De Afvalkoers: Vuelta 2017 !

1 2 ... 11 12 13 14 »
Mathieu Moller

Je zou ook nog de klassementen aan het eind kunnen opmaken, zoals bij het Megaflits-spel, en deze laten meetellen als losse etappes om zo plaats te maken voor nog 4 extra spelers. Voor mij hoeft dat niet zo nodig, maar mocht je dat wel willen doen, dan moet wel duidelijk zijn in welke volgorde je de klassementen verwerkt.

hartstikkebedankt

Nogmaals bedankt Silent Hill, ben er zeker weer bij in de Giro! Alle facetten komen hier eigenlijk aan bod, echt leuk.

Matt89

Gefeliciteerd Niels 22!

Silent Hill bedankt voor de organisatie en het bedenken van een nieuw concept! Ik vond het erg leuk, ook al moest ik vroeg het veld verlaten.

Bode80

'@Silent Hill:
Erg leuk concept/spel. Bedankt voor het organiseren. Ik vind de dynamiek van de daguitslagen goed geslaagd. Je moet zodoende van alle type renners wat in huis hebben. Ik denk alleen dat de Vuelta niet echt representatief was vanwege het lage aantal sprintetappes. Bij Giro/Tour zal je meer budget moeten besteden aan (top)sprinters.

Om meer deelnemers itoe te kunnen laten aan het spel zou je de eerste 2 weken met 2 afvallers per etappe kunnen werken.

@Niels22: gefeliciteerd!

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Toch ook nog even Niels zijn team ontleden:

2 top AK-mannen (Nibali - Zakarin), dus niet eens de absolute topper Froome
2 subtop AK-mannen (Poels - De La Cruz), die scoorden niet super, maar wel telkens net op het juiste moment
2 sprinters (Trentin - Modolo)
2 vluchters (Alaphilippe - Soler)

Als je de juiste renners weet te kiezen, zijn dus 8 man genoeg om hoog te eindigen, want de 4 anderen scoorden nagenoeg niets: Yates - Cort Nielsen - Degenkolb - Pozzovivo. Prima uitgekozen renners dus.

Of het bij de Giro en de Tour werkt, is weer iets anders.

Laatst gewijzigd
Bode80

Trentin was natuurlijk perfect in deze Vuelta. Hij won sprintetappes maar zat ook een paar keer mee in de aanval.

rimenno

Proficiat Niels22.

Goozbabs

Ondanks dat er niet veel sprintetappes waren. Hadden Niels en ik best veel sprinters. Helaas deed alleen niet iedereen mee van de sprinters :(

Queso

Gefeliciteerd Niels!

En Silent Hill, enorm bedankt voor de organisatie. Ik heb absoluut genoten.

Denk dat dit spel vooral leuk is tijdens Giro en Vuelta waar ontsnappingen het toch vaker redden dan in de tour. Maar we zullen zien.

Ik ben er in ieder geval graag een volgende keer weer bij.

ivo001

Ik wil ook wel een plekje reserveren voor de Giro, had deze pagina pas na de start ontdekt, maar dagelijks met veel interesse de ontwikkelingen hier gevolgd.

Peter Post Forever

Ik doe ook graag mee als er plek is! Goed bedacht concept Silent Hill!!

Bode80

Ik reserveer graag ook een spot voor de komende 10 edities ;-)

Noud89

Haha ik neem aan dat de huidige deelnemers gewoon voorrang krijgen? :P

ivo001

Nee die zijn al geweest! ;)
De winnaar mag zijn titel komen verdedigen.

Laatst gewijzigd
Fondista

Ik vond het idee van separate groepspools niet gek en dat die worden samengevoegd, zodra mogelijk (afhankelijk vd grootte vd pools)

Het andere werkbare idee is bekijken hoeveel deelnemers je hebt bij aanvang en dan kort voor de start een setup communiceren met hoeveel er afvallen per etappe, bijv bij 40 deelnemers vallen er de eerste 5 etappes steeds 3 af, daarna de komende 5 etappes steeds 2 afvallers etc (ik noem maar even iets)

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Een weekje voor de Giro starten we terug, iedereen met gelijke kansen. Geen reservaties dus. Niels22 is inderdaad de enige die al zeker is van zijn plaatsje.

En over het concept: ik bespaar jullie mijn hersenkronkels en autistische trekken, maar ik hou het vermoedelijk zoals het nu is. Lekker duidelijk, makkelijk qua organisatie, de beleving en het groepsgevoel van ons 'klein' deelnemersveld vond ik super. Ik vrees een beetje dat dit alles wat verloren gaat als er constructies opgezet worden, 2 - 3 competities naast elkaar ... nee.
Robert Browning en Ludwig Mies van der Rohe zeiden het al eerder: Less is More. En ik kan ze alleen maar gelijk geven.

Laatst gewijzigd
Bode80

Meerdere competities zou mij ook niet aantrekken maar meer afvallers per etappe lijkt mij juist wel goed in het concept passen. Qua organisatie hoeft meer teams niet te complex te zijn als je de renners per team in een excelletje zet en wat handige formules gebruikt.
Het tegenovergestelde van 'Less is More' is 'Hoe meer zielen hoe meer vreugd' ;-) Je merkte dat buiten de deelnemersgroep er genoeg mensen interesse hadden in het spel, ook tijdens het spel. Juist dan toch mooi om het plezier te delen onder meer mensen.

Doe je trouwens volgende keer zelf ook mee?

Niels22

Het is volledig aan Silent Hill, de kleine opzet had zeker zijn charme. Ik ben al blij dat ik als reserve mee kon doen en nu plotsklaps verzekerd ben van een volgende deelname. Ik zal mijn titel met eer verdedigen.

Zoals ook al eerder opgemerkt, Silent Hill moet die 2e plek zelf ook claimen!

1 2 ... 11 12 13 14 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.