Je zou ook nog de klassementen aan het eind kunnen opmaken, zoals bij het Megaflits-spel, en deze laten meetellen als losse etappes om zo plaats te maken voor nog 4 extra spelers. Voor mij hoeft dat niet zo nodig, maar mocht je dat wel willen doen, dan moet wel duidelijk zijn in welke volgorde je de klassementen verwerkt.
'@Silent Hill:
Erg leuk concept/spel. Bedankt voor het organiseren. Ik vind de dynamiek van de daguitslagen goed geslaagd. Je moet zodoende van alle type renners wat in huis hebben. Ik denk alleen dat de Vuelta niet echt representatief was vanwege het lage aantal sprintetappes. Bij Giro/Tour zal je meer budget moeten besteden aan (top)sprinters.
Om meer deelnemers itoe te kunnen laten aan het spel zou je de eerste 2 weken met 2 afvallers per etappe kunnen werken.
@Niels22: gefeliciteerd!
Toch ook nog even Niels zijn team ontleden:
2 top AK-mannen (Nibali - Zakarin), dus niet eens de absolute topper Froome
2 subtop AK-mannen (Poels - De La Cruz), die scoorden niet super, maar wel telkens net op het juiste moment
2 sprinters (Trentin - Modolo)
2 vluchters (Alaphilippe - Soler)
Als je de juiste renners weet te kiezen, zijn dus 8 man genoeg om hoog te eindigen, want de 4 anderen scoorden nagenoeg niets: Yates - Cort Nielsen - Degenkolb - Pozzovivo. Prima uitgekozen renners dus.
Of het bij de Giro en de Tour werkt, is weer iets anders.
Ik vond het idee van separate groepspools niet gek en dat die worden samengevoegd, zodra mogelijk (afhankelijk vd grootte vd pools)
Het andere werkbare idee is bekijken hoeveel deelnemers je hebt bij aanvang en dan kort voor de start een setup communiceren met hoeveel er afvallen per etappe, bijv bij 40 deelnemers vallen er de eerste 5 etappes steeds 3 af, daarna de komende 5 etappes steeds 2 afvallers etc (ik noem maar even iets)
Een weekje voor de Giro starten we terug, iedereen met gelijke kansen. Geen reservaties dus. Niels22 is inderdaad de enige die al zeker is van zijn plaatsje.
En over het concept: ik bespaar jullie mijn hersenkronkels en autistische trekken, maar ik hou het vermoedelijk zoals het nu is. Lekker duidelijk, makkelijk qua organisatie, de beleving en het groepsgevoel van ons 'klein' deelnemersveld vond ik super. Ik vrees een beetje dat dit alles wat verloren gaat als er constructies opgezet worden, 2 - 3 competities naast elkaar ... nee.
Robert Browning en Ludwig Mies van der Rohe zeiden het al eerder: Less is More. En ik kan ze alleen maar gelijk geven.
Meerdere competities zou mij ook niet aantrekken maar meer afvallers per etappe lijkt mij juist wel goed in het concept passen. Qua organisatie hoeft meer teams niet te complex te zijn als je de renners per team in een excelletje zet en wat handige formules gebruikt.
Het tegenovergestelde van 'Less is More' is 'Hoe meer zielen hoe meer vreugd' ;-) Je merkte dat buiten de deelnemersgroep er genoeg mensen interesse hadden in het spel, ook tijdens het spel. Juist dan toch mooi om het plezier te delen onder meer mensen.
Doe je trouwens volgende keer zelf ook mee?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.