen
5. Daryl Impey
6. Rudiger Selig

Heb er allemaal niet zo geloof in, maar ik moet er toch 4 kiezen, wie zijn jullie voorkeuren? Alvast bedankt!

Timber

Wie zal het bij Wanty worden dan? Vanspeybrouck, Pasqualon of Smith? Of gewoon alledrie?

tvm

'@ Ab Normaal,
Ik ben nu wel benieuwd hoe oud jij eigenlijk bent. Het feit dat je zo'n vraag aan leeftijd relateert, doet mijn wenkbrauwen fronsen.

Jelle van der Linden

'@Timber, In eerste instantie was Vanspeybrouck de sprinter, later kwamen daar 2 nieuwe snelle mannen bij (Smith en Pasqualon), waardoor er nu in prinicpe 3 snelle mannen zijn.

Maar heb in een interview van de ploeg horen aangeven dat ze hoopte dat Vanspeybrouck het beter kon gaan doen als in de Dauphine in de sprints, maar zelf geeft hij aan, dat hij in de goede vluchten wil geraken, wazig dus.

Pasqualon, gaat zich zeker soms mengen in de sprints (stond ook in een interview), maar is nog onervaren en denk de minste van het stel, dus veel zal ik er ook niet van verwachten, maar de kans is er zeker

Smith: liet in de afgelopen Dauphine zien toch elke sprintetappe mee te doen in de sprint (kwam toen niet in de top 10 terecht) maar zat daarintegen wel steeds achter Vanspeybrouck in de sprintuitslag, heb hem zelf naar zijn doelen gevraagd voor de sprints, en dan geeft hij aan:
We will see, pure sprints maybe not

Zo zijn alle 3 de sprinters vraagtekens (zeker voor een spel als Scorito) maar zie zo hier en daar wel soms zich mengen in de sprints, maar een duidelijke leider kan ik er niet uit halen en zal er denk ook niet zijn!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@tvm
Ik ben 90. En jij?

Jelle van der Linden

Ja, ben er bijna uit!

Heb er 3 al van gekozen:
- Patrick Bevin
- Rudiger Selig
- Christophe Laporte

Nog 1 te gaan:
- Jurgen Roelandts (Lead-out man Greipel, nadeel trein van Greipel is niet super, dus zit hij dan nog wel genoeg van voren, om soms puntjes te sprokkelen, betwijfel het)
- Olivier Naesen (Kan het zeker, maar ziet hij daar wel heil in om mee te doen aan de massasprints, zo uit interviews te horen niet, maar je weet het nooit met hem, hij heeft ons al vaker verrast!)
- Daryl Impey (Zelfde verhaal als Naesen, zou het kunnen als hij er voor gaat, maar verwacht het toch niet, maar je weet het nooit, ze hebben bij Orica geen andere sprinter, dus is vrij om te doen, en lijkt me al zeker beter als Albasini en Keukeleire als het om pure sprints gaat

Dus 3 grote vraagtekens renners of zien jullie dat anders? hoor het graag of een renner die nog helemaal niet genoemd is (Cimolai?)/ klassementsrenner die vaakst vooraan rijdt (top 15), maar die rijden toch meestal tussen plaatst 15+

Jelle van der Linden

'@Ab Normaal, Dat doet jouw naam eer aan (:

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.